Spring naar inhoud

- - - - -

Woensdag volgt de castratie: enige tips?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2011 - 21:20

Woensdag is het zover. Onze twee kereltjes Thor & Loki gaan bij de dierenarts langs om gecastreerd en gechipt te worden. De dierenarts had aangeraden om de 2 in 1 x te doen omdat ze zo allebei een beetje suf zijn en geen last van elkaar hebben. Hij zij ook van in een keer het chippen mee te doen omdat ze toch al onder verdoving zouden zijn.

Nu maak ik me toch wel een beetje ongerust. het is toch wel een volledige verdoving en een operatie.

Zijn er tips die ik in acht moet nemen als mijn twee loebasjes van bij de dierenarts terug komen?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.112 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 maart 2011 - 22:41

Ze goed verwennen zeker :d
Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken ; onze Miloh was 4 maanden toen hij gecastreerd werd, en dan denk je ocharme dat sukkeltje...
Maar toen we hem mochten gaan halen bij de DA werd hij niet via z'n bakje in de praktijk gebracht ; nee, meneer werd gewoon zo fier en macho als d'ervoor in de armen van de DA binnen gebracht.
Ook de dagen d'erna leek het wel of er niets gebeurd was, alsof er zelfs geen sprake was van "herstel". Toen ons kattinnetje gestereliseerd werd heeft ze wel een paar dagen heel rustig geweest en met krom ruggetje gelopen (waarschijnlijk van de pijn),maar dat is dan ook een grotere ingreep. Maar eigenlijk toch weer snel de oude hoor.
Je DA zal je wel alle advies gevn ivm de naverzorging. Zou ze wel een paar dagen binnenhouden als ze anders buiten lopen, en vooral goed in "de wattekens leggen" :goofy:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:11

:hug: :hug: :hug: Het liefst hen pas gaan halen als ze echt al heel goed wakker zijn. Thuis hen in de gaten houden dat ze nog niet overal op- en/of afspringen. De eerste dag nog geen eten geven maar wel drinken. En dan loopt dat wel los :hug: .

Geplaatste afbeelding

elisah
elisah
  • 42 berichten

#4 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:13

wij hebben de onze ook samen laten doen..blijkbaar kunnen ze elkaar dan er boven op helpen mocht de ene het wat moeilijker hebben :d
Ik moet zeggen dat de ze dag zelf nog wat wankel liepen en veel sliepen maar na twee dagen weer volledig op de been waren, je zag echt niks van wondjes ofzo..
Komt zeker en vast wel inorde.. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 maart 2011 - 18:44

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:29

:thumb: komt wel goed hoor. En idd, ik laat mijn dieren ook het liefst bij de dierenarts tot de narcose uitgewerkt is
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_dkh_*
Guest_dkh_*

#7 Geplaatst 21 maart 2011 - 22:57

Een castratie duurt amper 5à10 minuutjes en ook het chippen is in 1-2-3 gebeurd.

Bij het ontwaken zijn ze wat versufd en groggy, maar eer jij ze ophaalt bij de dierenarts is daar waarschijnlijk maar weinig meer van te merken.

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:06

Hehe, ze lopen hier al weer rond. Inderdaad ze mogen niet meer eten, wat heel moeilijk is voor Loki, en mogen enkel vanaf negen uur deze avond wat drinken. Ik merk wel dat thor meer last heeft dan Loki. Hij geraakt ook maar niet gewend aan het verbandje rond zijn pootje maar ik durf het er nog niet afhalen. Bon terwijl ik dit geschreven heb heeft Thor zelf al beslist om het verbandje eraf te halen. O:)

Ze lijken goed te bekomen dus! :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:17

:thumb: :thumb: :thumb: , als ze goed wakker zijn, mag je ze gerust laten eten hoor. Hier hebben ze allemaal dezelfde avond nog gegeten en bij een kater is het minder ingrijpend als bij een kattin.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#10 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:33

ja, extra veel aandacht geven, strelen en lekker verwennen !!! :thumb:
Geplaatste afbeelding