Spring naar inhoud

- - - - -

snorharen

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 21 maart 2011 - 04:00

Vorig jaar toen wij terugkwamen van vakantie leek het alsof de snorharen van Mexx langs 1 kant tot op een cm of twee afgeknipt waren. We vonden dat heel raar ook al omdat hij ineens zo schuw was. Maar er was geen verklaring voor.

Nu vandaag merk ik dat de snorharen van Anastasia ons nieuw langhaar britje ook verdwenen zijn en er enkel nog stoppeltjes staan. Ben voor alle zekerheid even op foto's van vorige week gaan kijken en toen had ze ze nog wel.
Weet er iemand hoe dit kan ??

Bijgevoegde thumbnails

• DSC00836.JPG
  • DSC00803.JPG
  • DSC00968-1.JPG

Bewerkt door Trolleke, 21 maart 2011 - 04:43.

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 21 maart 2011 - 07:55

Onze Lewis zijn snorharen waren ook zo goed als helemaal weg toen hij hier 2 weken geleden kwam wonen. Hij is nog een kitten, en blijkbaar beet mamapoes de snorharen bij de kleintjes af. 'k Heb dat efkes opgezocht op internet, en blijkbaar doen sommige moeders dat om hun kittens afhankelijk te houden...
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 maart 2011 - 08:33

Inderdaad, zo blijven ze dichter bij mama. Dit was 1 van de vragen bij de quiz op de ks-meeting :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 21 maart 2011 - 08:47

Dus knabbelt een van mijn andere katten haar snorharen af ? Hoe kan je dat voorkomen ? Toen we ze in de cattery gingen halen had ze haar snorharen dus mama poes heeft het zeker niet gedaan.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:09

Spanishke zei:

Inderdaad, zo blijven ze dichter bij mama. Dit was 1 van de vragen bij de quiz op de ks-meeting :thumb:

Yep Sala had onze Bebbel gekortwiekt :ha :ha :ha (he Anja :a :a :a ). Bebbeltje was dan ook een heel actief kitten en mama Sala had daar DE oplossing voor gevonden.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2011 - 14:35

:LOL: Ja inderdaad mama Sala had Bebbeltje gekortwiekt omdat ze teveel zelfstandig werd :lachen:
Heeft ze bij jullie soms een stiefmama?

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 21 maart 2011 - 18:37

Nee de nieuwkomers hier zijn het meest bij Yakuza, Thiesto en Jimell onze katers.  Er is hier geen van de poezen die speciaal voor haar zorgt. Ik zou dus echt niet weten wie het kan zijn.  Het is zo raar ze heeft  nog 1 snorhaar en verder alleen korte stoppeltjes.

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#8 Geplaatst 21 maart 2011 - 22:08

Eventjes een klein vraagje tussendoor
Heeft een kat hier geen last van? De snorharen dienen toch als "sensoren"? Of heb ik dit mis?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 22 maart 2011 - 06:45

Annelore zei:

Eventjes een klein vraagje tussendoor
Heeft een kat hier geen last van? De snorharen dienen toch als "sensoren"? Of heb ik dit mis?

Normaal gezien lopen ze dan minder ver weg en zijn ze iets rustiger (daarom doen de mama's dat).

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 22 maart 2011 - 09:07

:s Vreemd, dan zou ik het ook niet weten. :catnoknow

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 22 maart 2011 - 09:38

Trolleke zei:

Nee de nieuwkomers hier zijn het meest bij Yakuza, Thiesto en Jimell onze katers. Er is hier geen van de poezen die speciaal voor haar zorgt. Ik zou dus echt niet weten wie het kan zijn. Het is zo raar ze heeft nog 1 snorhaar en verder alleen korte stoppeltjes.

Het is wel langs beide kanten. Mama's doen dat meestal maar aan een kant. Misschien is er een kater die de papa-figuur wil spelen?

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:34

Ik heb t gezien bij Cad van Ginnie, dat was langs beide kanten door de mama gekortwiekt...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:52

Zijn er nog oorzaken wanneer snorharen kort(er) zijn? Grijsje heeft dat een tijd gehad dat zijn snorharen heel erg kort waren. Leek precies dat ze afgeknipt waren :s (was niet zo hoor). Zijn die snorharen dan allemaal op dezelfde moment uitgevallen ofzo? :catscratchhead

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 22 maart 2011 - 14:34

Joloka zei:

Het is wel langs beide kanten. Mama's doen dat meestal maar aan een kant. Misschien is er een kater die de papa-figuur wil spelen?

Geen idee ik hou haar nu extra in het oog om te zien of er een van de poezen/katers raar met haar doet maar er valt me niets speciaals op.  

Maar ja om iemand te betrappen die die ene snorhaar nog aan het afknabbelen is :LOL:
Ze was wel degelijk een spring-in-het-veld en nu merk ik dat ze veel rustiger is en ook meer bij ons in de buurt blijft.

Mexx is  pas terug "de oude mexx" geworden nadat zijn snorharen terug gegroeid waren.  Hij was met die 'korte' snorharen (en dat was wel degelijk maar aan één kant) heel erg schuw en het heeft eigenlijk enkele maanden geduurd vooraleer die snorharen terug mooi gegroeid waren.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende