Spring naar inhoud

- - - - -

Mama geeft Miura kippewit

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:10

Hallo iedereen,

Ieder weekend ga ik naar huis (zit op kot) en dan gaat Miura mee naar huis. Dat ging goed in het begin, maar nu begint mama dingen te geven aan Miura die volgens mij niet gezond zijn voor een poes. Zo geeft ze haar een schel kippewit.. Gisteren gaf ze zelfs gerookte makreel..

Het is iedere keer een klein stukje, maar ik ben bang dat het toch gevaarlijk is voor mn meisje :(
Miura wegduwen heeft geen zin, zij is gefocust op het eten en mama luistert niet naar mij :(

Kunnen jullie mij vertellen of Miura hier echt gevaar mee loopt?

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:22

Ik denk dat dat geen kwaad kan hoor! Moest ze ze nu koeken geven of zoetigheid...ik zou mijn moeder duidelijk zeggen welke voeding ongezond is en wat ze wel mag geven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:38

Als het natuur kippewit is kan het niet veel kwaad, en dat stukje makreel eigenlijk ook niet. Zolang het niet overdreven wordt. Hier krijgen ze ook kippewit, kalkoenfilet.... ;)  

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:41

Zolang het een klein stukje is kan het niet zoveel kwaad. Maar koop anders snoepjes ofzo die je thuis kan zetten waar je moeder af en toe wat van aan je kat kan geven. Al dat broodbeleg en gerookte vis bevat super veel zout en de nieren van een kat zijn al zo gevoelig...

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#5 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:42

Wat ze zeker niet mag geven is varkensvlees, dat is wél gevaarlijk voor je katje.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:27

De snoepjes staan binnen handbereik, maar mama vindt dat Miura "toch eens mag proeven"

Aan Angel gaf ze vroeger gerookte ham, mn arme jongen is daar een keer doodziek van geworden :(
Daarom dat ik zo bang ben voor Miura, wil haar echt niet kwijt aan een fout van mij/mn mama

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:39

Hier krijgen ze ook eens in de maand gerookte makreel. En heerlijk dat ze het vinden.

Wat moet ik verstaan onder schel kippewit?
Hier eten ze vrij vaak kipfilet gekookt. Ze vinden het rauw niet te pruimen. Kipfilet kan geen kwaad.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#8 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:50

jubikelcats zei:

Hier krijgen ze ook eens in de maand gerookte makreel. En heerlijk dat ze het vinden.

Wat moet ik verstaan onder schel kippewit?
Hier eten ze vrij vaak kipfilet gekookt. Ze vinden het rauw niet te pruimen. Kipfilet kan geen kwaad.

kippenwit is hier in België een soort van vleesbeleg voor op de boterham ;) geef het bij afbeeldingen maar eens in op google ;)

@audrey: ik zou me niet al teveel zorgen maken hoor, je katje zal hier heus niet dood van gaan ;) Maar misschien toch opperen bij je mama om dan sneller een snoepje te geven.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:56

wij gavan onze vorige kat musti (ondertussen gestorven) ook kippewit ! ze is er nooit ziek van geworden ! kan geen kwaad hoor
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 14 maart 2011 - 09:37

Kan ik alleen maar beamen, absoluut geen zorgen over maken! Zolang het niet overdreven is, en het blijft bij restjes van relatief ok dingen, kan het niet zoveel kwaad. Het kan misschien helpen als je je mama vraagt enkele "gezonde" snoepjes te kopen om te geven als ze wil (kattenmelk, kattensnoepjes, ...).

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 maart 2011 - 09:44

dat kan geen kwaad hoor :)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 maart 2011 - 16:40

De énige reden waarom ik het niet zou doen, is omdat ons Nelleke na verloop van tijd allergisch reageerde op eten. Onze DA zei toen dat we haar vlees moesten geven dat ze nooit eerder gegeten had. Maar ons Nellebel heeft altijd met de BBQ meegegeten, en er was dus eigenlijk geen vlees dat ze nog nooit gegeten had, op kangoeroe, slang, ed na.

Mijn kitties krijgen enkel vis, heel af en toe, als extra'tje. En het ingevroren vlees (lams) dat ons mama voor Nelleke had apart gehouden, krijgen ze ook.
Geplaatste afbeelding