Spring naar inhoud

- - - - -

Baby's -> foto's p5

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 17 februari 2009 - 18:56

kitten zei:

ik had ook zoiets van nooit kinderen of toch zeker niet voor mn 30 ste
tot ik op een dag te horen kreeg van de dokter dat ik endomitriose had en zeer zwaar , ik ben op 1 jaar tijd 7x geopereerd geweest
ik had de keuze ofwel aan kinderen beginnen ofwel mn baarmoeder eruit want mn darmen waren in gevaar
eerst had ik van foert pak die baarmoeder ,maar dan zijn de moedergevoelens zeer snel bovengekomen en zijn we eraan begonnen
de volgende maand lag ik al terug in het ziekenhuis met een cyste de grote van een pompelmoes in mn buik die mn darmen lever en maag verknelde , dan hebben ze alles stil gelegt van hormonen en zijn we aan ivf begonnen wat eigenlijk ook op icsi is uitgedraaid
die hormonen zijn de hel , ik ben zo blij dat het van de eerste keer gelukt is want ik denk niet dat ik nog de moed zou gehad hebben voor een 2de keer
mightycat , moet wel zeggen waar ge gaat wonen is het zeeeeeer vruchtbare grond meid , ik ben daar zelfs helemaal alleen zwanger geworden en de dokter weet nog altijd nie hoe :LOL:
al zou er bij ieder kind een handleiding mogen bijzitten als dat ter wereld komt , het is het schoonste op de wereld , :love3: en glimlach , het eerste woordje mama, een knuffel , de eerste schooldag , nu al een eerste raportje en de rest is voor later voor mij :heart:

Mooi verhaal :d
Proficiat :d

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#47 Geplaatst 17 februari 2009 - 20:24

kitten zei:

ik had ook zoiets van nooit kinderen of toch zeker niet voor mn 30 ste
tot ik op een dag te horen kreeg van de dokter dat ik endomitriose had en zeer zwaar , ik ben op 1 jaar tijd 7x geopereerd geweest
ik had de keuze ofwel aan kinderen beginnen ofwel mn baarmoeder eruit want mn darmen waren in gevaar
eerst had ik van foert pak die baarmoeder ,maar dan zijn de moedergevoelens zeer snel bovengekomen en zijn we eraan begonnen
de volgende maand lag ik al terug in het ziekenhuis met een cyste de grote van een pompelmoes in mn buik die mn darmen lever en maag verknelde , dan hebben ze alles stil gelegt van hormonen en zijn we aan ivf begonnen wat eigenlijk ook op icsi is uitgedraaid
die hormonen zijn de hel , ik ben zo blij dat het van de eerste keer gelukt is want ik denk niet dat ik nog de moed zou gehad hebben voor een 2de keer
mightycat , moet wel zeggen waar ge gaat wonen is het zeeeeeer vruchtbare grond meid , ik ben daar zelfs helemaal alleen zwanger geworden en de dokter weet nog altijd nie hoe :LOL:
al zou er bij ieder kind een handleiding mogen bijzitten als dat ter wereld komt , het is het schoonste op de wereld , :love3: en glimlach , het eerste woordje mama, een knuffel , de eerste schooldag , nu al een eerste raportje en de rest is voor later voor mij :heart:

Tis hier hetzelfde liedje ook endo, ook al een operatie achter de rug, rits van 20 cm op mijn buik van navel tot beneden, de gyn zijn meiske uw buik is precies een kerhof vanbinnen (plezant om horen eh), gij moet direct ivf als je kindjes wil, dus tja... Da van die grond, tis thopen eh dat daar zo goed is hihi, wens niets liever hoor !

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#48 Geplaatst 18 februari 2009 - 12:27

Je hebt ook nog tijd genoeg he, te vroeg is ook niet alles. Vriendin van mij is dit weekend bevallen van een zoontje, ze is 16 jaar verdorie :)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#49 Geplaatst 18 februari 2009 - 12:30

MissKitty zei:

Je hebt ook nog tijd genoeg he, te vroeg is ook niet alles. Vriendin van mij is dit weekend bevallen van een zoontje, ze is 16 jaar verdorie :)

Te vroeg is zeker niet alles, want als je zoals Misskity schrijft mama wordt op je 16, is toch wel gans je jeugd aan je voorbij gegaan... Niet dat ik die mensen ooit met een vinger zou wijzen hoor, integendeel, ik ben blij dat er nog meisjes die hun verantwoordelijkheid opnemen!! (ik spreek uit "ondervinding", mijn mama was ook een tienermoeder, ze was amper 14 jaar! Had zij ooit beslist haar verantwoordelijk niet op te nemen, had ik nu hier niet meer gezeten....)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 18 februari 2009 - 13:12

Ja ma, die van engeland op zijn 13e vind ik toch TE hoor O:)
Dat zijn zelf nog kinderen!

