Spring naar inhoud

- - - - -

Knijntje gevonden

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#1 Geplaatst 13 maart 2011 - 23:32

Gisteren kreeg ik sms van mijn vriend dat hij een  konijntje gevonden heeft in onze tuin. het is enorm tam. Het zit nu  voorlopig in een stalletje met hooi en stro. Het heeft een drinkflesje  gekregen en konijnenvoer.

Weet ik nog niet of ik het zelf houd of niet *bloos* Als ik het hou,  komt er een adoptiekonijntje bij want konijntjes zijn niet graag alleen.

iemand tips wat ik allemaal moet doen?  
- welk voer, hooi, onderkomen,...

Zou het van iemand kunnen zijn of zou het eerder gedumpt zijn? We wonen  heel afgelegen en ik zou het heeeeel vreemd vinden dat het van iemand in  de buurt is. De mensen die hier wonen zijn ofwel mensen met pubers,  boeren of oude mensen. En ze wonen allemaal op minstens 500 m van mijn  deur.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#2 Geplaatst 13 maart 2011 - 23:54

Ik zie hier op het forum vaak de combinatie van poesjes en konijntjes. Ik vraag me zelf ook af of ik daarmee zou kunnen beginnen. Ik heb vroeger ook (zindelijke) konijntjes gehad en nu ik met de katjes terug in dierenwinkels kom, kriebelt het soms om terug een konijntje te nemen. Maar ik zou het dan een deftig buitenkot en een vriendje willen geven en zeker willen zijn dat m'n katjes ze geen hartinfarct bezorgen :onzeker: . Maar bovenal vraag ik me af waar je 'diervriendelijk' een konijntje kan kopen, want in zo'n winkel zitten toch (brood)fokkonijntjes.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 14 maart 2011 - 07:46

Kan je niks ophangen in de buurt met een foto erbij?

mss er en knuffel bij leggen dat htet nijntje zich niet alleen voelt

in hetknabbelthuisje zijn heel leuke konijnen!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:13

Hier hebben we ook altijd adoptiekonijntjes.
Hier krijgen ze geen "verpakte voeding".  Wel hooi, takjes en groenten.  Ik zorg er altijd voor dat ze soortgenootjes hebben.  Ook worden ze hier steeds gecastreerd of gesteriliseerd, zo wordt het voortplanten en meestal ook het "vechten" gestopt.  

Ze komen altijd overeen met de poezen.  Ze zitten van als het goed weer is mee in de poezenren en we hebben nog nooit problemen gehad.  

Heel veel succes met je nijntje.

Mocht je nog iets willen weten, stuur me maar PB.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#5 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:42

Ik zou zeker een adoptiekonijntje nemen. Combinatie katten/konijn zie ik nog zitten, maar hier binnen heb ik ook nog 2 windhonden en dat is niet zo'n goeie combo, behalve als ik er bij ben...

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#6 Geplaatst 14 maart 2011 - 17:33

Het is overduidelijk een mannetje, gezond verklaard, nageltjes geknipt en geen vlooien/luizen/...

Het heeft wel één tranend oogje, ik moet druppeltjes geven en na paar dagen zou het voorbij moeten zijn.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 14 maart 2011 - 17:42

Veel succes met de nieuwkomer! Wat leuk dat je hem goed verzorgd en een thuis wil geven :thumb:
Fotootje? :heart:

Bewerkt door English Rose, 14 maart 2011 - 17:42.

Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#8 Geplaatst 14 maart 2011 - 18:44

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#9 Geplaatst 14 maart 2011 - 18:44

English Rose zei:

Veel succes met de nieuwkomer! Wat leuk dat je hem goed verzorgd en een thuis wil geven :thumb:
Fotootje? :heart:

ik was er net aan het uploaden :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#10 Geplaatst 14 maart 2011 - 18:55

Ooh, wat een liefje :heart: .

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 14 maart 2011 - 19:09

Oooh :heart:

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 maart 2011 - 20:17

Wat een schattig nijntje!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:42

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#14 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:53

ooh zo'n schatje! :love3:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 15 maart 2011 - 12:06

wat een schatje, hier gaat het ook heel goed samen met de poezen, bij mij eten ze droogvoer zonder korrels, dus gemengd, en wortels takjes hooi, appels en peren, alles wat ze verder mogen eten, ik zou er idd eentje bijzetten, want een konijn is een gezelschapsdier en dan houden ze elkaar ook warm in de winter, verder moet je alleen zorgen dat ze genoeg plaats hebben om te lopen, en dat ze een hok hebben waar ze beschut zitten tegen wind en koude, succes ermee :geluk: