Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll agressief op baby

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:52

Ok :) ik heb de moedermelk tip en de bachbloesem tip ook doorgegeven.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#17 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:58

Klonkt niet fris, maar een kraamverband laten liggen zodat de kat erbij kan en de geur leert kennen kan helpen rust te geven/doen terugkeren.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:59

Sihirci zei:

Klonkt niet fris, maar een kraamverband laten liggen zodat de kat erbij kan en de geur leert kennen kan helpen rust te geven/doen terugkeren.

Sorry maar wat bedoel je met kraamverband? O:) Een luier? Of een "maandverband"?

Bewerkt door English Rose, 16 maart 2011 - 22:00.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#19 Geplaatst 16 maart 2011 - 22:07

English Rose zei:

Sorry maar wat bedoel je met kraamverband? O:) Een luier? Of een "maandverband"?

Het verband dat de jonge moeder draagt om het bloedverlies op te vangen wordt (werd) kraamverband genoemd en is wat dikker en groter dan maandverband. Omdat de kat lelijk doet tegen de mamma van de baby is haar (maand/kraam)verband een manier om dichter bij de kat te komen en angst en of vijandigheid te eindigen.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 16 maart 2011 - 22:53

ik denk echt dat katten wel jaloezie kennen hoor!
toen ik vroeger alleen woonde en een kat had, en dan mijn vriendin voor het eerst op bezoek kwam, dan kwam deze steeds tussen ons in de zetel liggen en al men aandacht opeisen, terwijl ze anders nooit zo'n schootkat was..

waarom zou de mens het enige dier zijn dat gevoelens zoals jaloezie kent?
katten zijn VEEEEEL inteligenter dan de meeste mensen denken!

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 maart 2011 - 01:50

Cronic zei:

ik denk echt dat katten wel jaloezie kennen hoor!

waarom zou de mens het enige dier zijn dat gevoelens zoals jaloezie kent?
katten zijn VEEEEEL inteligenter dan de meeste mensen denken!

Hehe dan zouden ze toch juist niet jaloers worden, als ze intelligenter zijn ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#22 Geplaatst 18 maart 2011 - 17:29

Een kat kan helemaal kwaad(gefrustreerd ) raken door het ruiken van zulke sterke geuren.
b.v Mijn ragdolls wonen al 6 jaar samen en is is 9 jaar.Elk jaar heb ik wel een nestje kittens. Maar op het moment dat er kittens geboren zijn incl die geur dus zijn er veel van slag en blazen en grommen tegen die geur die uit de ren komt.Ik leg steeds de onderlegger met bloed er in op de grond.Daar komen ze allemaal op af maar gaan ook weer meteen blazen en grommen er tegen.

De kater heeft nu ineens een nieuw huis, nieuwe geuren en geluiden, nieuw baasje erbij, en een baby met specifieke geuren. Dit is dus best veel om te behappen voor een kat.Zeker als hij eerst alleen woonde met het andere baasje. Dus nee dit is geen jaloezie lijkt mij

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 maart 2011 - 11:57

Sihirci zei:

Geef de kat een klein beetje babyvoeding (moedermelk) als de baby gevoed wordt/is, dit creƫert een band met de baby en de moeder van het kindje.

Dat vind ik een hele goedetip!!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#24 Geplaatst 27 maart 2011 - 12:11

Ik heb ooit een goed artikel gelezen in Majesteit hierover, zal het eens opdiepen. Ik meen mij te herinneren dat het belangrijkste was dat je je kat niet uitsloot door bijvoorbeeld een kamer waar hij altijd mocht nu te sluiten, hem zeker voldoende aandacht te geven en inderdaad de geuren en wat de kat zou omschrijven als geluidshinder. Laat de kat eens ruiken aan het bedje van jet kindje, aan zijn kleedjes als ze vuil zijn. Sluit hem zeker niet uit of ga je niet angstig gedragen, de kat voelt dat.

En niet in het nekvel pakken. Die kat voelt zicht al gefrustreerd dat hij nu een nieuwe fel ruikende en lawaaierige huisgenoot bijkrijgt. ALs je hem dan ook nog gaat straffen dan vererger je zijn frustratie en dus zijn probleemgedrag. En tussen haakjes, een volwassen kan neem je nooit bij het nekvel