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#51 Geplaatst 18 februari 2009 - 13:36

mightycats zei:

Tis hier hetzelfde liedje ook endo, ook al een operatie achter de rug, rits van 20 cm op mijn buik van navel tot beneden, de gyn zijn meiske uw buik is precies een kerhof vanbinnen (plezant om horen eh), gij moet direct ivf als je kindjes wil, dus tja... Da van die grond, tis thopen eh dat daar zo goed is hihi, wens niets liever hoor !
kant geloven meid , die endomitriose is een plaag
ik heb er 8 jaar ongeveer over gedaan om het eindelijk uit mn lijf te krijgen
mn darmen ziten verkleeft tot aan mn spieren
mn blaas , nieren en lever hangen vast aan elkaar
elke dag voel ik het nog , maar die enge pijn is weg van die bloedingen
de laatste cyste is verwijdert in nov , de grote van een kippe-ei , zat tussen mn vel en vlees , door mn 2ling had ik een keizersnede en waar de drain zat ,die binnen in mn buik zat ,door die eruit te halen is dat verdomde weefsel daar gekropen met gevolg dat daar een kippe-ei gegroeid is
t'is pas van nov dat alles weg is van endomitrioseweefsel
ik heb nog 1 eierstok over voor mn hormonen en geen botontkalking te krijgen , nu voel ik me echt goed
maar als ge erover wilt praten dan roep je maar he , ik weet bijna hoe je je voelt , geef de moed niet op
ik ben heel goed ontvangen en geholpen in brugge bij dr vankerkschaver
heel vriendelijk dokter en ook het team die je daar bijstaat zal ik nooit vergeten
dikke knuf se

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#52 Geplaatst 18 februari 2009 - 13:43

Jammer om dit allemaal te moeten lezen, ik wens jullie veel sterkte! :hug:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#53 Geplaatst 18 februari 2009 - 17:20

mobius zei:

Die zag er dan ook nog eens uit alsof hij 10 was :trance:
"What's financially?"

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#54 Geplaatst 18 februari 2009 - 17:21

mobius zei:

Ja ok maar dan hadden ze het maar niet zo ver moeten laten komen he. Dat die ouders hen ook samen laten slapen..
Maarja die hadden het misschien ook niet verwacht op die leeftijd..

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#55 Geplaatst 18 februari 2009 - 17:45

ja da denk ik ook , nieuwaar iemand heeft me ooit verteld als ge nu nog een maagdje wil je ze uit de wieg moet halen :evil: ik hoop uit de grond van mn hart dat ik dat niet hoef mee te maken zowel met mn zoons maar zeker niet met mn dochter
ik da vind eigenlijk erg ,

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#56 Geplaatst 18 februari 2009 - 20:46

MissKitty zei:

Die zag er dan ook nog eens uit alsof hij 10 was :trance:
"What's financially?"

raar he dat weet hij niet, maar wist potverdorie wel goed het verhaaltje van de bloemetjes en de bijtjes :p -- ligt toch deels aan de opvoeding dacht ik zo

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 18 februari 2009 - 20:50

Amai...wat een onderwerp... Ik heb er zelf wat moeite mee... :)

Niels en ik willen zeker kindjes (een dochter! :oops: ) maar absoluut nu nog niet. Alhoewel ik merk dat veel mensen het beginnen te verwachten... Uit onze vriendenkring zijn wij ook nog de enige kind-lozen en het kriebelt natuurlijk al bij de toekomstige grootouders. Op dit moment gaat bij ons carriere voor...Heel cliche, maar het is echt zo.

Als we ook nu kijken hoeveel liefde en spulletjes enz aan ons Vibeke willen geven, mogen we er niet aan denken hoeveel geld we zouden uitgeven aan een baby'tje. Voor ons is het, hoe gepland het ook allemaal klinkt, de bedoeling eerst steeds meer promotie te maken (zodat ook ik bv op een positie zit met bedrijfswagen, laptop, gsm, tankkaart,...), een huis te kopen of bouwen en dan pas...

