Spring naar inhoud

- - - - -

Droogvoer?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Guest_Bellingsm_*
Guest_Bellingsm_*

#16 Geplaatst 16 maart 2011 - 09:32

Hier krijgen ze almo nature holistic.

Onze Romeo, was de laatste 4 jaar heel gevoelig aan zijn darmen.  RC, hills, sanabelle gaven diarree.  Enige dat ook ging dat was Acana en verse voeding.

Waarbij bij ander voedingen regelmatig werd gebraakt, komt het bij deze voeding maar sporadisch voor.

Bewerkt door Bellingsm, 16 maart 2011 - 09:33.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:05

Hier krijgen ze nu ook al een maand Orijen, gemengd met de resten Hill's en RC die ik nog staan heb, en ze zijn er enorm goed op vooruitgegaan!
Hun vacht is veel zachter geworden, ze verharen minder, de drolletjes zijn gehalveerd en ze eten veel minder dan bij andere voedingen!
Vroeger kregen ze Sanabelle en Hill's gemengd, dagelijkse portie voor mijn 3 rakkers was 250 gr, die volledig verdween.
Nu krijgen ze zelfs 200 gr per dag niet binnen! (2/3 Orijen en 1/3 Hill's)
Komt duurder uit dan de Sanabelle en even duur als de Hill's die ik gaf, maar als je ziet hoeveel minder ze eten en ook de halvering van de drolletjes in rekening neemt, dus minder afval en minder kattenzandverbruik, verdwijnt die meerprijs in het niets!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:04

Heidiken zei:

Hier doen ze het goed op orijen, royal canin en sanabelle. De sanabelle mag ik wel niet alleen geven want dan is het ook stinkende kaka 8) .
Royal canin vind ik té commercieel daarmee dat ik daarmee gestopt ben :) . Lara daar stonk hun kaka dan ook weer uren mee in de wind en nu op orijen en sanabelle doen ze het uitstekend! :x

Dan vraag ik me af waarom je nog Sanabelle geeft? :catscratchhead
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:04

haemoglobine zei:

Hier krijgen ze nu ook al een maand Orijen, gemengd met de resten Hill's en RC die ik nog staan heb, en ze zijn er enorm goed op vooruitgegaan!
Hun vacht is veel zachter geworden, ze verharen minder, de drolletjes zijn gehalveerd en ze eten veel minder dan bij andere voedingen!
Vroeger kregen ze Sanabelle en Hill's gemengd, dagelijkse portie voor mijn 3 rakkers was 250 gr, die volledig verdween.
Nu krijgen ze zelfs 200 gr per dag niet binnen! (2/3 Orijen en 1/3 Hill's)
Komt duurder uit dan de Sanabelle en even duur als de Hill's die ik gaf, maar als je ziet hoeveel minder ze eten en ook de halvering van de drolletjes in rekening neemt, dus minder afval en minder kattenzandverbruik, verdwijnt die meerprijs in het niets!

Ben blij dat je er zo content van bent! :)

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 22 maart 2011 - 17:54

Hier doen ze het goed op een mix van porta feline 21 graanvrij en cat lovers gold. ook in combinatie, rauw, blik van porta feline. Alleen als ze bozita krijgen gaan ze aan de schijt.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#21 Geplaatst 22 maart 2011 - 18:34

Joske zei:

Dan vraag ik me af waarom je nog Sanabelle geeft? :catscratchhead

Misschien stom maar ik eet ook niet graag alle dagen hetzelfde :) .
Ik ben van mening dat als je 2 verschillende brokken geeft de ene brok de andere aanvult. :)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 23 maart 2011 - 01:12

Hier is het ook Sannabel. Maar ik heb al wat vaker gehoord dat de ontlasting hiervan kan gaan stinken. Ik moet zeggen dat Fiere hier geen last van heeft. Zij doet het prima op Sannabel en ik voor het kitten hebben we Sannabel kitten besteld.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 23 maart 2011 - 01:14

Heidiken zei:

Ik ben van mening dat als je 2 verschillende brokken geeft de ene brok de andere aanvult. :)

Katten hebben nauwelijks smaak, heb daar nekeer een gesprek over gehad met de da. Maar ik ken je gevoel hoor, ik zal fiere nooit twee dagen na mekaar hetzelfde natvoer geven :)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 23 maart 2011 - 01:18

dori en demi krijgen select gold sensitive ,bij maxi zoo is avoeing heel goed geen diarree geen stinkende ontlasting ,eten niet zoveel van,,komt dus goedkoper uit en krijgen een half blikje almo nature ,de zalm vinden ze heerlijk ;) ;)
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 24 maart 2011 - 18:24

Heeft hier iemand ervaring met Katz droogvoer en is dat wat kwaliteitsvol?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 25 maart 2011 - 19:13

Floraisonskat zei:

Heeft hier iemand ervaring met Katz droogvoer en is dat wat kwaliteitsvol?

Ik ken het niet, maar noteer anders eens de ingrediënten, dan is het makkelijker oordelen. Het is belangrijk dat er een zo hoog mogelijk percentage vlees in zit en zo weinig mogelijk granen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 25 maart 2011 - 19:38

Smitten Kitten zei in een ander topic al dat het veel granen bevat. Deze link heeft ze ook gepost: Kattenvoeding voor jonge, oude, actieve, luie katten en kittens. - Katz Menu
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 26 maart 2011 - 21:24

Heidiken zei:

Mooi voorbeeld van de vermenselijking van dieren. En daar spelen producenten nu eenmaal graag op in.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#29 Geplaatst 26 maart 2011 - 22:26

Hier krijgen ze 1/3 Orijen vlees, 1/3 Orijen vis en 1/3 Royal Canin Sterelisé en een blikje Almo of Schmusy natvoer verdeeld over 2 dagen voor mijn twee katjes, wat neerkomt op drie kleine lepeltjes per dag per kat.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 27 maart 2011 - 15:49

In denemarken hebben ze alleen whiskas en hill's.

Dus tja, dan wordt het hill's.
Geplaatste afbeelding