Spring naar inhoud

- - - - -

Houden katten van muziek?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#1 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:52

Beste KS-ers,

Denken jullie dat katten graag muziek horen? :viool:

Zou het hen op hun gemak stellen? :kitty
Of zou het eerder op hun 'zenuwen' werken? :8

Ik vroeg me af of het voor mijn katje aangenamer zou zijn om zachtjes de radio te laten spelen op dagen dat hij helemaal alleen is overdag omdat we gaan werken zijn.

Wat denken jullie?

Bewerkt door Armani, 13 maart 2011 - 12:53.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:01

Dat is zeker aangenamer voor je katje :) . Vele cattery's hebben in hun dekkater verblijf een radio staan net om die reden. Miss wel best geen heavy metal ofzo :lachen: .

Guest_marja_*
Guest_marja_*

#3 Geplaatst 13 maart 2011 - 14:31

Wij zetten ook altijd een radio heel zachtjes aan bij een poes die met haar kittens de eerste weekjes aprt ligt in onze slaapkamer .We zetten dan wel hele rustige muziek aan.
Ook hebben wij vorig jaar een poes gehad met haar kittens  en als ik de radio aan zette merkten we gewoon dat de moeder en kittens rustiger werden

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 maart 2011 - 10:23

Ik ken ook heel wat mensen die overdag de tv laten spelen voor hun hond :) Hier is er buiten redelijk wat aan de gang dus dat is niet echt nodig bij ons

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:14

Hier staat de radio ook steeds aan voor de poezels en de konijntjes (als ze binnen zitten).

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:01

hier ook altijd muziek aan.*

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 maart 2011 - 18:39

Ik laat de radio ook altijd aan staan voor de poezen :LOL: , tot ergernis van mijn man
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:33

ahja da is inderdaad een goed idee...ga dit ook beginnen doen wanneer mijn katjes alleen thuis zijn... :LOL:

Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#9 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:47

Bij ons staat ook altijd de radio zachtjes aan voor de poezen, ook bij een mama met haar kittens.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#10 Geplaatst 16 maart 2011 - 20:34

Larisa zei:

ahja da is inderdaad een goed idee...ga dit ook beginnen doen wanneer mijn katjes alleen thuis zijn... :LOL:

Larisa,
ik zou het doen omdat mijn katje alleen is.
Bij jou zijn ze met 3, kunnen ze elkaar lekker plagen :goofy:

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 17 maart 2011 - 10:14

Ik merk geen verschil in het gedrag van Geisha of ik nu muziek opzet op de radio of niet.

Ik heb wel gemerkt dat ze het in het begin niet echt appreciëerde wanneer ik cello speelde, want ze ging zich altijd verstoppen. :louche:
Maar ondertussen vindt ze het leuk en zit ze de hele tijd rond het instrument te draaien en te rollen als ik speel.  Waarschijnlijk voor de vibraties.  Ze vindt het ook super om op mijn schoot te komen zitten als ik piano speel ... en daarna op het klavier rond te dabberen.  Probeer maar eens Debussy te studeren als je kat een improvisatie doet op de piano. O:)

Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#12 Geplaatst 17 maart 2011 - 10:52

Hier allemaal muziekliefhebbers :thumb: zelfs zo erg dat tijdens repetities van de band er sommigen gewoon willen mee doen , zeker drum of percussie. Gisteren had ik onze laatste CD opgezet terwijl Yv dus niet thuis was....Resultaat= ze kkwamen één voor één kijken  en snapten het niet dat ze Yv wel hoorde maar niet zagen :trance: Allemaal heel gek naar die pc staren en proberen Yv daaruit te krijgen. Had er eigenlijk foto's van moeten nemen, ik lag plat van het lachen! :lachen: :lachen:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 18 maart 2011 - 23:07

:lachen: :lachen: :lachen:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 18 maart 2011 - 23:34

Muziek en katten....mijn passies!
Ik merk wel als ik iets "hardere" muziek opzet, vooral 's avonds dan, ze héél zottekes worden en verwachten dat het vrouwke ook zottekes is en met hun speelt.
Als ik reggae opzet gaan ze allemaal héél relaxed liggen... dus ja voor mijn mannen én vrouw heeft muziek wel degelijk een grote invloed.
Ik zou ook niet zonder kunnen trouwens.

Geplaatste afbeelding