Baby's -> foto's p5
#16 Geplaatst 13 februari 2009 - 13:28
#17 Geplaatst 13 februari 2009 - 13:51

Ik heb altijd graag vroeg kindjes gewillen, mijn mama was 20 jaar toen ze mij had en ze is nu mijn beste vriendin. Dat wou ik ook graag.
Maar tussen mijn 20 en 24 jaar twijfelde ik toch nog hard en durfde ik de stap niet te zetten. Ik was bang dat ik het niet aankon, enz ...
Toen ik zwanger was begonnen die twijfels opnieuw, maar dat is normaal, heb al van meerdere aanstaande moeders gehoord die begonnen twijfelen als het moment er bijna is. Maar toen Joël geboren was, vielen die twijfels meteen weg. Een eigen kindje is toch nog helemaal anders dan er eentje op een ander te zien. Met je eigen kindje voel je een binding, het is nog maar net geboren en je kan je al geen leven meer zonder dat babytje voorstellen.
Je kan de tijd natuurlijk niet meer terugdraaien als het kindje er eenmaal is, dus je moet er 100 % achter staan om er aan te beginnen.
Het is natuurlijk, je moet een deel van je vrijheid laten vallen, nachtrust, enz... en dat is soms wel erg vermoeiend, vooral als je zo'n druk exemplaar als Joël hebt rondlopen

#18 Geplaatst 13 februari 2009 - 13:55

#19 Geplaatst 13 februari 2009 - 14:05

Het is moeilijk te omschrijven dat moedergevoel maar owee als het aanwezig is! Je zult heus wel het moment aanvoelen!

#20 Geplaatst 13 februari 2009 - 14:05
En wat jouw schoonmoeder betreft, join the club, die zei al van voor dat er sprake was van kinderen dat het kindje meer bij mijn ouders zou zijn dan bij haar

#21 Geplaatst 13 februari 2009 - 14:08
M&M zei:
De relatie is het grootste probleem, mijn nicht is er 27, heeft 2 kindjes en is pas uit elkaar met haar vriend. De kindjes zijn daar natuurlijk een klein beetje de dupe van
#23 Geplaatst 13 februari 2009 - 14:12
Ines zei:
Wel ja, dat is zo..twee broers van mijn vriend zijn ook gescheiden. Elk hebben ze 2 kinderen...jammer maar als 't niet gaat, gaat het niet maar misschien hadden ze wat beter moeten nadenken alvorens aan kinderen te beginnen. Het is geen groot bewaard geheim dat zijn oudste broer met zijn vriendin telkens zwanger waren nadat ze ruzie gehad hadden..dus ja..dan weet ge al dat dat niet goed zit.
#24 Geplaatst 13 februari 2009 - 15:39
Ik kan natuurlijk ook niet garanderen dat we binnen 10 jaar nog bij elkaar zijn
Maar dat kan, mijn gedacht, niemand!
Volgens ons mama ben ik er teveel mee bezig

#25 Geplaatst 13 februari 2009 - 18:07
Ik zeg niet dat je zonder nadenken er moet invliegen maar ik spreek uit ervaring. Bij mij is het dan de andere kant uitgegaan: ik wilde 3, 4 kinderen, leek me heerlijk om zondags met het hele gezin aan de onbijttafel te zitten. Het is totaal anders uitgedraaid maar ik ben superblij dat ik m'n dochter heb. Het is m'n beste vriendin, m'n steun, m'n alles. Soms denk ik: als ik m'n dochter niet had gekregen dan zat ik hier nu wel in m'n uppie en zouden er ook héééééél veel leuke dingen wegvallen.
Ik wou alleen dat ze ook eens de knoop zou doorhakken en me een kleinkind "gaf". Maar ze heeft het ook steeds te druk terwijl ze vroeger zei dat ze voor haar dertigste kinderen wilde, ze is vorige week dertig geworden.
Tijd gaat snel hoor!

#26 Geplaatst 13 februari 2009 - 23:49
#27 Geplaatst 15 februari 2009 - 18:38

zou graag een kindje hebben, daarom niet nu, maar toch binnen nu en 4 jaar. mijn vriend is daar niet echt voor te vinden, hij vind een leven zonder kindjes wel aantrekkelijk.
ik denk dat je dat vooral aanvoelt, wanneer die drang er echt is om een kind op de wereld te zetten. het is al minder een 'obssesie' dan pakweg vorig jaar, maar ik denk niet dat ik kinderloos zou kunnen blijven...
het is vooral echt een sprong in het diepe denk ik.. ik twijfel niet, tis zo moeilijk uit te leggen... we kunnen nog wachten,ik ben nog jonger als jij

op een gegeven moment ga je zeggen van ja, nu is het.
Mijn zus was 26 toen mn nichtje geboren werd en ik zag ook niet direct een moederfiguur in haar

#28 Geplaatst 15 februari 2009 - 18:50
dat gevoel ken ik nog niet

Ik heb wel een vermoeden dat dit in de toekomst zal veranderen (eind de 20 ofzo), maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Op dit ogenblik vind ik kinderen jah... niets interessant aan om het grof te zeggen

#29 Geplaatst 15 februari 2009 - 19:24
Muizepoes zei:

Het is moeilijk te omschrijven dat moedergevoel maar owee als het aanwezig is! Je zult heus wel het moment aanvoelen!

Hier kan ik me volledig bij aansluiten... Mijn oudste dochter is geboren toen ik 20j was, mijn zoon toen ik 22j was en bij mijn 2 jongste was ik 27j en 28j. Ik ben er dus ook vroeg aan begonnen maar dat was dan ook mijn grote wens! Ikzelf heb geen groot leeftijdsverschil met mijn mama (14j) en wij zijn echt heel goede vriendinnen. Ik zie elk van mijn 4 kinderen even graag, was bij allen ook in de wolken, maar toch moet ik wel zeggen dat ik alles veel intenser heb beleefd bij de 2 kleinsten.
#30 Geplaatst 15 februari 2009 - 19:29
Mirella zei:
Bij de kleinste ik ook hoor, alles veel intenser! Wetende dat het de laatste was