Spring naar inhoud

- - - - -

Rat houdt van kat!!

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 18 maart 2011 - 13:43

Zo schattig, niet te doen!!!
Maar of dat altijd het geval is ...

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#17 Geplaatst 18 maart 2011 - 14:55

ik heb vroeger ook katten én ratten gehad en ze konden goed samen zijn maar zo close waren ze nou ook weer niet..hahaha, erg leuk om te zien!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 18 maart 2011 - 15:14

Nuja toxoplasmose of niet...

Ik heb vroeger ook ratten gehad en deze waren ook ok met mijn katten. Maar echt samen liggen deden ze nu ook weer niet.
Aan de andere kant als de kat echt geen 'vriendjes' was met de rat zou hij de rat echt wel zien als een spelletjes en hier ook zo mee omgaan. Niet de rat lekken en zoveel toelaten.

Nuja, ik had vroeger thuis een konijn dat altijd op 1 van mijn katten wou rijden. :LOL:
Maar konijnen staan er dan ook voor bekend om nogal hevige beestjes te zijn daarin :d
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 maart 2011 - 16:15

Toen ik Pringles nog had (een zwart-wit ratje) kende ik mijn vriend al en hij had dus Rambo. Die moest niets weten van mijn rat hoor. Hij was er zelfs bang van :ha
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#20 Geplaatst 18 maart 2011 - 17:16

Dit is redelijk normaal gedrag op dit filmpje.
Ratten hebben geen bang van katten (meestal toch) en gaan naar de kat gaan. En het jachtinstict van een kat verteld dat ze achter alles moet jagen dat van hun wegloopt, en aangezien ratten dat niet doen, gaan katten verward raken en dan kunnen ze op den duur dikke vriendjes worden soms :)

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 18 maart 2011 - 19:47

Leuk filmpje :)
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 18 maart 2011 - 19:53

Die had ik al eens gezien, maar onze ratjes waren indertijd niet zo dol op onze kat. We hebben ze wel eens bijeen gezet en de kat reageerde weinig of niet (zat wel graag naar de kooi te kijken), maar de ratten versteenden en hielden zich voor dood om vervolgens - zodra ze durfden - in onze mouw te kruipen.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 18 maart 2011 - 20:13

Loeka zei:

Dit is redelijk normaal gedrag op dit filmpje.
Ratten hebben geen bang van katten (meestal toch) en gaan naar de kat gaan. En het jachtinstict van een kat verteld dat ze achter alles moet jagen dat van hun wegloopt, en aangezien ratten dat niet doen, gaan katten verward raken en dan kunnen ze op den duur dikke vriendjes worden soms :)

Hmm heel plausibele uitleg, vind ik. Ik wou net de reactie posten dat die kat toch ook niet veel jagers-instinct heeft...

Maar wel heel schattig hoor :loveshower: :loveshower: :loveshower: .

Ik wist niet dat ratten zo lief kunnen zijn... Ik vind die beesten meestal maar :misselijk: en zou ze het liefste :knuppel: . Maar bij het zien van zo'n fimpje, moet ik mijn mening toch maar eens gaan herzien, me dunkt.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 18 maart 2011 - 20:31

Ratten kunnen ontzettend lief zijn. Die van ons reageerden op hun namen en waren als kleine hondjes. Maar jammer genoeg krijgen ze makkelijk tumoren en worden ze vaak niet erg oud.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 18 maart 2011 - 20:54

zalig! :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_Eva_*
Guest_Eva_*

#26 Geplaatst 18 maart 2011 - 22:35

Keilief filmpje :love3:
Ik heb vroeger ook 3 ratjes gehad. Het zijn fantastische, intelligente en aanhankelijke diertjes. Ik mis ze nog elke dag!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#27 Geplaatst 19 maart 2011 - 00:27

Louise zei:

Toxoplasmose - Wikipedia

Not so cute after all :p

Als kind heb ik hier ooit eens iets over gelezen en vond het echt superfascinerend (later aan de univ werd het verhaal bevestigd ;) ).

Voortplanting van toxoplasmose gebeurd enkel in de kat(achtigen) en daarom maakt de parasiet de muis/rat heel simplistisch gezegd roekeloos. Deze zal dan gemakkelijker gevangen en opgegeten worden door de kat waardoor de parasiet, aanwezig in de muis/rat kan voortplanten en aldus overleven. Zot toch hoe de natuur dit soort zaken geregeld heeft he? Ik vind dat super fascinerend :goofy: