Spring naar inhoud

- - - - -

Baby's -> foto's p5

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#31 Geplaatst 15 februari 2009 - 20:19

Ach, jullie jonge mensen, er is nog tijd. Dub en denk er niet over, als de tijd rijp is zul je echt wel weten of je kinderen wil of niet. ;)

Ik was 18 toen mijn dochter werd geboren. Nu zijn wij dikke vriendinnen. 27 en 28 toen mijn zoons werden geboren. :)

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#32 Geplaatst 15 februari 2009 - 22:45

:( ik weet wat voor dilemma dat is
vooral als je dan nog ns geconfronteerd wordt met vruchtbaarheidsproblemen. Ikzelf heb een probleem waardoor het voor mij beter zou zijn dat ik onmiddelijk start met kindjes, maar door de aandoening die ik heb ben ik ook verminderd vruchtbaar...
Ondertussen al twee ivf pogingen en een zware operatie achter de rug, soms vraag ik mee af of het dat allemaal waard is dat afzien, maar als ik dan ergens op het werk weer zo'n klein manneke zie die me vertederd ist weer lastig...vooral voor mijn ventje wil ik het wel proberen...

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 16 februari 2009 - 11:36

Ik heb een serieus gesprek gehad met mijne echtgenoot dit weekend. En ik moet eigenlijk mijn vraag anders stellen.
"Ik weet niet wanneer ik aan kindjes moet beginnen?" ipv Wil ik wel kindjes? :)
Ik zie mezelf niet oud worden zonder ooit kindjes gehad te hebben. Dus ik weet met zekerheid dat ik ooit wel kindjes wil, maar weet gewoon niet wanneer eraan te beginnen. Aangezien ik wel van mijn vrijetijd hou maar anderzijds me ook wel dikwijls verveel. En het is nooit de juiste tijd om eraan te beginnen.
Dus ik heb juist een afspraak gemaakt met de gynaecoloog niet om er al aan te beginnen maar om vast te stellen hoe groot de vruchtbaarheidsproblemen  zijn (ik weet dat die er zijn maar niet hoe groot of erg). Ik ben zeker al 6 jaar niet meer bij een gynaecoloog geweest dus een routine onderzoekje zal wel geen kwaad kunnen denk ik.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#34 Geplaatst 16 februari 2009 - 12:05

Dit is toch al een eerste stap.
Laat het allemaal maar een beetje overwaaien en mss krijg je dan onverwachts zelf een antwoord op je vraag?
Veel geluk nog. :hug:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 16 februari 2009 - 15:37

Ik ben altijd heeeel zeker geweest: IK WOU NOOIT KINDEREN!!
Tot ik toch wel over mijn leeftijd begon na te denken. Met mijn ex waren we wel van plan om aan kinderen te beginnen en zo is mijn kinderwens stilaan gekomen. Maar nu ben ik weer vrijgezel en zie ik mezelf eerlijk gezegd niet meer als moeder.
Tegen dat ik nu weer een nieuwe partner gevonden heb en lang genoeg bij ben om aan kinderen te beginnen, ben ik te oud :p

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 16 februari 2009 - 15:42

mightycats zei:

vooral als je dan nog ns geconfronteerd wordt met vruchtbaarheidsproblemen. Ikzelf heb een probleem waardoor het voor mij beter zou zijn dat ik onmiddelijk start met kindjes, maar door de aandoening die ik heb ben ik ook verminderd vruchtbaar...
Ondertussen al twee ivf pogingen en een zware operatie achter de rug, soms vraag ik mee af of het dat allemaal waard is dat afzien, maar als ik dan ergens op het werk weer zo'n klein manneke zie die me vertederd ist weer lastig...vooral voor mijn ventje wil ik het wel proberen...

Zo ver ben ik dus met mijn ex ook moeten gaan. Weet hoe zwaar het is :cry:
Mijn 2e icsi was ook niet gelukt en achteraf bekeken gelukkig maar.
Maar de teleurstelling was wel zeer groot en heel moeilijk. De dagen die daarop volgden was het tranen met tuiten wenen tot ik geen zicht meer had door mijn gezwollen ogen. Vraag me soms nog af of het wel ooit zou gelukt zijn als ik bij mijn vriend gebleven was.

