Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zonder staart

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
elisah
elisah
  • 42 berichten

#1 Geplaatst 21 maart 2011 - 12:55

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort 2 katten gekocht.
Ze zitten in een ruim hok buiten volledig uitgewerkt ( ze kunnen wel niet buiten geraken) aangezien we nogal in een drukke buurt wonen zou ik niet willen dat ze om vergereden worden..
Maar het noodlot sloeg al toe vorige week... de meest aanhankelijke kat zat in haar kot zonder staart..rekening houdend met het feit dat ze helemaal niet weg kunnen is het heeeeel bizar..we vinden ook geen enkele aanwijziging van zijn staart. Volgens de dierenarts moet het bloed echt wel ver gespoten hebben aangezien er belangerijke aders lopen.
Nu werken ze achteraan van de spoorweg.. en ik heb opgemerkt dat deze mannen het niet zo nauw nemen met prive eigendom... Zouden deze echt zo erg zijn?

Onze kat is ook echt bang als ze de mannen bezig hoort en ziet via het raam.. Heeft er iemand ervaring met katten en opgelopen trauma's?? en zou er een verband zijn? Die vragen houden ons al een ganse week bezig en ook de dierenarts ziet niet direct een reden in zijn hok die zo brutaal zijn staart kan hebben afgerukt... Hij is er ondertussen wel volledig bovenop maar we hebben schrik voor onze andere poes...

iemand ervaringe hiermee?

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#2 Geplaatst 21 maart 2011 - 12:59

Geen ervaringen maar klinkt wel gruwelijk :s

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:00

Zo erg :(
Ennog nergens geen spoor van de staart?
Geplaatste afbeelding

elisah
elisah
  • 42 berichten

#4 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:05

mnee... er klopt echt iets niet in..dierenarts zei dat het eventueel van rat kan zijn maar dan moet er echt veel bloed hangen overal...
Ik zit er echt mee in..je kan natuurlijk moeilijk die mannen gaan aanspreken ze zijn echt ruw..en als je geen enkel bewijs hebt...

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#5 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:16

en het "hokje" waarin ze verblijven, is dat dan buiten of...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:29

Wat een verhaal, ik zou niet meer gerust zijn. De poes moet ook ontzettend veel pijn gehad hebben en toch wel heel raar dat die staart nergens te zien is.

Heel raar, idd je kan die mannen niet gaan aanspreken want je hebt geen enkel bewijs. Je weet niet wat er gebeurd is uiteindelijk.

Hopelijk hersteld de poes goed en heeft ze niet al te veel pijn.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:37

Hier hebben we ook een katje met een serieus trauma... :( Ze is vorig jaar in een strop terecht gekomen en daardoor ook haar voorpootje geamputeerd.

Sindsdien is Naomi ├ęcht mensenschuw en vooral als ze een mannenstem hoort...dus volgens mij was de dader een man en nu zoveel maanden later kruipt ze nog steeds onder het bed of achter een kast als ze een man hoort...zelf van mijn vriend of zoontjes schrikt ze nog steeds :(

Enkel bij mij is ze heel rustig en aanhankelijk. Dus volgens mij is het best mogelijk dat iemand jullie poezeke dit vreselijke leed heeft aangedaan en dat ze daardoor nu zo bang is van stemmen en geluiden...

Wat vreselijk toch allemaal... :misselijk: denk je echt dat het mogelijk is dat er iemand in het hok is geraakt en dit jullie poezeke heeft aangedaan ?? :evil:

Wel fijn te horen dat het intussen beter gaat :heart:
Geplaatste afbeelding

elisah
elisah
  • 42 berichten

#8 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:46

het is een soort tuinhuis dat volldig binnen is ingericht voor hun.. ze hebben een raam met een tabletje enzo..een echt verblijf eigenlijk.. voorraan liggen er stenen voor de deur.. weggeraken is onmogelijk, het is dan ook nog nooit gebeurd vandaar onze grote verbazing...

elisah
elisah
  • 42 berichten

#9 Geplaatst 21 maart 2011 - 13:51

Wel ja voor mij is het de enige uitleg die er aan te geven is...want je mag denken aan het feit dat ze ontsnapt zijn hoe geraakt zo een beestje weer binnen als er nergens geen bloedspoor te zien is en ze zijn met twee (de ene zonder staart is mega rustig en de andere die loopt constant rond geen minuut rust) ... tis echt gruwelijk...
Ik hoop alleen dat hij weer opnieuw rustig kan zijn want nu is hij echt opgejaagd door die mannen vandaar mijn vermoeden...
Het zijn 'zware' jongens he maja..eeuwig mysterie denk ek..

Zelf jouw poes blijft bang bij mensen die ze dan al kent dus das toch een teken dat da beestje een 'trauma' heeft gehad...zolang ze gezond en toch wat blij kunnen zijn :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 21 maart 2011 - 14:00

En waaarom zitten je katten dan buiten kunnen ze niet bij jullie binnen leven.Verblijven ze daar dag en nacht ,ik denk echt niet dat werkmannen zoiets zouden doen .  
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elisah
elisah
  • 42 berichten

#11 Geplaatst 21 maart 2011 - 14:15

de poezen zitten in hun 'buiten' verblijf als wij gaan werken..ze komen binnen van zodra er iemand thuis komt..  Ze blijven gewoon niet binnen omdat na proberen ze letterlijk alles afbreken op het ogenblik dat ze alleen thuis zijn..Onze gordijnen en meubels weten er alles van :LOL: Van zodra er iemand is zijn ze rustig maja het zijn jonge beestjes 1 jaartje oud kan je dat hun verwijten...

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 21 maart 2011 - 14:52

:trance: wie doet nu zoiets? Maar het is wel raar dat jullie geen enkel spoor vinden.. En is echt heel de staart weg, of een stukje?

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 21 maart 2011 - 14:59

Hoe verschrikkelijk! Arme kat!
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer vertrouwen om ze daar te laten. Nergens in de buurt bloed gevonden? Aan de spoorweg ofzo? Misschien dat de kat er op een of andere manier toch uit kan?

Mijn zus was eens bij een vriendin, toen ze de katten hoorden schreeuwen. Ze waren allemaal buiten en gingen direct kijken. De katten hadden blijkbaar gevochten en een stuk staart was eraf bij de ene kat. Daar was dus wel veel bloed bij inderdaad. Het raam hing vol. Ze hebben het toen niet echt gezien, dus weten ook niet goed hoe dat nu kan.

Ik hoop dat het beestje snel weer rustig kan zijn :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 21 maart 2011 - 16:45

:onzeker: :onzeker: :onzeker: :trance: :trance: , raar dat jullie geen enkel spoor terug vinden van de staart of bloedsporen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#15 Geplaatst 22 maart 2011 - 09:17

Raar verhaal, staart eraf en nergens bloed of staart te vinden???
En eerlijk gezegd, ik zou toch met een geruster hart gaan werken als mijn katten in huis verblijven, daar kan niemand hen iets aandoen, katten kunnen in huis idd een beetje de boel afbreken, maar daar had je eerst moeten aan denken voor je katten in huis haalt...

Bewerkt door griffel1977, 22 maart 2011 - 09:20.