Spring naar inhoud

- - - - -

hoe pak jij je kat op ???

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#16 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:38

nathalinde zei:

Ik neem de katten op achter de voorpoten en bijna onmiddelijk een hand onder de kont. Zo zijn ze lekker ondersteund en hangen ze niet verder door.
Sommige katten houden er ook gewoon niet van opgepakt te worden ... dat is dan hun karakter en daar zal je niks aan kunnen veranderen.

idem :)

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#17 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:56

Een hand op de buik en een hand onder de poten maar mijn katten zijn slappe vodden die kan ik zelfs op hun rug laten liggen in mijn armen. Die laten alles toe. Mijn ene kat is zelf zo dom als ze iets uitvreet dat ze in de bench van onze hond kruipt en daar gaat schuilen dan heb je ze direct.

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#18 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:02

Heb er hier eentje die kan je oppakken zoals je wil. die laat alles toe.
ons kleintje kun je niet altijd pakken zoals je wil of maar een hele korte tijd. al is het de laatste tijd fel gebeterd en laat ze zich zelf knuffelen en komt ze zelf knuffelen of vragen om haar te pakken

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#19 Geplaatst 13 maart 2011 - 09:07

ik pak mijn kat achter zijn voorpootjes op en dan hups een hand onder zijn kontje.. aangezien gijs nogal zwaar weegt. zo is hij goed ondersteund en kan hij ook niets oplopen. alles voor mijn kat zijn veiligheid ;)

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#20 Geplaatst 13 maart 2011 - 09:24

Ik pak zowel Dido als Dante op met één hand onder de voorpoten en de andere onder de poep (het zijn ook geen lichtgewichtjes, ben liever voorzichtig). Dido laat zich niet graag op haar rug dragen, Dante des te meer. Dido vind het opgepakt zijn ok voor eventjes, maar niet te lang. Verschilt van kat tot kat, want Dante zou de hele dag op mijn arm kunnen liggen. Dido bepaalt dat liever zelf (miss-weet-wat-en-wanneer-ze-wil :) ), maar zij knuffelen allebei evenveel.

Guest_Garfield_*
Guest_Garfield_*

#21 Geplaatst 13 maart 2011 - 10:59

Hier ook: 1 hand achter de voorste pootjes en 1 hand onder hun kont(je) :d   Garfield wordt niet graag opgepakt, Taitai alleen af en toe en Vlekkie kruipt graag door naar mijn rug om daar dan lekker op te liggen terwijl ik mezelf braafjes voorover buig..

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:04

Hier ook hetzelfde als de rest maar Noppes kan je ook opscheppen van de grond door je hele onderarm tussen de achter en voorpoten te schuiven.
Geplaatste afbeelding

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#23 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:21

Pepper word niet graag opgepakt maar soms vind ze het niet erg, dan pak ik ze op achter haar voorpoten en SOMS mijn hand onder haar poepje en soms zoals een baby,
maar onder haar poep (daarmee bedoel ik staart :p ) heeft ze niet graag, ze heeft het niet graag als ik haar aan haar staart of achterpoten kom ;o
en Bailey, kan je oppakken hoe je wil :p maar meestal gewoon zoals Pepper :)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 13 maart 2011 - 16:01

Ik kan alleen Knighty oppakken, maar Zwerver niet.

Ze blijft alleen rustig bij m'n vriend.

Geplaatste afbeelding

hihihi
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:55

Om de een of andere reden ben ik meester in het oppakken van katten. :louche:
Cleo werd niet graag opgepakt, maar bij mij had ze geen probleem.
Zara wordt blijkbaar ook niet graag opgepakt, maar bij mij geen probleem.
En Geisha is gewoon één grote flodderkont, maar wegens de ervaring van de familie met Zara en Cleo wordt Geisha niet opgepakt behalve door mij ... :ha

Methode, zoals zovelen eigenlijk een hand achter de voorpoten om op te tillen en een arm onder de achterste poten ter ondersteuning.  Dan de arm die onder de achterpoten zit tegen het lichaam en dan kan de kat daarop liggen en heb ik weer een hand vrij (die ik gebruikt heb om haar op te tillen)
Geisha vindt het heerlijk.  En wil niets liever dan zo te liggen als ik begin met alles klaar te zetten voor te koken.  Mee neuzen in kasten en zo waar ze anders niet in kan kijken. :d

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:48

Hier ook 1 hand onder de voorpoten en dan leg ik ze op mijn schouder en ondersteun hun poepje en rug. Maar om op schootte zitten laat ik ze zelf afkomen, want ze blijven toch enkel zitten als ze dit zelf willen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 14 maart 2011 - 00:07

ik pak fiere op aan haar voorpoten en ondersteun ze dan dadelijk, meestal legt ze haar dan neer over mijn schouder ;)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#28 Geplaatst 14 maart 2011 - 00:22

Hier een hand onder de poep en één aan de voorkant, tussen en naast de voorpootjes. Bij Roosje duurt dit niet lang en bij Frodo kan je hem meestal als een baby draaien en blijven knuffelen :love3: . Roosje komt haar knuffels op haar maniertje opeisen :heart: .

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#29 Geplaatst 15 maart 2011 - 21:24

1 hand net achter de voorpoten en 1 hand onder de poep.
Of zoals een babytje, dan liggen ze op hun rug in mijn armen.
Of ik neem ze op en dan kruipen ze tegen mijn schouder aan en ondersteun ik hen aan hun poep.
Ik heb eens gelezen dat het heel slecht is voor een kat en een hond als je hen opneemt en hen zo laat uitrekken als t ware, als je hun poep niet ondersteunt.

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#30 Geplaatst 19 maart 2011 - 14:45

haha ik moet altijd een beetje lachen wanneer jullie het woord poep gebruiken voor het kontje van een kat.. :LOL: ik ben zelf nederlandse en het klinkt echt onwijs grappig hihih ;) geen belediging hoor ;)