Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

Kat binnen houden=mishandeling

• Log in om te reageren
83 reacties op dit onderwerp
Guest_Wemel_*
Guest_Wemel_*

#31 Geplaatst 15 maart 2011 - 23:54

Ik ga dat proberen...
Eerst nog een lief schatje vinden...
En dan hoop ik echt dat ik hem ditmaal jaren kan vertroelen ! :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#32 Geplaatst 15 maart 2011 - 23:59

Ollie was gewoon vrij buiten te komen tot hij kattenaids bleek te hebben en dus beperkt werd in zijn  vrijheid en de andere toen nog levende oudjes ook niet verder konden dan de tuin. Tot mijn verbazing en grote blijdschap hadden geen van de katten een probleem met de beperkte ruimte en pasten allen zich heel makkelijk aan. Hier komt geen kat nog vrij buiten!!!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 16 maart 2011 - 00:06

:love3:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#34 Geplaatst 16 maart 2011 - 01:44

tinne, als ze niet beter weten zullen ze denk ik niet ongelukkig zijn maar volgens mij gaan ze wel gelukkiger worden dan ze al zijn als ze toch eens de gelegenheid krijgen om op een veilige manier buiten te kunnen gaan, het is geen must maar wel een verbetering.
Alé, ik heb toch die indruk bij mijn poezels.
We hadden onze eerste twee in november 2009 en in de zomer van 2010 mochten ze dan buiten met hun tuigje aan en ze genoten daar toch van.
En nu kunnen ze dan zonder tuigje buiten in de ren en ze  vinden dat heel plezant, t is eens iets anders hé voor hen

Maar wat katten betreft die wel al buiten zijn geweest denk ik dat die niet bijster gelukkig zijn als die dan plots helemaal niet meer buiten mogen.
Bij die beestjes vind ik het toch een must dat er hen geleerd wordt om aan het tuigje te lopen of ze in een ren kunnen

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 16 maart 2011 - 06:34

Hier ook twee lieve perzen die binnen blijven :)
Ten eerste ik woon op een hoek appartement in een drukke buurt vanwege het verkeer
Ten tweede ze zijn nooit gewoon geweest om buiten te gaan ,en ze genieten als het weer goed is van mijn terras dat katveilig is gemaakt ,en van de vlieggenramen als het goed weer is en dan valt mij op als alles openstaat dat ze toch meer verkiezen   van ergens binnen lekker te liggen dromen of slapen . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#36 Geplaatst 16 maart 2011 - 07:25

Marjananas zei:

Als je die discussie al duizenden keren hebt gevoerd, wat antwoorden ze dan als je vraagt hoe ze zich zouden voelen als je je kat dood op straat vindt ? Doodgereden in het verkeer ?
Ik heb me ook laten overhalen om Tuur buiten te laten omdat dat in de natuur van de kat zit. Wel, toen ik hem dood vond op straat heb ik mezelf vervloekt.  Ik heb er een dijk van een schuldgevoel aan overgehouden.  
Nu, anderhalf jaar laten rollen de tranen me opnieuw over mijn wangen.
Mijn poezels komen enkel nog buiten in ons omheind tuintje en verder dan dat komen ze niet.  En als ze dat mishandeling willen noemen, ik laat ze, ik weet beter...

Sorry als ik heftig moest overkomen want da's niet de bedoeling, ik word er wat emo van... :oops:

Ze antwoorden dan vooral met vreselijk domme argumeten;
Bv. ze gaan nog niet naar de straat;
tuurlijk, ze kunnen dat echt weten hoor :roll: .
En dan beginnen ze weer dat hij dan iig een gelukkig leven gehad heeft;
een veel te kort :evil:

Ik ben ervan overtuigd dat het veel beter is om de katjes binnen te houden!
Ik ga kijken om een vakantiejob te vinden in de paasvakantie,
(voor het geval dat ik geen oppas vind voor de katjes vd zomervakantie,
wanneer we 3 weken op reis gaan, dan kunnen ze op kattenhotel), als ik wel mensen vind die voor hen kunnen zorgen dan, dan heb ik mijn geld nog
en kan ik gaan rond kijken over hoe we ons terras kunnen afzetten...
Mijn ouders zijn daar nog niet van overtuigd, maar mss verandert het wel wanneer ik zeg dat ik het wel wil betalen :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 16 maart 2011 - 07:42

Cilia zei:

Ze antwoorden dan vooral met vreselijk domme argumeten;
Bv. ze gaan nog niet naar de straat;
tuurlijk, ze kunnen dat echt weten hoor :roll: .
En dan beginnen ze weer dat hij dan iig een gelukkig leven gehad heeft;
een veel te kort :evil:

