Spring naar inhoud

- - - - -

Mag rauw rundvlees?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#1 Geplaatst 21 maart 2011 - 16:48

Onze buren hebben een koe geslacht, en we hebben daar een groot gedeelte vlees van gekregen, en toen ik het in porties aan het verpakken was zaten er 2 poezen naast me, bijna te kwijlen, en toen vroeg ik me af of je een kat rauw rundvlees mag geven?
en hoeveel mag ie daar dan van krijgen per dag?
het is geen hart maar verder van alles van de koe.

sorry, ik heb even geen tijd om alle topics hier door te lezen en kon ook met de zoekoptie even niks vinden.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 21 maart 2011 - 18:35

Ja, dat mag! Is zelfs goed voor ze!

Hoeveelheden ligt eraan of je het wilt geven als complete maaltijd of als extraatje. Ze mogen van de koe geloof ik alles hebben, behalve de dragende botten als ik het goed heb. Dus liever geen stukje heup ofzo ;)

Als je precies wilt weten kun je een pb sturen aan Ester, die weet alles van rauwvoeren :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:07

ze mogen het inderdaad hebben. Enkel rauw varkensvlees mag je hen nooit geven ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#4 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:35

oke, maar er zitten geen botten bij hoor, het is eigenlijk voor onszelf, biefstuk, gehakt, sausijsjes, runderlappen, lever van de bil, staart en lende...
ze krijgen gewoon RC maar ik kan ze er dus gerust s avonds een stukje van geven.
ze krijgen ook weleens hart en vis maar dat zijn extraatjes.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:45

tuurlijk mag je dat geven.
Lily krijgt hier elke dag 2x haar stukje biefstuk ;)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:45

ze mogen dus alles gewoon hebben :)
Ze vinden het vast lekker! Hier wilden ze in het begin niet zoveel, maar nu we al een poosje carnibest voeren vinden ze steeds meer vlees echt lekker. Laatst hebben ze voor het eerst hert gegeten, vonden ze heerlijk!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende