Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll agressief op baby

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2011 - 20:25

Een vriendin van mij heeft een Ragdoll, Felix genaamd. Zij hebben een jaar met hun tweetjes op een appartement gewoond, maar sinds een maand of 3 is zij bij haar zus gaan wonen, die op bevallen stond.
Haar zus is ondertussen bevallen van een dochtertje... En sinds de baby er is doet Felix heel gemeen. Dit mailde ze mij :

"Hij is agressief en wil mijn zus aanvallen.. komt het door de baby? Geen idee, maar hij is echt onhandelbaar! Oortjes plat, donkere grote ogen..... niet normaal voor hem! Hij is inderdaad zo sinds Zelia er is. Hij wil mijn zus aanvallen als ze in zetel zit.. Dan wordt hij precies een monster. Hij komt van ver aangelopen en wil haar bijten en bijna in het gezicht springen. Hij is vooral zo 's avonds als ik er ook bij ben.
En nu is hij weer heel braaf in zijn zeteltje hier achter mij... en hij klauwt de hele tijd in zetel terwijl hij dat bijna nooit deed..
Zucht :evil: . "

Ik vermoed dus dat Felix jaloers is omdat hij nu de aandacht met de baby moet delen en door zijn agressie de aandacht van zijn baasje als haar zus volledig wil opeisen. Wat denken jullie? :catnoknow
Alle tips om dit aan te pakken zijn welkom!

Bewerkt door English Rose, 15 maart 2011 - 20:25.

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 15 maart 2011 - 20:29

Ik zou zeggen Feliway, en als dat niet helpt bachbloesems :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:02

Anyone??? :onzeker:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:06

geef hem bach..... resque ,walnoot , al zeker .... de rest eens bekijken
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:06

jasmijn branden da s ook voor de rust
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:07

1 feliway
2 DA iets om te kalmeren vragen.
3 ?
:o
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:08

Gedragstherapeut? :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 16 maart 2011 - 15:29

katten kennen geen jaloezie. dat is een gevoel dat wij projecteren op katten. Dus dat die kat jaloers is op de baby, is gewoon niet zo.
wel lijkt het me dat die kat enorm gefrustreerd is om iets of anders enorm bang van iets. Ik zou daar een goede gedragstherapeut bij gaan halen. en met goed bedoel ik: iemand die je de juiste diplomas kan voorleggen, dwz animal behaviour counseling aan de unief gestudeerd.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 maart 2011 - 16:11

wea zei:

katten kennen geen jaloezie. dat is een gevoel dat wij projecteren op katten. Dus dat die kat jaloers is op de baby, is gewoon niet zo.
wel lijkt het me dat die kat enorm gefrustreerd is om iets of anders enorm bang van iets. Ik zou daar een goede gedragstherapeut bij gaan halen. en met goed bedoel ik: iemand die je de juiste diplomas kan voorleggen, dwz animal behaviour counseling aan de unief gestudeerd.

Kennen katten geen jaloezie? heb toch al anders gezien hier bij ons :goofy:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 16 maart 2011 - 19:48

Jessie_A&A zei:

Kennen katten geen jaloezie? heb toch al anders gezien hier bij ons :goofy:

ze kennen wel frustratie, maar geen jaloezie. nu als ze geen aandacht krijgen, zullen ze gefrustreerd worden en zich misdragen, maar dat is nog net iets anders dan jaloezie. :) :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 16 maart 2011 - 20:06

Extra met hem bezig zijn, en goed gedrag belonen met een snoepje. Is de zus mss eens wat heviger tegen hem geweest omdat de kat te kort bij de baby kwam? Kan ook zijn dat hij bang is gewoon en op zijn hoede.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 maart 2011 - 20:47

Feliway gaat Sophie zeker in huis halen. Ik heb ook gezegd dat ze Felix genoeg aandacht moet geven en moet belonen als hij heel lief is. Als hij stout is misschien even bij zijn nekvel wat verderop zetten en negeren. Dat werkt bij Amon wel.
Ik hoop dat het werkt.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 16 maart 2011 - 20:59

straffen werk niet, dus ik zou hem niet bij zijn nekvel pakken. dat kan eerlijk gezegd het omgekeerde effekt hebben en nog meer agressie uitlokken. negeren is beter.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:03

Geef de kat een klein beetje babyvoeding (moedermelk) als de baby gevoed wordt/is, dit creƫert een band met de baby en de moeder van het kindje.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:12

wea zei:

straffen werk niet, dus ik zou hem niet bij zijn nekvel pakken. dat kan eerlijk gezegd het omgekeerde effekt hebben en nog meer agressie uitlokken. negeren is beter.

Hier dacht ik ook direct aan. Negeren en positief stimuleren.
Je mag zeker niet uit het oog verliezen dat Felix in een korte tijd heel veel heeft meegemaakt: van vroeger met 2 via een verhuis naar een leven met 3 en nu met 4. Hij moet daarbij aandacht delen en mag waarschijnlijk niet meer alles doen wat hij daarvoor deed (door de baby).
Ik zou ook denken aan een gedragstherapeut, ondersteund door bachbloesems (rescue en Walnut zeker voor de veranderingen, maar je hebt meer nodig voor zijn gedrag).
Feliway vind ik ok maar ik weet niet of het mag gebruikt worden in een ruimte waar een baby verblijft?

Geplaatste afbeelding