Ik ben ervan overtuigd dat het veel beter is om de katjes binnen te houden!
Ik ga kijken om een vakantiejob te vinden in de paasvakantie,
(voor het geval dat ik geen oppas vind voor de katjes vd zomervakantie,
wanneer we 3 weken op reis gaan, dan kunnen ze op kattenhotel), als ik wel mensen vind die voor hen kunnen zorgen dan, dan heb ik mijn geld nog
en kan ik gaan rond kijken over hoe we ons terras kunnen afzetten...
Mijn ouders zijn daar nog niet van overtuigd, maar mss verandert het wel wanneer ik zeg dat ik het wel wil betalen :)

Cilia heel veel succes gewenst en ik hoop dat je iemand vindt voor je katjes in de verlof periode  :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 16 maart 2011 - 09:29

Tinne zei:

Het ging over het wel of niet binnen houden van katten, niet over honden ;) Vandaar dat ik ook zeg dat het totaal verschillende dieren zijn. Niet enkel qua karakter maar ook qua gedrag en levenswijze. Anders begint er hier binnenkort nog een hele discussie over honden :ha Beter een nieuw topic openen dan het topic van Cilia te vervuilen.

Zelf kies ik ervoor ze binnen te houden of buiten in een ren of afgeschermde tuin als dat mogelijk is. Ik kan best begrijpen dat sommige katten met alle geweld buiten willen. Het is niet evident om zulke katten binnen te houden. Maar het zou dan mijn voorkeur genieten om de tuin af te zetten. Soms is daar geen mogelijkheid toe en dan moet je aanvaarden dat er met die poes wel eens iets kan gebeuren. Het is geen mishandeling om een kat binnen te houden (tenzij die behoort tot de uitzonderingen die ongelukkig worden als ze binnen moeten blijven).

lathyrus zei:

tinne, als ze niet beter weten zullen ze denk ik niet ongelukkig zijn maar volgens mij gaan ze wel gelukkiger worden dan ze al zijn als ze toch eens de gelegenheid krijgen om op een veilige manier buiten te kunnen gaan, het is geen must maar wel een verbetering.
Alé, ik heb toch die indruk bij mijn poezels.
We hadden onze eerste twee in november 2009 en in de zomer van 2010 mochten ze dan buiten met hun tuigje aan en ze genoten daar toch van.
En nu kunnen ze dan zonder tuigje buiten in de ren en ze vinden dat heel plezant, t is eens iets anders hé voor hen

Maar wat katten betreft die wel al buiten zijn geweest denk ik dat die niet bijster gelukkig zijn als die dan plots helemaal niet meer buiten mogen.
Bij die beestjes vind ik het toch een must dat er hen geleerd wordt om aan het tuigje te lopen of ze in een ren kunnen

Dat is wat ik al ongeveer geschreven had ;) Sorry ik was moe gisteren (wat wil je na 3 uur nachtrust) en dan druk ik mij niet altijd zo goed uit.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 16 maart 2011 - 09:37

De kat van mijn ouders wordt volgende maand 18 en is ook altijd buiten geweest (ook zonder toezicht snachts), maar NOOIT op straat, hij is zo ongelooflijk bang dat hij gewoon in de omheinde tuin blijft :)  Nu gaat hij s'avonds ook zijn half uurtje buiten en komt dan mooi terug binnen.  Eens is hij 2 dagen weggeweest toen we verhuisd waren, waar hij dan gezeten heeft weten we niet...

MAAR, ik ga nooit meer een kat zonder toezicht buiten laten, het is gewoon té gevaarlijk wat er allemaal kan gebeuren.  Nu mogen ze buiten id tuin aan het litsje en ze genieten er ongelooflijk van, binnekort is de tuin volledig omheind en mogen ze zonder maar ONDER TOEZICHT!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#40 Geplaatst 16 maart 2011 - 10:02

Katten zijn HUIS dieren die horen niet buiten. Lekker iemand zijn tuin onder poepen. Ja hoor dat hoort O:)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#41 Geplaatst 16 maart 2011 - 10:14

Tinne zei:

Dat is wat ik al ongeveer geschreven had ;) Sorry ik was moe gisteren (wat wil je na 3 uur nachtrust) en dan druk ik mij niet altijd zo goed uit.

geen sorry nodig hoor, ik had ook niet alles zo goed gelezen, hier net hetzelfde, niet veel geslapen en een warrig brein ;)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:20

ik ben van mening dat een kat die buiten kan, ook een gelukkigere kat is. Er zijn momenteel systemen genoeg waardoor je je tuin (voor een deel) kan omheinen en waar de katten dan veilig in kunnen rondcrossen. Dus buiten is niet langer gelijk aan op straat kunnen.

katten zijn niet alleen huisdieren, het zijn ook roofdieren. Het zit in hun aard om te jagen en alle spelletjes die we met hun spelen zijn er net omdat ze dit jacht instinct willen uitleven. In onze omheinde tuin zitten de katten dan ook konstant rond te springen achter alles wat vliegt: vlinders, insecten en ook vogels. Ze vinden het fantastisch om te luieren in het gras, en dan een vlieg in de mot te krijgen, zich te verschransen achter een gevallen blad (alsof dat helpt om zich te verstoppen :ha ) en dan als en pijl achter die vlieg te schieten en dan effe afreageren door zich te wassen. Of dan met een flapperende vlinder in hun mond trots hun vangt te tonen, terwijl die vlinder dan konstant tegen hun neus slaat met de vleugels (grappig om te zien, minder leuk voor de vlinder natuurlijk).

