Spring naar inhoud

- - - - -

Vogels vliegen tegen raam

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 maart 2011 - 10:48

Het is nu echt een probleem aan het worden... dagelijks vliegen er vogels tegen ons raam. De poezels vinden dit geweldig want hun prooi valt gewoon voor hun voeten.

Ik heb er al van die vogel-stickers tegen plakken. De auto heb ik er al voor geparkeerd. Die vogels snappen het echt niet en vliegen zich altijd te pletter.

Misschien iemand die een idee heeft... buiten de raam uitbreken.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:12

je ramen zijn te proper , oei dat moet toch wel harde kloppen geven

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:30

ramses zei:

je ramen zijn te proper , oei dat moet toch wel harde kloppen geven

Te proper :LOL: met schaamrood op mijn wangen moet ik zeggen dat ik al zekers meer dan een half jaar geen ramen meer gepoetst heb.

Bij kleine vogeltjes valt de bonk nogal mee maar bij merels, duiven en de soorten die ik niet ken kan het ferm bonken.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#4 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:40

dorien_951 zei:

Te proper :LOL: met schaamrood op mijn wangen moet ik zeggen dat ik al zekers meer dan een half jaar geen ramen meer gepoetst heb.

Bij kleine vogeltjes valt de bonk nogal mee maar bij merels, duiven en de soorten die ik niet ken kan het ferm bonken.

Oei normaal als de ramen nog maar pas gekuist  zijn kunnen er vogels tegen vliegen .duidelijk niet het geval bij jou ;) ik zou het dan niet weten waarom ze dat doen

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:43

Oei, ik zou ook zeggen stickers plakken maar dat heb je dus al gedaan. Misschien even de gordijnen naar beneden laten? Lastig wel, wij hebben het ook ooit voorgehad, altijd hetzelfde vogeltje en mijn tante wist toen te zeggen dat er vogels zijn die niet afgeven en blijven timmeren tot ze niet meer kunnen omdat ze denken dat er binnen voedsel te vinden is.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:49

Is er misschien verder in die kamer (er recht tegenover) nog een groot raam?? Dit kan bij de vogels de illusie geven dat het een doorgang is waar ze gewoon door kunnen vliegen  he! Indien dat zo is, trek dan eens bij dat ander raam de gordijnen dicht, of laat het rolluik neer als je dat hebt.
Wie weet is dit al veel beter he

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 maart 2011 - 12:06

Horregaas voor zetten als dat mogelijk is, langs de buitenkant dan natuurlijk? Stickers heb je al geprobeerd. Of misschien kan zo'n glasgordijn helpen?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 14 maart 2011 - 12:09

vensters openzetten? O:)

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 maart 2011 - 12:12

Joloka zei:

vensters openzetten? O:)

:ha dat zullen de poezels leuk vinden!
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:17

Blinkende slingers ophangen aan de buitenkant van je raam voor een paar dagen. Hopelijk geeft dit genoeg schrikeffect en blijven ze weg.