Spring naar inhoud

- - - - -

speels vechten of boodschap overmaken?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 maart 2011 - 20:41

Sinds een week heeft onze 9 maand oude Ragdoll kater Simba het gezelschap gekregen van de nu 15 weken oude Ragdoll poes Cleo..

na 1 week is er helemaal geen geblaas en gegrom meer, en slapen ze zelf al samen bij ons.. nog niet tegen elkaar, maar zo'n 20cm uit elkaar..

Simba wil ook constant spelen met haar.. en miauwt op haar als hij haar niet meteen vindt..

soms echter zie ik dat hij, bij het spelen, naar haar keeltje bijt.. voorzichtig en speels, maar men vriendin maakt zich soms toch zorgen omdat ze dit wel raar vindt..

is dit gedrag enkel om te spelen, of is dit om aan haar duidelijk te maken dat hij de baas is?

als ze het niet graag heeft, en ze blaast dan ff, zet hij meestal meteen een stap achteruit..

is dit bijten gewoon speels en zal hij haar geen pijn doen, gezien ze toch al goed overeenkomen?
of zou hij haar toch nog als indringer zien, en het geniepig spelen?

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#2 Geplaatst 19 maart 2011 - 21:47

In de nek bijten is vaak een vorm van dominantie.Maar kan ook van namaakdekken zijn omdat ze een poesje is.Dit zie je wel vaker bij jonge katers hoor.Is hij al gekastreerd?

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 maart 2011 - 22:11

hij is gecastreerd hoor :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 19 maart 2011 - 22:24

Dit doen ze ook dikwijls om te spelen, en wie in de nek bijt is meestal die dat de chef wil spelen. Alé zo is het hier toch. Cleo is nog jong en zal direkt wel piepen als het haar niet aanstaat. Hou het gewoon in het oog een beetje maar denk niet dat het agresief bedoeld is. ;)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 maart 2011 - 22:43

Hier gebeurde dat ook hoor als er weer een nieuw kitten kwam, ik heb dat altijd gezien als  " ik vindt het best leuk dat je er bent en ik wil met je spelen, maar ik ben wel de baas"  Hoe het echt bedoeld is weet ik natuurlijk niet, maar ernstig was het nooit, wanneer het kitten begon te piepen liet de volwassen kat vanzelf los, vervolgens begon het kitten weer te spelen en uit te dagen, en begon alles weer opnieuw :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Diesel_*
Guest_Diesel_*

#6 Geplaatst 19 maart 2011 - 22:59

Zelfs een moederpoes doet dit bij een kitten, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ze doet haar hele bek open en meet eigenlijk de grootte van de kitten het kopje, een soort van meetstaaf.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 maart 2011 - 09:55

Hier doen ze het ook en als er ene luid piept dan stoppen ze en anders staat merlot (hond) paraat om te helpen :LOL:
En degene die piepte, daagt de ander meestal onmiddellijk weer uit

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 maart 2011 - 19:29

Toen Sushi klein was wilde Rambo eerst niets van haar weten. Zij viel hem aan, om te spelen natuurlijk, en als het hem niet zinde dan drukte hij haar neer met zijn poot. Of hij beet in haar nek. Ze ging dan onmiddellijk liggen en piepte. Rambo stopte altijd meteen. Je zag duidelijk dat hij wilde laten voelen dat hij de baas was (en is). Maar dat ze niet met zijn 'pootjes' moest rammelen. Hij heeft haar nooit opzettelijk pijn gedaan. Nu is Sushi bijna 1 jaar en zal Rambo dat niet meer doen. Hij hoeft maar boos te kijken en ze stopt. Met mama Snoes kan ze niet spelen, ze is te wild, en Snoes vindt dat niet leuk. Dus een speelmaatje erbij zou echt een oplossing zijn hier. Ze is gewoon een zotte mus :love3:

Bewerkt door Tinne, 20 maart 2011 - 19:29.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.