Er zijn zoveel geuren buiten die ze moeten verkennen, zoveel beweging dat ze toch eens moeten bekijken, .. dat is voor hun een hele wereld vol leuke en verrassende dingen. Hoeveel krabpalen je ook zet, hoeveel speelgoed je neerlegt,... dat verkennen van de natuur in de tuin, is voor en stuk onvervangbaar.

trouwens wij mensen vinden het toch ook leuk om 's zomers buiten te kunnen zitten, wij kunnen toch ook genieten van het lentezonnetje op ons, het verkoelend briesje, de geur van het gras en met blote voeten door gras kunnen wandelen... waarom dit genot dan ook niet aan de katten gunnen?

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:32

Ik ga, als de rust is wedergekeerd na de verhuizing, onze katten wennen aan tuigjes zodat zij ook in de achtertuin kunnen :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:34

wea zei:

ik ben van mening dat een kat die buiten kan, ook een gelukkigere kat is. Er zijn momenteel systemen genoeg waardoor je je tuin (voor een deel) kan omheinen en waar de katten dan veilig in kunnen rondcrossen. Dus buiten is niet langer gelijk aan op straat kunnen.

katten zijn niet alleen huisdieren, het zijn ook roofdieren. Het zit in hun aard om te jagen en alle spelletjes die we met hun spelen zijn er net omdat ze dit jacht instinct willen uitleven. In onze omheinde tuin zitten de katten dan ook konstant rond te springen achter alles wat vliegt: vlinders, insecten en ook vogels. Ze vinden het fantastisch om te luieren in het gras, en dan een vlieg in de mot te krijgen, zich te verschransen achter een gevallen blad (alsof dat helpt om zich te verstoppen :ha ) en dan als en pijl achter die vlieg te schieten en dan effe afreageren door zich te wassen. Of dan met een flapperende vlinder in hun mond trots hun vangt te tonen, terwijl die vlinder dan konstant tegen hun neus slaat met de vleugels (grappig om te zien, minder leuk voor de vlinder natuurlijk).

Er zijn zoveel geuren buiten die ze moeten verkennen, zoveel beweging dat ze toch eens moeten bekijken, .. dat is voor hun een hele wereld vol leuke en verrassende dingen. Hoeveel krabpalen je ook zet, hoeveel speelgoed je neerlegt,... dat verkennen van de natuur in de tuin, is voor en stuk onvervangbaar.

trouwens wij mensen vinden het toch ook leuk om 's zomers buiten te kunnen zitten, wij kunnen toch ook genieten van het lentezonnetje op ons, het verkoelend briesje, de geur van het gras en met blote voeten door gras kunnen wandelen... waarom dit genot dan ook niet aan de katten gunnen?

Mee eens, buiten in een omheinde tuin waar ze NIET naar de buren kunnen en ZEKER NIET op straat is zoooooo leuk voor de poezen!

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#45 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:36

Een kat kan perfect een binnenleven hebben zonder ongelukkig te zijn.
Niet iedereen heeft een tuin, wat doen al de mensen die gewoon op een apartement wonen, die zouden dan in wezen allemaal ongelukkige katten hebben.
De kat van vandaag is geen wilde kat meer, die is ondertussen al lang uit haar gestel, wat niet wil zeggen dat ze niet meer willen klimmen en jagen maar dat kunnen ze mits de nodige atributen ook perfect in huis.
Ik zie hier bijna dagelijks in spijs gereden poezels op de weg liggen en ben dan echt kwaad op mensen die vinden dat katten vrij moeten zijn en buiten moeten kunnen lopen, die platgereden sukkels zijn er vet mee met hun gekregen vrijheid van hun lieve baasjes!
Ik ga helemaal over de rooie als ik dan mensen zie waar hun zogezegde schatten van buiten lopen, wat voorhebben en ze vervolgens gewoon terug buiten laten, krimineel vind ik dat.
Mensen met een katprooftuin of een ren of een harnas waar ze niet uit kunnen ontsnappen is wat anders, die poezels zijn beveiligd zeg maar, daar kan niks mee gebeuren, die zullen nooit zomaar ergens liggen doodgaan door het verkeer.
In wezen vind ik dus dat we ze allemaal maar lekker binnen moeten houden, dan doen we met alle andere dieren ook, honden, knagers, vogels.
Mijn nonkel had vroeger een perfect tamme ara, die zou het ook wel leuk gevonden hebben buiten in de vrije lucht en in de bomen maar die moest ook lekker binnen blijven, en als je kan letten op deuren en ramen voor honden en vogels dan kan dat ook voor poezels. :thumb: *

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa