Spring naar inhoud

- - - - -

Diesel heeft een te snel werkende schildklier...

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 maart 2011 - 18:56

Al maanden ben ik met mijn htk Diesel van bijna 12 aan het dokteren.. hij heeft last van diarree en ik vond hem mager worden ondanks een meer dan gezonde eetlust.

In oktober bloed laten prikken voor zijn nieren, daar heeft ie vroeger problemen mee gehad dus dat was het eerste waaraan we dachten, waardes waren keurig dus verder zoeken..

Giardia werd vermoed dus voor alle zekerheid aan de panacur, staaltje ontlasting gebracht en... wederom keurig, niets aan de hand..maar waarom bleef Diesel dan zo'n dunne ontlasting houden ?

Voedselallergie was de volgende optie dus speciale voeding en een kuurtje stomorgyl, de voeding ging er hier in als koek maar met 4 katten die allemaal hetzelfde willen eten als de ander werd het een dure aangelegenheid, maar toch, als het Dies zou helpen dan so be it

Maar het hielp Diesel niet dus werd besloten om as maandag een echo te maken van zijn darmen.

Van de week hield ik hem eens in de gaten en toen viel me op dat ie steeds op de ijskoude tegelvloer wilde liggen maar iedere keer na twee minuten weer opstond om ergens anders te gaan liggen..en toen viel alles op zijn plek..

Het eten maar toch afvallen, de diarree, het onrustige, het warmtegevoelige..Diesel heeft het aan zijn schildklier !!

DA gebeld, bloed laten prikken en ja hoor, zijn T4 is maar liefst 7,4 terwijl dat tussen de 1,1 en 3,5 moet zijn..wat zal mijn manneke zich rot voelen en ik weet er alles van..ben zelf al 13 jaar schildklierpatient... O:)

Maandag dus toch een afspraak met de dierenarts om de opties te bespreken, medicijnen of een behandeling met radioactief jodium

De moraal van dit (lange..sorry) verhaal ??

Niets eigenlijk behalve dat het zo kl.te is als je beestje zich overduidelijk niet lekker voelt en je niet kan vertellen waar ie last van heeft..

Bewerkt door katje75, 12 maart 2011 - 19:36.

:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:27

Terug van de dierenarts en de komende 3 weken gaan we beginnen met 5 mg Felimazole per dag, de behandeling met radioactief jodium heeft de voorkeur maar deze kost ruim € 600 en hoewel ik heel veel voor mijn katten over heb wil ik eerst kijken hoe Diesel het gaat doen op de pillen.

Eind maart gaan we weer bloed prikken maar hopelijk merk ik voor die tijd al dat mijn mannetje zich wat lekkerder voelt, vooral de diarree begint hem aardig op te breken, gelukkig heb ik een stoomreiniger want de spetters vliegen me hier soms letterlijk om de oren..

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:33

Ocharme Diesel...hij zal zich inderdaad echt wel rot voelen. Hopelijk merk je snel beterschap met de pillen en kan hij binnenkort weer helemaal van het leven genieten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_Esmeralda plus 8_*
Guest_Esmeralda plus 8_*

#4 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:41

Ach jee meis das rot. Maar Felimazole is ook een goede optie hoor. Mijn Zowie van 17 is ook schildklierpatient en doet t er al jaren heel goed op.
Sterkte.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#5 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:43

Gelukkig dat je zelf één en ander hebt kunnen uitvissen.

Ik duim van harte dat je ventje zich snel beter voelt. Misschien ook probiotica in zijn eten doen en kamillethee proberen te geven? Kwestie van ondersteuning

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:55

als de schildklier te snel is, zijn ze ook opgejaagd, en eten dag en nacht, en afvallen, er is iets mis, maar voor je dat weet! Winny heeft Felimazole 2.5 mg per dag, geven we haar s'morgens, komt ze ons al halen, dan geven we haar na de pil, eten wat ze lekker vindt. de Felimazole geven we haar al meer als een jaartje, gaat prima, geen bijwerkingen. ze is bijna 16 jaar, om de 3 maanden laten we haar bloedprikken voor schildklier lever en niertjes. groetjes :catattackball

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:10

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:14

:geluk: :geluk: :geluk:

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:18

Dank jullie voor de meelevende reacties, welke pro bioticta zou goed zijn voor het mannetje en zijn jullie katten allemaal weer een beetje op gewicht gekomen toen je eenmaal begon met de medicijnen ?

Ik heb zelf ook een te snel werkende schildklier gehad, de mijne is grotendeels verwijderd maar katten hebben kennelijk voor een groot gedeelte dezelfde klachten als mensen want het had net zo goed mijn eigen lijstje kunnen zijn.

Kan alleen maar hopen dat het snel beter zal gaan met hem, ga hem de komende week maar eens extra verwennen met lekkere hapjes en duimen dat ie weer een beetje op gewicht gaat komen want 3,8 kilo is erg weinig, ik knuffel alleen botjes nu.. :onzeker:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#10 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:22

enterol, je koopt die in de apotheek. Ik geef een halve capsule 's morgens en 's avonds op hun natvoer

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 maart 2011 - 16:08

wat erg voor je lieverd ,ik heb ook een auto-imuunziekte van de schildklier en werkt te snel ,enterol heb ik ook moeten slikken en nu strumazol ,het zijn precies dezelfde symptomen als bij de mens ,hopelijk gaat het binnenkort al beter met hem ,ik geef mijn dori elke morgen een zakje viyo kitten en als ze 12 maanden wordt vooe katten ,is een probiotica en ze staat elke morgen al te zeuren voor haar zakje , :LOL: je kan het bij maxizoo verkrijgen maar bevat geen calorieen ,heel veel sterkte en met jezelf ook :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 maart 2011 - 16:16

@ Marleen, heb jij ook Graves ?

Ik begreep van mijn DA dat felimazole vergelijkbaar is met strumazol / carbimazol, een remmer dus

@Eragon, enterol is dus eigenlijk voor mensen begrijp ik dat goed ?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 maart 2011 - 16:37

Ik duim dat het snel beter gaat met Diesel :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 14 maart 2011 - 18:12

geef ze GEEN strumazol, heeft Winny bij de vorige dierenarts ook gehad, ze was ziek misselijk depri, ze zat maar wat te kijken, en ze viel af, eindeloze discussies met de da gehad, om Felimazole te geven, hij luisterde niet naar ons. zijn we naar een andere dierenarts gegaan, omgezet naar Felimazole, ze is 300 gram bijgekomen. als we daarmee waren doorgegaan, hadden we Winny niet meer gehad!!!!!!!!!!!
strumazol is geen geneesmiddel voor katten, er zijn dierenartsen die dat wel geven, groetjes

Bewerkt door meitepeit, 14 maart 2011 - 18:13.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 maart 2011 - 00:16

:catkiss

katje75 zei:

@ Marleen, heb jij ook Graves ?

Ik begreep van mijn DA dat felimazole vergelijkbaar is met strumazol / carbimazol, een remmer dus

@Eragon, enterol is dus eigenlijk voor mensen begrijp ik dat goed ?

dat weet ik binnen 3 weken welke ziekte het is maar is auto-imuun ,enterol is in een heel klein doorzichtig flesje,met pilletjes is voor de diaree ,ja is voor mensen ,ja dat klopt is voor de schildklier af te remmen grtjes veel succes :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding