Spring naar inhoud

- - - - -

Zwervertjes naar boerderij?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:42

Gisteren is de gemeente het jongste zwervertje dat in onze carport woont, komen halen om te steriliseren, de moeder hebben ze nog niet kunnen meenemen, kooi was leeg :x

Situatie is dat die poezen al een jaar of langer in onze buurt "wonen", eerst heeft de buur ze een jaar eten gegeten.  Dan heeft hij mij wijsgemaakt dat hij ze geen eten meer ging geven, goed weten dat ik dus een kattenvriend ben, ik natuurlijk verder eten gegeven, dat gaat nu al een 2-tal maand zo.  Ze wonen in onze carport, hebben daar een mandje en hun eten.  Totaal geen last van.

Gisteren heeft mijn buur dus blijkbaar met die man van de gemeente gesproken want hij stuurde me een bericht op mijn werk dat die katten naar een boerderij zouden kunnen gaan waar ze muizen zouden kunnen vangen....  m.a.w hij zou ze liever weg hebben.

Ik weet niet, ik sta daar nogal sceptisch tegenover, de moederpoes is verwilderd maar het kleintje kan nog sociaal worden denk ik, komt kopjes geven aan de raam en mag je aanraken tijdens het eten...

Wat denken jullie?? Zijn ze gelukkiger op een boerderij?? :onzeker:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:46

ik vraag me af wat de boer z'n motief is. Er moet toch iets zijn dat hij van de ene op de andere dag van gedacht doet veranderen. (is dit die buur die nogal raar doet tegenover jou?)
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:48

Lilia2055 zei:

ik vraag me af wat de boer z'n motief is. Er moet toch iets zijn dat hij van de ene op de andere dag van gedacht doet veranderen. (is dit die buur die nogal raar doet tegenover jou?)

De boer ken ik niet, het zal de man van de gemeente zijn die dit mss voorgesteld heeft, of mss heeft mijn buur dit gevraagd (ja die buur :) )

Ineens kreeg ik dat bericht gistermiddag....

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:54

ik zou denken dat ze mss bij jou gelukkiger zijn, maar op de boerderij hebben ze mss meer plaats en ze veiliger voor auto's? weet het niet hoor moeilijk zou ik zeggen

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:56

Jessie_A&A zei:

De boer ken ik niet, het zal de man van de gemeente zijn die dit mss voorgesteld heeft, of mss heeft mijn buur dit gevraagd (ja die buur :) )

Ineens kreeg ik dat bericht gistermiddag....

bedoelde dus buur en niet boer (soms typen m'n handen iets anders dan ik denk en heb ik het zelf niet door :oops: )
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:56

Ik weet het niet, hij zegt zoveel dingen die niet waar zijn of om me uit mijn tent te lokken :s

Qua eten zullen ze ZOWIESO beter hier zijn...

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 15 maart 2011 - 09:01

dan zou ik zeggen houd ze maar mooi bij jou hoor :geluk:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 maart 2011 - 09:09

Denk dat je buurman je gewoon een "beetje" probeert te irriteren. Kan hij je niet charmeren dan ambeteert hij je maar. Zou ze ook bij jou houden, je verzorgt ze goed, geeft ze eten enz.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 15 maart 2011 - 09:13

Lilia2055 zei:

Denk dat je buurman je gewoon een "beetje" probeert te irriteren. Kan hij je niet charmeren dan ambeteert hij je maar. Zou ze ook bij jou houden, je verzorgt ze goed, geeft ze eten enz.

Idd denk net hetzelfde... :s

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#10 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:13

Wij wonen ook op een (hobby-)boerderij een hier lopen 2 zwerfkatten rond die het echt niet slecht hebben...ze hebben ruimte, vangen van alles maar krijgen ook te eten van ons...
Niet elke boer is hetzelfde hé ;)
Maar als jij geen last van ze heb zouden ze toch ook gewoon kunnen blijven waar ze nu zijn lijkt me...

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:16

Idd Noesje maar jij zit op KS dussss kattenvriend eh :d

Van mij mogen ze blijven waar ze zitten....

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:17

Gaan ze wel echt naar een boerderij ? Vraag misschien waar exact ze naartoe gaan ?Als de boer hun nog eten bijgeeft is het OK maar als ze alleen moeten overleven op muizen (terwijl ze gewoon zijn om eten te krijgen) is dat minder rooskleurig.  En wat als ze ziek worden ?   Ik denk dat ze beter af zijn bij jou (als je er geen last van hebt)
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2011 - 11:24

Ik vrees dat het enkel van hun vangkunst zal afhangen of ze eten hebben :s

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#14 Geplaatst 15 maart 2011 - 17:42

Roosje zei:

Gaan ze wel echt naar een boerderij ? Vraag misschien waar exact ze naartoe gaan ?Als de boer hun nog eten bijgeeft is het OK maar als ze alleen moeten overleven op muizen (terwijl ze gewoon zijn om eten te krijgen) is dat minder rooskleurig.  En wat als ze ziek worden ?   Ik denk dat ze beter af zijn bij jou (als je er geen last van hebt)

Mee eens :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 15 maart 2011 - 18:18

ik zou eens gaan vragen welke boerderij en hoe die boer dat ziet. er zijn mensen ie op een boerderij wonen die ook hun katten goed verzorgen, dus ik zou eens gaan praten met die mens.

voor de kat is een boerderij natuurlijk de hemel hé: de hele dag achter muisje kunnen jagen, in het hooi spelen,... Dat is een paradijs voor katten!

ik zou moeder en kitten ook niet scheiden. die hebben doorgaans een nauwe band en als het niet echt nodig is, zou ik ze bij mekaar houden. Dus ofwel hou je beide katten ofwel gaan ze allebei naar de boerderij.