Spring naar inhoud

- - - - -

Droogvoer?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 02 april 2011 - 14:20

Ik merk al na 1 dag gebruik van een iets beter merk droogvoer, het verschil, minder geurende kattenpoep, en ook minder van hoeveelheid. Het voer maakt dus wel degelijk een verschil uit he :d
Niet dat de kattenpoep stonk bij katz, het rook toch iets feller dan nu.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 02 april 2011 - 14:41

Floraisonskat zei:

Ik merk al na 1 dag gebruik van een iets beter merk droogvoer, het verschil, minder geurende kattenpoep, en ook minder van hoeveelheid. Het voer maakt dus wel degelijk een verschil uit he :d
Niet dat de kattenpoep stonk bij katz, het rook toch iets feller dan nu.

Het loont idd de moeite hoor!

Ik ben hier een tijdje terug overgestapt naar Orijen, ipv 250 gr daags met 3 eten ze nog met moeite 170 gr en leggen ze minder en vastere drolletjes waardoor mijn dikkie gestopt is met kontjerijden (door té zachte drolletjes worden de anaalklieren niet geledigd, sommigen kunnen daar gevoelig aan zijn en dit uit zich in kontjerijden) en ze zien er algemeen beter uit!
Mijn kattin geeft ook veel minder haar korrels over zonder reden! :dancer: :dancer: :dancer:

Dus betere voeding kost idd iets meer, maar ze eten er minder van en produceren minder "vuilnis", dus verdien je het op die manier terug + dat ze gezonder zijn en het ook wel da-bezoekjes kan uitsparen! :eDance:

Bewerkt door haemoglobine, 02 april 2011 - 14:41.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 02 april 2011 - 14:56

haemoglobine zei:

Het loont idd de moeite hoor!

Ik ben hier een tijdje terug overgestapt naar Orijen, ipv 250 gr daags met 3 eten ze nog met moeite 170 gr en leggen ze minder en vastere drolletjes waardoor mijn dikkie gestopt is met kontjerijden (door té zachte drolletjes worden de anaalklieren niet geledigd, sommigen kunnen daar gevoelig aan zijn en dit uit zich in kontjerijden) en ze zien er algemeen beter uit!
Mijn kattin geeft ook veel minder haar korrels over zonder reden! :dancer: :dancer: :dancer:

Dus betere voeding kost idd iets meer, maar ze eten er minder van en produceren minder "vuilnis", dus verdien je het op die manier terug + dat ze gezonder zijn en het ook wel da-bezoekjes kan uitsparen! :eDance:

En nog een voordeel, manlief merkte het ook op en is nu even fanatiek mee op zoek naar "de beste" (voor ons betaalbare) kwalitatieve voeding voor ons Flora :love3: :catwalk2

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 02 april 2011 - 15:30

LOlzzzzzz Ann,een kontrijder.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 02 april 2011 - 16:21

Choeke zei:

Niet zo grappig hoor, gelukkig weerstaat mijn tapijt aan de stoomreiniger! ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 02 april 2011 - 19:54

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 02 april 2011 - 21:52

Choeke zei:

Carmen als ons Babet andere voeding eet als rc persian 30 doet ze ook kontjerijden zoals An zegt :) :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#38 Geplaatst 02 april 2011 - 22:20

haemoglobine zei:

Oh, dat is interessant. Ik dacht dat ons katjes dat soms deden om hun kontje af te kunnen vegen (aan mijn houten vloer :misselijk: ) als er nog wat in hun vachtje plakt soms. Maar dan gaat het meestal inderdaad om plattere exemplaren.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 02 april 2011 - 23:05

papaver zei:

Oh, dat is interessant. Ik dacht dat ons katjes dat soms deden om hun kontje af te kunnen vegen (aan mijn houten vloer :misselijk: ) als er nog wat in hun vachtje plakt soms. Maar dan gaat het meestal inderdaad om plattere exemplaren.

Ja, hier ook aan het parket, de vloer, zelfs op de kiezelsteentjes in de tuin als hij het echt zwaar te pakken had...
Zelfs in de zetel heeft hij een poging gedaan :misselijk:
Overal remsporen :onzeker:

Hij is ermee begonnen toen hij blaasgruis had, we dachten ook eerst dat het om zijn poep af te vegen was doordat hij daar niet goed aan geraakte, maar nee, het waren dus wel die klieren.

Sati is er ook mee begonnen toen ze slappere kak hadden, en natuurlijk aapte Echo de andere 2 na, maar dit is nu dus verleden tijd!

Sinds de Orijen zijn de drollen veel harder, waardoor dus ook de anaalklieren geledigd worden en dit hem geen last meer bezorgt! :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 02 april 2011 - 23:06.

Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#40 Geplaatst 02 april 2011 - 23:17

Idem hier, sinds de Orijen véél minder kans op platte kakjes. Gelukkig maar, want met een lang vachtje is het niet eenvoudig om dit proper te krijgen :onzeker: .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 02 april 2011 - 23:23

papaver zei:

Idem hier, sinds de Orijen véél minder kans op platte kakjes. Gelukkig maar, want met een lang vachtje is het niet eenvoudig om dit proper te krijgen :onzeker: .

Zelfs met een korthaar ook al lastig... :misselijk:
Maar, sinds de Orijen moet ik zelfs geen kontjes meer wassen, die zijn altijd proper! :LOL:

Bewerkt door haemoglobine, 02 april 2011 - 23:24.

Geplaatste afbeelding

-Tom-
-Tom-
  • 60 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 03 april 2011 - 01:03

Hier gewoon wat er op dat moment in reclame staat, of waar je wat speeltjes bij krijgt. De ene keer is dat dan Royal Canin (blijf dat een vreemde merknaam vinden voor kattenvoeding :d ), de volgende keer is dat een zak Hill's, dan weer een zak Iams..

Als ik te lang hetzelfde geef dan willen ze het na een tijdje niet meer eten. Gaan dan 100 keer op een dag 1 of 2 brokjes eten. Als ik regelmatig van merk verander dan blijven ze wel altijd normaal eten als hun potjes gevuld worden.