Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe kat van straat houden?

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 19 maart 2011 - 09:50

Mja, wat een raar bericht.... en sorry, rare katten.
Een spelletje ervan maken om auto's te laten stoppen :catscratchhead .

Dus ja, inderdaad eentje die hier wat wilt komen strooien.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 20 maart 2011 - 21:00

:lachen: nog nooit geweten dat een kat er een spelletje van maakt om auto's te laten stoppen! Katten denken daar heus zo ver niet over na. Ze willen oversteken en doen dat gewoon op het moment dat ze willen. Waarom? Omdat ze niet begrijpen dat ze gewond kunnen raken... In tegenstelling tot mensen. Wij begrijpen de gevolgen van een aanrijding, en kunnen onszelf in de toekomst plaatsen (dus onszelf voorstellen wat er kan gebeuren). Iets wat een poes niet kan.

Helaas kan je vrijwel geen enkel huisdier leren om niet naar de straat te gaan. Er is een verschil tussen een hond en een kat he. Als je graag je beestjes op een veilige manier buiten laat, dan kan je het volgende doen:

- omhein de tuin zodanig dat de kat er niet uit kan
- laat ze uit aan een tuigje als de tuin niet omheind kan worden
- of plaats een ren

Als dit geen mogelijkheden zijn, dan resten nog 2 keuzes:

- je houdt je kat veilig binnen
- of je laat hem buiten, maar dan moet je je ervan bewust zijn dat er iets mee kan gebeuren, en dan moet je achteraf niet komen janken
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 maart 2011 - 23:33

Spud zei:

Bedankt voor jullie welkomheten en de spaarzame tips. Blijkbaar vind het overgrote deel van de mensen het belangrijker om speeltjes te winnen dan het werkelijk over de KAT te hebben.
Waar gaat dit forum eigenlijk over? De mens achter het dier of het dier?
Voor de wel serieuze meedenker ik ben een voorstander van dat wij na dieren geëvalueerd zijn zodoende dat zij meer recht hebben op ruimte.
Alleen heb ik ook respect voor mijn omgeving, waardoor hun ruimte beknot wordt. Jammer, want een kat is pas een kat als die ook buiten kan omdat dat zijn natuur is.

Groetjes,
Spud

Spaarzame tips? Als je niet tevreden bent met de tips die je krijgt op je vraag, stel dan geen vragen en bedenk zelf een antwoord. Dit forum is er voor iedereen, en je zal hier vele goede tips krijgen en een hoop leren als je niet meteen je oordeel klaar hebt. En verder is het hier een leuk forum waar wij als kattenliefhebbers ook wel eens een ander onderwerp aansbijden dan alleen de katten. Als jij daar niet tegen kan, dan moet je hier niet zijn.

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#19 Geplaatst 21 maart 2011 - 15:31

Ginger-en-Noortje zei:

Spaarzame tips? Als je niet tevreden bent met de tips die je krijgt op je vraag, stel dan geen vragen en bedenk zelf een antwoord. Dit forum is er voor iedereen, en je zal hier vele goede tips krijgen en een hoop leren als je niet meteen je oordeel klaar hebt. En verder is het hier een leuk forum waar wij als kattenliefhebbers ook wel eens een ander onderwerp aansbijden dan alleen de katten. Als jij daar niet tegen kan, dan moet je hier niet zijn.

Go Ginger en Noortje :cheer: :dancer:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:38

Ik snap je uitleg niet hoor...

1 ding heb ik begrepen: WAAR kunnen we speeltjes winnen??? :LOL: :LOL: :LOL:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:41

Spaarzame tips? Wat wil je nog meer dan deze tips:

Catproef tuin of binnen houden of je kat een tuigje aandoen.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:47

technozino zei:

Jammer, want een kat is pas een kat als die ook buiten kan omdat dat zijn natuur is.

Vroeger zou ik daar mee akkoord gegaan zijn tot ze Zino voor mijn ogen doodreden, dat hels gekrijs van je kat is iets dat je nooit meer zult vergeten!

Mag er niet aan denken :( :( :( :( :(

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#23 Geplaatst 23 maart 2011 - 18:56

Spud zei:

Bedankt voor jullie welkomheten en de spaarzame tips. Blijkbaar vind het overgrote deel van de mensen het belangrijker om speeltjes te winnen dan het werkelijk over de KAT te hebben.
Voor de wel serieuze meedenker ik ben een voorstander van dat wij na dieren geëvalueerd zijn zodoende dat zij meer recht hebben op ruimte.
Alleen heb ik ook respect voor mijn omgeving, waardoor hun ruimte beknot wordt. Jammer, want een kat is pas een kat als die ook buiten kan omdat dat zijn natuur is.

Groetjes,
Spud

:s
Internet-trol? :louche:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:48

Spud zei:

Groetjes,
Spud

Wat ik mij afvraag is dat je hier ook zou komen jammeren als je kat van de straat wordt gemaaid door een chauffeur die niet stopt voor je kat .Mijn katten zijn binnenkatten en ze zijn zeer gelukkig en ik hoef mij niet alle dagen ongerust te maken of ze veilig zijn .En vele hier houden hun katten binnen of hebben een kattenren of afgeschermde tuin voor hun katten .
:evil: :evil: :evil: :evil:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 24 maart 2011 - 06:04

Oh, en nog eens iets: In het topic waar je je vraag stelde zat je verkeerd, die is om je eens voor te stellen. Als je een vraag in het topic over gedrag had gezet, had je wellicht veel meer antwoorden gekregen.