Ik heb ook absoluut nog geen tikkend moedergevoel. Ik wil zeker ooit kindjes, maar ik voel me nu zo vervuld van liefde, zo onbeschrijfbaar tegenover ons Vibeke dat het babygevoel nog niet ontwaakt is... We zien wel...

Als het zo ver is, zullen jullie't ook wel horen :p
Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#58 Geplaatst 18 februari 2009 - 20:51

kitten zei:

kant geloven meid , die endomitriose is een plaag
ik heb er 8 jaar ongeveer over gedaan om het eindelijk uit mn lijf te krijgen
mn darmen ziten verkleeft tot aan mn spieren
mn blaas , nieren en lever hangen vast aan elkaar
elke dag voel ik het nog , maar die enge pijn is weg van die bloedingen
de laatste cyste is verwijdert in nov , de grote van een kippe-ei , zat tussen mn vel en vlees , door mn 2ling had ik een keizersnede en waar de drain zat ,die binnen in mn buik zat ,door die eruit te halen is dat verdomde weefsel daar gekropen met gevolg dat daar een kippe-ei gegroeid is
t'is pas van nov dat alles weg is van endomitrioseweefsel
ik heb nog 1 eierstok over voor mn hormonen en geen botontkalking te krijgen , nu voel ik me echt goed
maar als ge erover wilt praten dan roep je maar he , ik weet bijna hoe je je voelt , geef de moed niet op
ik ben heel goed ontvangen en geholpen in brugge bij dr vankerkschaver
heel vriendelijk dokter en ook het team die je daar bijstaat zal ik nooit vergeten
dikke knuf se

amaai tis ook de moeite geweest van jou zeg, bedankt voor het hart onder de riem, je hoort het toch meer en meer,er zit nu ook alweer een cyste te duwen op van 4cm op een van mijn eierstokken, vrees dat ze gaan willen snijden als ik terug op controle ga, tis verdorie een vuile ziekte en dat je er zo weinig kan aan doen! Ik ga naar het uz van gent.
Ik vindt dat er veel meer attentie zou moeten op gemaakt worden in het algemeen, zodat als het niet hoeft en je wil kindjes met deze aandoening je toch beter begleiding krijgt en het zo ver niet moet komen.
Ik had nog nooit ervan gehoord tot ik hetzelf kreeg en daar sta je dan..blijkbaar is het erfelijk, mijn zus heeft het ook.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#59 Geplaatst 18 februari 2009 - 21:05

ja meid het was de moeite , ik kan het je garanderen
ik heb vaak gedacht dat ik nog eens ging doodbloeden vanbinnen
1 keer dichtbij de poort gezien , een buikvliesinfectie van het bloed in mn buik , heb ik ook eventjes in het ziekenhuis gelegen
bij mij heeft mn nicht het ook aan ma haar kant en ook mn ma kreeg te horen vroeger dat ze nooit kinderen ging hebben
mn nicht en ik lijken ook sterk op elkaar kwa genen dan , haar zoon heeft ook adhd ;)
ze zeggen dat het na een bevalling weg kan zijn , helaas bij mij niet maar het was zo aggressief niet meer
de laatste cyste heeft er 6 jaar over gedaan , maar elke maand zag mn lies gans blauw en elke maand een stukje groter dat ei
ook mn dochter is een giga risico zegt de gyn
waarom ga je niet eens naar brugge , ze zijn even goed als gent en t'is zo ver niet
en j krijgt er zoveel steun voor , tijdens en na de bevalling ook als het niet lukt zijn ze er voor je
elk jaar krijg ik nog een verjaardagkaartje voor mn kleintjes , leuk se
ik mocht daar dag en nacht bellen
weet je dat zelfs tijdens mn zwangerschap , ik 2 cystes gekweekt had , ze hebben ze verwijdert terwijl ik onder narcose was van de bevalling
mn vent zegt dat ik lieg , ik heb er eigenlijk 11 jaar mee gelopen dat ik het wist van die endomitriose
de tijd ervoor weet ik nie meer
ik ben blij dat ivf bestond , ik ging mn kleintjes anders nooit gekent hebben
al heeft de kleintste me vandaag de duvels aangedaan :evil:
bij mij waren het er 2 betalen en de 3 de gratis halen ;)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 19 februari 2009 - 10:38

mobius zei:

Tja, als ze te lief zijn hou ik ze voor mezelf. Als ze stout zijn mogen ze buiten op de stoep op mama gaan wachten :p

Als ze de naart naar mij hebben gaan het bleiterkes worden! :goofy: