Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn babytje weg ...

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 maart 2011 - 18:54

Hey iedereen

ik ben enkele maanden geleden mijn liefste babytje kwijtgeraakt! Toulouseke :( ze is niet meer terug nar huis gekomen, dus ik vermoed dat ze overleden is... Nu heb ik een maand nadien een nieuw schatje genomen om me te verstooien. En dat werkte goed. Nu denk ik de laatste tijd meer en meer aan Toulouse en haar gedrag. Ze kwam namelijk enkel bij mij, ik was haar mama. Ze knuffelde me ook en stond altijd op me te wachten. Als ik weg was miste ik ze echt enorm. Mijn katje nu is totaal niet aanhankelijk. Ze is helemaal niet bang van de mensen en speelt heel veel enzo en is wel lief hoor! Ze komt op de schoot, maar na één second is ze weg. De enige moment wanneer ze echt liefr is voor mij is als ze lang alleen is geweest (bijvoorbeeld in de ochtend). Maar dat duurt maar 5 minuten. Raar maar waar, bij mijn papa komt ze heeeel vaak. Dan legt ze haar onder zijn oksel en zuigt daar precies aan. Dan tampt ze zo enzo.

Ze is nu 4maand, binnen 2maand wordt ze gesteriliseerd. Mijn vorige katje was ook gesteriliseerd. Zal dit beteren als ze gesteriliseerd is? Of betert dit ooit nog? Ik hop het, want ik heb al heel vaak geweend, echt geweend! Ik mis mijn ander katje zo... Of beter gezegd, haar gedrag... :(
Miaauw

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 17 maart 2011 - 18:58

Tja, een karakter is een karakter en dit verandert niet altijd. Sommige katten houden nu eenmaal niet van gepakt en aangehaald worden ;) . Maar je katje is wel nog jong, een kitten, dus is ze sowieso een heel stuk speelser :) . Wanneer ze wat ouder wordt zal ze wss ook minder speelser worden en mss wel aanhankelijker :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 maart 2011 - 19:03

ik denk dat je het een beetje tijd moet geven. Het nieuwe poesje heeft nu haar haar karakter en iedere poes is anders.

Op dit ogenblijk ben je ook nog verdrietig met het verlies van je poes die zoek is en misschien voelt het nieuwe poesje het ook dat je het nog moeilijk hebt.

Misschien ook, daardoor dat het even langer duurt om een band met jou te vormen en mss heeft je papa het minder.

Je zeker niet teveel zorgen maken om de band met je nieuwe poesje maar ik begrijp zeker dat het heel moeilijk is met je verdriet om je andere poezel.

Ik denk ook dat er misscchien nog wel hoop is dat je andere poezel op een dag terug voor je deur staat. wil gn valse hoop geven maar heb dit nog al gelezen en gehoord dat een poezel na weken of maanden nog terug komt.

Alvast veel sterkte en een mooie toekomst met je kleine poezeltje :hug:

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 maart 2011 - 19:04

Ik vrees dat dit inderdaad een kwestie van karakter is. Je hebt nu eenmaal aanhankelijke en minder aanhankelijke poezels... Met de tijd kan dit wel nog een beetje veranderen hoor, Ayo was in het begin ook helemaaaal niet aanhankelijk. Nu kan je ze nog altijd niet oppakken, maar ze komt af en toe wel heel dicht bij mij liggen en ze is heel aanhankelijk geworden op het vlak van kopjes geven en uitgebreide streel/knuffelmomenten. Ik kan niet thuiskomen zonder haar een uitgebreid floddermoment te geven, want anders loopt ze miauwend rond mij :)
Niet wanhopen dus, en er zeker veel mee spelen!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 maart 2011 - 19:10

Mijn poezen waren eerst ook helemaal geen schootjeszitters!Maar nu zijn ze 9 , 8 , 6 en 5, en ze verdringen mekaar om de eerste te zijn!!! Some heb ik Zazou op mijn schoot, en Inka een verdiepje hoger!! Jaja, op het balkon :lachen: :lachen: :lachen:
Niet opgeven dus!! Ik zou ze veel zachtjes aaien zodat ze je aanraking gewoon wordt

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 17 maart 2011 - 19:46

Lut zei:

Mijn poezen waren eerst ook helemaal geen schootjeszitters!Maar nu zijn ze 9 , 8 , 6 en 5, en ze verdringen mekaar om de eerste te zijn!!! Some heb ik Zazou op mijn schoot, en Inka een verdiepje hoger!! Jaja, op het balkon :lachen: :lachen: :lachen:
Niet opgeven dus!! Ik zou ze veel zachtjes aaien zodat ze je aanraking gewoon wordt

:ha :ha :ha :ha
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 maart 2011 - 20:16

Bedankt voor de mooie hoopgevende reacties. Denk wel dat jullie gelijk hebben. :)
Miaauw

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 maart 2011 - 16:26

Een poes kan zeker meer aanhankelijk worden na sterilisatie hoor. Maar elke poes heeft een eigen karakter, en hoe graag je ook zou hebben dat ze op jou Toulouse lijkt, geen enkele poes kan je Toulouse vervangen. :rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag