Spring naar inhoud

- - - - -

Volle maan op zaterdag 19 maart

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 maart 2011 - 22:58

Ik had op het nieuws al gehoord dat deze nacht de maan veel dichter bij de aarde staat. Daarnet kwam mijn vriendin mij roepen om eens te gaan kijken door het raam boven.
En inderdaad het was de moeite om er voor naar boven te lopen ; 't lijkt wel of de maan straalt veel meer licht uit dan de andere nachten met volle maan.
Mooi om eens te zien...
En ondanks de volle maan zijn de poezen vanavond bijzonder rustig O:)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:30

Hier inderdaad ook heel rustige poezekes deze avond ;)

Maar de maan is inderdaad heel "fel"...niet zo leuk voor mij :( slaap momenteel beneden in de zetel (wegens slaapstoornissen...) en we hebben geen gordijnen, dus héél klaar hier.

Aangezien het daardoor moeilijk is de slaap te vatten, kan ik nog eventjes hier blijven plakken :goofy: :dance:

Bewerkt door Mauro, 19 maart 2011 - 23:31.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:45

Ja het was me ook opgevallen hoe groot de maan vandaag wel was. Dit gebeurd maar 1x om de 19j. Heel mooi om te zien. :thumb:

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#4 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:47

nou, ik had er nog niks over gehoord maar toen ik de hond na het eten ging uitlaten viel het me wel op dat me maan enorm groot was!
niet zo fel toen nog maar later met uitlaten om half 11 was ie wel erg fel ja...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:48

Mauro zei:

Maar de maan is inderdaad heel "fel"...niet zo leuk voor mij :( slaap momenteel beneden in de zetel (wegens slaapstoornissen...) en we hebben geen gordijnen, dus héél klaar hier.

Aangezien het daardoor moeilijk is de slaap te vatten, kan ik nog eventjes hier blijven plakken :goofy: :dance:
Oei, da's minder : kan ook niet slapen als er nog maar één straaltje licht binnen schijnt.
Misschien iets zoeken om straks over je ogen te leggen als je gaat slapen. :catscratchhead

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:56

Mauro zei:

Mss rolluiken plaatsen of toch gordijnen of lamellen hangen. :hug:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:23

Oh daarom dat er zoveel maanlicht binnen scheen!

Ik wist dit niet, echt tof zo'n dingen. Is het morgen nog zo? Want lig nu al in bed met de laptop en wil er niet uit, rolluik omhoog doen etc :oops:

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 maart 2011 - 10:15

Ik had er niet van gehoord maar het viel me gisteren op dat de maan precies veel groter was dan normaal. :) het was veel lichter buiten.
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 20 maart 2011 - 10:24

Ik heb de volle maan ook nog gezien. Toen ik een laatste sigaretje ging roken op het terras, zag ik ze staan.

Hier waren de poezels heel heftig, rondkrossen, poetserij uitsteken, ongeloofelijk wat een avond.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 maart 2011 - 16:01

Ik heb het ook gezien aan het zee'tje en zei het nog tegen Simon toen we terugreden naar het appartement. Ze was inderdaad heel groot :love3:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_groovy_*
Guest_groovy_*

#11 Geplaatst 20 maart 2011 - 16:51

Had het gister ook gezien en wat vond ik het prachtig!!

Groetjes Miranda

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 maart 2011 - 19:00

Het was prachtig om te zien. Heel speciaal om dan een wandelingetje te maken met je partner :heart:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 maart 2011 - 21:01

Daarmee dat Curly gisteren zo zot liep s'avonds. Ik zei nog om te lachen het is volle maan zeker :) Jammer dat ik dan niet buitengekeken heb om te checken.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!