Spring naar inhoud

- - - - -

Foodmaze: Hoe aanpakken?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#1 Geplaatst 16 maart 2011 - 21:56

Omdat ik 3 luie poezen heb, heb ik me de foodmaze aangeschaft.
Sinds gisteren staat hij hier in huis (te staan) :x . Hun bakje met eten heb ik weggedaan dus ze moeten voortaan werken voor hun eten :) .
Maar mijn 3 poezen zijn dus écht wel lui :louche: . Met hun 3 liggen ze op een rijtje voor de foodmaze te kijken naar dat ding en verder gebeurt er niets :louche: . Ook als ik met hun pootje in de gaatjes ga om korreltjes te laten vallen in het bakje zodat ze er van kunnen eten weigeren ze halsstarrig om ze op te eten :louche: .
Kaatje het htk'tje doet wel perfect zoals het moet :x . Oh ja de anderen zijn ragdolls 8) .
Gisterenavond heb ik dan zoals iedere avond een bordje porta voorgeschoteld en daar vlogen ze als 3 gekken op :x . Daarnet kon ik het echt niet meer aanzien en heb ik naast de foodmaze een kommetje met hun korreltjes gezet :( .
Enfin, ik zou hen dus graag zien overschakelen op de foodmaze zodat ze toch iets meer doen dan de ganse dag 'liggen', 'slapen',... Hoe pak ik dit het beste aan?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 16 maart 2011 - 22:07

Geduld hebben.

Ze weten wel hoe het werkt, dat heb je vakkundig voorgedaan :) (foto? hihi)
Maar ze hebben waarschijnlijk ook wel door dat als ze lang genoeg wachten jij het ze vanzelf wel weer makkelijk maakt ;) Slimme poezels!

Dus, geduld hebben en vooral ze zelf aan de slag laten gaan. Pas als je merkt dat ze echt helemaal niet eten, dan ingrijpen. Maar eerder niet. Een paar uur is zeker geen probleem. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#3 Geplaatst 17 maart 2011 - 06:56

Ik maak me waarschijnlijk gewoon veel te veel zorgen en ja ze weten natuurlijk dat ik hen rotverwen :x .
Maar mijn hartje doet zo'n pijn als ik ze met zen allen voor die foodmaze zie liggen met zo'n zielige blik :onzeker:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 maart 2011 - 07:58

Zoals je het beschrijft :ha :ha :ha ik zit hier in m,n eentje hardop te lachen, want ik zie ze zo voor me met z,n drietjes op een rij compleet met zielige blik,  onze Jack kan ook zo zielig kijken en zeurderig mauwen alsof ie zegt  "ik mag ook niks hier" :onzeker: Jack is dus ook een Ragdoll :LOL: :LOL: :LOL:

Ik denk dat je, net zoals Wendy al zegt gewoon een beetje geduld moet hebben :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 17 maart 2011 - 09:07

ik legde vanboven brok erin en rommelde erin zodat het naar beneden viel,
ze zijn er vanzelf aan begonnen , Sommigen geruiken liever de foodmaze hier dan de pipolino of andersom
nu niet iedereen gebruikt hem maar dat komt wel eens ik nog een werktuig :x heb kunnen aanschaffen en idd alle potjes weg zijn...

Ik merk hier ook wie er super lui is en wie er interesse in heeft hoor
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 17 maart 2011 - 12:00

Onze Shaggy is ook van het domme blondjes en liever lui dan moe type. Alles waar zijn pootje IN moet, dat snapt ie niet. Voor hem werkt een voerbal en het activity board (behalve de bokaaltjes dan) wel goed.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 maart 2011 - 13:10

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag