Spring naar inhoud

- - - - -

Citrusvruchten giftig voor katten?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:21

Fiere is echt in paniek als ik nog maar een mandarijntje aan het pellen ben. Als ze het ruikt schiet haar neus in de lucht en loopt ze weg. Ik mag haar niet aaien tot de geur van mijn handen is. Ik wist al dat katten de geur niet leuk vinden, maar is het ook giftig voor een kat? Dat kan ik nergens terugvinden...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:27

Ook geen idee... Zoek eens een giftige planten/stoffen lijst voor katten op?

Maar wou effe zeggen dat Sammetje heel gek doet van mandarijntjes. Hij vindt het duidelijk stinken, dat zie ik aan zijn gekke snuit, zoals bij Fiere. Die oogjes dan :ha . Maar weet je wat hij dan doet? Hij wil per se mijn mond schoon likken :oops: Het doet me nog het meest denken aan een moederpoes die haar kittens schoonlikt. Hij wil die vieze geur weghalen, om me te helpen :love4: Is vaak met Sam zo dat hij mij absoluut wil verzorgen (wassen).

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:35

Heb een linkje naar zo'n lijst gevonden:

Katten & giftige planten - Kattenplaza

(sorry, ander forum, maar 't is in het belang van onze katjes he :oops: )

Citrusvruchten staan er niet tussen. Maar ik zou er toch ook niet direct vanuit gaan dat het niet giftig is. Als de kat iets eet  en je weet het niet kan je het best toch de dierenarts bellen zodra je het ontdekt. Heb ik ook eens gedaan, op een avond om 21u en de dierenarts zocht het meteen op. Maar nu weet je het dus nog niet :LOL:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:37

Haha Sam had Fiere beter wat manieren geleerd :LOL: Die van mij loopt gewoon weg hoor nadat ze eerste een snuit trekt alsof ze niezen moet :)

Deze morgen zat ze trouwens sla te eten!!! Ik vond gisteren al dat er zo vreemde stukjes uit waren, nu weet ik dus ook waarom ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 maart 2011 - 02:48

Hahaha, sla! Jaro eet ook graag sla. En vegetarische producten zoals quorngehakt. Ook speculoospasta. Rare kat.
Onze Scissors* is ooit gaan lopen met een trosje druiven dat ik in een kommetje had klaargezet. Heb ze kunnen afpakken net toen hij ze wilde gaan oppeuzelen. Druiven zijn trouwens wel giftig. Oh bieslook wordt Jaro ook wild van maar is ook giftig.
Dus ik vertrouw er in ieder geval niet op dat katten weten wat niet goed is voor hen. Mijn slimmeriken toch niet :mrgreen:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 maart 2011 - 03:00

Mehe, nope want ik heb al ontdekt dat avocado ook slecht is en daar is Fiere ook gek op. Ik heb nu een lijstje in de keukenschuif liggen, altijd handig voor wanneer ze met iets gaan lopen is!

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#7 Geplaatst 20 maart 2011 - 17:08

@ Nathalie :OOh zo schattig :) :) :) :) :)

Bewerkt door Feline@Jolien, 20 maart 2011 - 17:09.