Vooral proberen de moed erin te houden Mightycat. En praten met mensen die het meegemaakt hebben.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#37 Geplaatst 16 februari 2009 - 20:16

mightycats zei:

Het is zeeer zwaar...bij mij op 't werk zijn er echt wel een aantal vrouwen die deze stappen (IVF, ICSI) moeten ondernemen en het is inderdaad mentaal zeer zwaar. Maar de moed niet opgeven. Een collega van mij is na 4 jaar proberen, 6 niet successvolle kunstmatige inseminaties en 6 IVF-pogingen eindelijk zwanger van een tweeling. Dus..blijven hopen! Maar ik weet dat het moeilijk is...

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 16 februari 2009 - 23:23

mobius zei:

Ik ben altijd heeeel zeker geweest: IK WOU NOOIT KINDEREN!!
Tot ik toch wel over mijn leeftijd begon na te denken. Met mijn ex waren we wel van plan om aan kinderen te beginnen en zo is mijn kinderwens stilaan gekomen. Maar nu ben ik weer vrijgezel en zie ik mezelf eerlijk gezegd niet meer als moeder.
Tegen dat ik nu weer een nieuwe partner gevonden heb en lang genoeg bij ben om aan kinderen te beginnen, ben ik te oud :p

Moest ik ooit toch kiezen om een dikke buik te krijgen, kan ik de kids altijd bij u tijdelijk droppen... want je woont in de buurt... :LOL:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:41

dorien_951 zei:

Moest ik ooit toch kiezen om een dikke buik te krijgen, kan ik de kids altijd bij u tijdelijk droppen... want je woont in de buurt... :LOL:

Zou ge da riskeren? Wie zegt dat ge ze terug krijgt? :p :p

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:48

mobius zei:

Zou ge da riskeren? Wie zegt dat ge ze terug krijgt? :p :p
zoo stout!

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:53

Aldhissla zei:

zoo stout!

Tja, als ze te lief zijn hou ik ze voor mezelf. Als ze stout zijn mogen ze buiten op de stoep op mama gaan wachten :p

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:53

:LOL: :LOL: :LOL:

Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#43 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:56

mobius zei:

Tja, als ze te lief zijn hou ik ze voor mezelf. Als ze stout zijn mogen ze buiten op de stoep op mama gaan wachten :p
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#44 Geplaatst 17 februari 2009 - 17:31

:LOL: :LOL: :LOL:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#45 Geplaatst 17 februari 2009 - 17:49

ik had ook zoiets van nooit kinderen of toch zeker niet voor mn 30 ste
tot ik op een dag te horen kreeg van de dokter dat ik endomitriose had en zeer zwaar , ik ben op 1 jaar tijd 7x geopereerd geweest
ik had de keuze ofwel aan kinderen beginnen ofwel mn baarmoeder eruit want mn darmen waren in gevaar
eerst had ik van foert pak die baarmoeder ,maar dan zijn de moedergevoelens zeer snel bovengekomen en zijn we eraan begonnen
de volgende maand lag ik al terug in het ziekenhuis met een cyste de grote van een pompelmoes in mn buik die mn darmen lever en maag verknelde , dan hebben ze alles stil gelegt van hormonen en zijn we aan ivf begonnen wat eigenlijk ook op icsi is uitgedraaid
die hormonen zijn de hel , ik ben zo blij dat het van de eerste keer gelukt is want ik denk niet dat ik nog de moed zou gehad hebben voor een 2de keer
mightycat , moet wel zeggen waar ge gaat wonen is het zeeeeeer vruchtbare grond meid , ik ben daar zelfs helemaal alleen zwanger geworden en de dokter weet nog altijd nie hoe :LOL:
al zou er bij ieder kind een handleiding mogen bijzitten als dat ter wereld komt , het is het schoonste op de wereld , :love3: en glimlach , het eerste woordje mama, een knuffel , de eerste schooldag , nu al een eerste raportje en de rest is voor later voor mij :heart: