Spring naar inhoud

- - - - -

rosse kater vermist te turnhout

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:29

Een collega van mij is een poezen-sitter; wanneer het gezin op vakantie gaat gaat zij even in hun huis wonen om de poezels te voorzien van voldoende liefde en eten.
Nu is één van haar poes-sitpoezen vermist...
Woensdag 9 maart was het erg moeilijk om hem 's avonds binnen te krijgen, maar aangezien hij at/speelde/dronk/... gingen ze er niet vanuit dat er iets mis was dus mocht hij de volgende dag terug buiten. En hij is dus niet meer naar huis teruggekeerd sinds dan... :(
De andere poes des huizes doet vreemd, ze mist hem en gaat overal zoeken. Ze wilt ook niet meer naar buiten.

Er werd op facebook door verscheidene mensen een foto met uitleg geplaatst, flyers werden uitgedeeld en opgehangen (meer weet ik niet aangezien het vrienden van een collega zijn)

Het gaat om een heel lieve, sociale, nieuwsgierige kater (gecastreerd). De eigenaars zeggen dat hij zelfs zo nieuwsgierig dat hij bvb in een openstaande bestelwagen ofzo zou durven springen als dat hem boeiend lijkt, als die dan zou vertrekken zonder te zien dat er een extra passagier in zit... (mss nogal onrealistisch, maar je weet maar nooit)
Hij kan ook gewoon bij iemand anders binnen zitten aangezien het zo'n knuffelkater is.

Ben je uit Turnhout of omgeving? Gelieve dan extra uit te kijken naar deze lieve kater want hij wordt erg gemist! zowel zijn poezenvriend als de familie hopen dat hij nog terugkomt.
Alvast bedankt!

Bienvenue sur Facebook. Connectez-vous, inscrivez-vous ou découvrez !
--> het gaat over Garfield, een ros/witte kater
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:33

de link op facebook = zwerfkattenproject turnhout --> vermiste poezen
Geplaatste afbeelding

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#3 Geplaatst 17 maart 2011 - 10:41

Ik denk dat ik ondertstaande tekst ook al rechtstreeks via mail verstuurd heb... voor alle zekerheid toch nog eens melden,...
Voor mensen uit de provincie Antwerpen: zet de melding zeker ook op de site van CAD! Via google de letters CAD intypen en je komt op de site "Coördinatie Antwerpse Dierenbescherming".
Andere sites die nuttig kunnen zijn: Binnenbeest, gevondenenvermistehuisdieren.be (be want die site bestaat in verschillende landen), kiavu, zelfs kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn. Bello is specifiek voor Limburg en op pets.be staan dieren die in asielen “gezet” zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is)
Hoop dat je hem snel terugvindt!
Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je hem zou kunnen vinden..
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten!
Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op. Steek flyers in de brievenbussen in de buurt..
Kijk ook goed rond IN HUIS, overal op en onder en tussen, kelder, garage, berghok enz. Laatst las ik dat een poes een aantal dagen in de eigen garage gezeten had zonder te reageren!!!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, politie, de gemeentediensten.
Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!
Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!

Bewerkt door Nadine, 17 maart 2011 - 10:42.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 maart 2011 - 10:44

Hopelijk komt hij vlug terug naar huis!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 maart 2011 - 13:31

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 maart 2011 - 13:32

bedankt!
@ nadine; ik geef het door!
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2011 - 20:23

upje

Garfield is nog steeds niet terug...
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 25 maart 2011 - 09:54

:( Hopelijk vinden jullie hem snel terug! :geluk:

magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 28 maart 2011 - 09:26

kun je op een andere manier de foto van die kat eens doorgeven, heb geen facebook en zou wel eens de kat willen zien

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#10 Geplaatst 28 maart 2011 - 09:29

Hopelijk is hij snel terug thuis.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk