Spring naar inhoud

- - - - -

Poes wassen

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Salina_*
Guest_Salina_*

#1 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:12

Hallo allemaal,

Ik heb Daisy ( kitten van 6 maanden ) laatst in bad gedaan.
Dit omdat zij heel erg vaak in de kattenbak rolt, en dat niet erg fris ruikt.
de laatste keer stonk ze zo erg, dat ik dr wilde wassen.

Echter hadden wij geen speciale shampoo voor katten, dus ik heb een klein druppeltje baby zwitzal gebruikt.
Ik heb goed op haar gelet, en ze had nergens last van.

Toch zou ik graag jullie mening horen.
Gewoon een kattenshampoo aanschaffen, of eens in de zoveel tijd klein beetje Zwitzal ??

Tot nu toe heb ik haar niet meer hoeven te wassen, dus ga ervan uit dat ik haar alleen was in 'extreme' omstandigheden.

Dankjulliewel :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:24

Het is natuurlijk beter dat je speciale kattenshampoo gebruikt om je kat te wassen. Maar als ik er geen heb gebruik ik ook zwitsal baby shampoo. :)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:37

Buiten de extreme situaties (die zelden voorkomen) worden ze hier elke zomer toch eens in bad gestoken. Ik denk dat dit hun dan ook eens deugd doet, vooral omdat onze kattin lang haar heeft.
Wij gebruiken altijd kattenshampoo maar doen er uiteindelijk heel lang mee aangezien het zelden gebeurt.

Guest_Salina_*
Guest_Salina_*

#4 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:39

Ik heb gekozen voor Zwitzafl baby shampoo omdat dit hypo allergeen is, en niet prikt in de oogjes en dergelijke,
Dus ik dacht: dat zal bij Daisy waarschijnlijk ook geen reacties opwekken.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 maart 2011 - 23:45

Salina zei:

Ik heb gekozen voor Zwitzafl baby shampoo omdat dit hypo allergeen is, en niet prikt in de oogjes en dergelijke,
Dus ik dacht: dat zal bij Daisy waarschijnlijk ook geen reacties opwekken.
Als je geen kattenshampoo in huis had heb je volgens mij toch de beste keuze gemaakt. Althans toch veiliger dan gewone shampoo.