Spring naar inhoud

- - - - -

Voor 16 uur: katten en hond van visite

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 maart 2011 - 12:16

Om 16 uur komt hier een vriendin op bezoek die ik een tijd niet gezien heb. Zij moet echter vandaag op de golden retriever van haar ouders letten en neemt deze mee.
Ik heb haar gevraagd of deze wel katten gewend is. Ze zei dat hij heel rustig en misschien even kijkt maar dan direct verder slaapt.
Mijn twee heren zijn bij de cattery met honden opgegroeid dus tot ze zo'n 6 maanden waren. Ik zie daar niet echt een probleem. En miss Eve vindt wel een veilig plekje.

Mijn vraag: kan ik ze toch beter bewust scheiden, hond aanlijnen etc? Omdat ze toch vreemden zijn? Ik wil geen doodgebeten kat :o
Als ze wel hun eigen gang kunnen gaan, graag, want ik slaap vannacht niet thuis, dus dat vind ik al zielig genoeg...

Bewerkt door eve, 18 maart 2011 - 12:16.

Geplaatste afbeelding

Guest_Pavlov_*
Guest_Pavlov_*

#2 Geplaatst 18 maart 2011 - 15:17

mmh, ik zou die hond toch aanlijnen tot je ziet hoe die dieren op elkaar reageren...

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#3 Geplaatst 18 maart 2011 - 15:33

Idd gewoon voor de veikigheid eerst even aangelijnd houden. Als je merkt dat de Golden niet of nauwelijks reageert op de katten kan die altijd nog los.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 18 maart 2011 - 23:06

En hoe is het bezoek uiteindelijk verlopen?

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 19 maart 2011 - 10:56

ik lijn merlot altijd eerst aan als ze elkaar nog niet kennen
Dan belonen bij juiste reaktie
Soms gebeurd het dat merlot aangelijnd blijft (ik ben tenslotte op bezoek)
Als ik nu bij vrienden of familie kom waarvan merlot de dieren kent, kan hij meteen los
Chablis kon ik meestal onmiddellijk los laten (die keek niet naar de andere dieren om)
Benieuwd hoe het bezoek bij jou verlopen is

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 19 maart 2011 - 18:22

Hoe is t geweest?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding