Spring naar inhoud

- - - - -
Langhaar

Gemiddelde gewicht Britse.

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2011 - 15:05

Mijn kat is half brits, hij is 8 maanden en weegt 3 kilo. Ik weet niet of dat normaal is. Maar ik vind hem erg klein.

Hebben jullie een gewichtstabel voor de britse?

Groetjes, Miranda
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 maart 2011 - 18:57

Gewichtsevolutie brits korthaar kitten ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 28 maart 2011 - 13:39

Ik denk dat je je daar niet aan kan vasthouden. Aangezien er ook een ander ras in zit heef de jouwe ook de genen van een ander ras in zich ;)
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 maart 2011 - 13:49

britjes zei:

Ik denk dat je je daar niet aan kan vasthouden. Aangezien er ook een ander ras in zit heef de jouwe ook de genen van een ander ras in zich ;)

Yup, als hij volledig brits was zou ie 4 kilo moeten wegen :trance:

Zijn ander helf is American Curl maar dat weet ik weinig vanaf.
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 29 maart 2011 - 13:57

Algemene kenmerken:

Een American Curl heeft een middelgrote kop, die iets langer dan breed is. Er is geen abrupte overgang tussen snuit een schedel. Het snuitje zelf is rond met een stevige, rechte kin. Vanaf het puntje van de neus gerekend is het profiel recht en niet te lang, waarbij de profiellijn vanaf de onderkant van de ogen soepel naar boven glooit tot aan het voorhoofd. Vanaf het voorhoofd vloeit het profiel met een zachte ronding naar de nek.

De omgekrulde oren zijn hét unieke kenmerk van de American Curl. De ideale oorvorm is: matig groot, breed aan de basis, rond uiteinde, hoog op de schedel geplaatst. De oorschelp is omgebogen naar de top van de schedel van 90c  tot maximaal 180c. Bij voorkeur met volle pluimpjes in de oren en lynxtips.

Het lichaam is halfoosters (semi-foreign), lang en slank, waarbij de lengte gelijk is aan anderhalf keer de schouderhoogte. Beendergestel en spierenstelsel moeten niet te sterk zijn en niet te fijn. De grootte wordt omschreven als "medium". Dus: niet groot en niet klein. Nu is "medium" een moeilijk begrip... Vergeleken met veel van de kattenrassen, behoort de American Curl tot de kleinere van de als "medium" omschreven rassen. De poten zijn gemiddeld van lengte, in verhouding tot het lichaam. De voorpoten zijn iets korter dan de achterpoten. Recht en goed gespierd. De voeten zijn middelgroot en rond. De staart behoort net zo lang te zijn als de lengte van het lichaam. Breed bij de aanzet en dunner toelopend in een ronde punt.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Langhaar