Spring naar inhoud

- - - - -

Waterput

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#1 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:00

Wij hebben in onze tuin een waterput. De vorige eigenaars zeggen dat hij leeg is. Mag je dan in die waterput puin gooien of zou je dat best niet doen. Nu is er natuurlijk een betonnen deksel op.

Het probleem is dat zij het over een waterput hebben die onder mijn veranda ligt. Maar ik zie er enkel eentje in het midden van mijn tuin liggen.

Maar mn vraag is eigenlijk kun je daar puin in gooien of zouden jullie dat niet doen?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:14

Ik zou het niet doen, je kan het grondwater vervuilen...

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#3 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:49

Update : Put zit nog vol water. Gaan binnen kort eens helemaal ophalen en leegpompen.

Btw enige wat we er in zouden gooien is grond van onze tuin. Dat we te veel hebben.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 21 maart 2011 - 22:47

domme vraag waarschijnlijk maar komt er in een waterput dan niet automatisch water?
Is dat niet de bedoeling van een waterput? Dat je een constante aanvoer hebt van water zonder dat je zelf moet beginnen vullen met water?
En kan je die put dan wel vullen met grond ofzo?

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#5 Geplaatst 21 maart 2011 - 22:55

lathyrus zei:

domme vraag waarschijnlijk maar komt er in een waterput dan niet automatisch water?
Is dat niet de bedoeling van een waterput? Dat je een constante aanvoer hebt van water zonder dat je zelf moet beginnen vullen met water?
En kan je die put dan wel vullen met grond ofzo?

Niet perse. Als je hem leegpompt kan het ook zijn dat er geen water meer inkomt. Normaal als die leeg blijft kan je hem zo vullen maar moet blijkbaar eerst zien of die ergens op aangesloten is.

Maar ik weet zelf ook niet of je hem kan vullen als er terug water inkomt...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 21 maart 2011 - 23:59

Is het een waterput met grondwater dat omhoog komt, of is het een waterput dat zich vult met regenwater van je dak bv?
Wij hadden er één die zich vulde met regenwater, maar omdat de buizen stuk waren en we geen zin hadden om de tuin open te breken hebben we hem vol gesmeten met steen puin. We hebben later dan tonnen aangesloten aan het dak van het tuinhuis en gebruiken dat regenwater voor de tuin en bloemen.
Het is beter ze vol te gooien met steenpuin of grond of zand dan ze leeg te laten. (eens ze leeg gepompt is) ;)

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#7 Geplaatst 22 maart 2011 - 08:13

jeetje een waterput nee ik zou er niet zomaar wat puin in gaan gooien :s dan zou ik het inderdaad als je die put zou willen vullen zou ik het vullen met natuurlijke materialen zoals inderdaad grond of steentjes.. vraag het anders na bij de gemeente?
of die weten waar jou put toe leid zo niet.. dan gewoon vullen met grond ofso ;) success !!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#8 Geplaatst 22 maart 2011 - 11:45

Even iets anders .... leg je wel het deksel er altijd terug op, wat je ook besluit te doen met die waterput? :oops:
Want er zijn al meerdere dieren in zo'n put terechtgekomen, sommigen gelukkig op tijd gevonden, de anderen, daar zwijg ik liever over...
Daarom ben ik altijd bang dat zo'n put open blijft staan... :(

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#9 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:52

catherine zei:

Is het een waterput met grondwater dat omhoog komt, of is het een waterput dat zich vult met regenwater van je dak bv?
Wij hadden er één die zich vulde met regenwater, maar omdat de buizen stuk waren en we geen zin hadden om de tuin open te breken hebben we hem vol gesmeten met steen puin. We hebben later dan tonnen aangesloten aan het dak van het tuinhuis en gebruiken dat regenwater voor de tuin en bloemen.
Het is beter ze vol te gooien met steenpuin of grond of zand dan ze leeg te laten. (eens ze leeg gepompt is) ;)

Waterput met grond water. Ons regenwater is op de riolering aangesloten

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#10 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:57

Nadine zei:

Even iets anders .... leg je wel het deksel er altijd terug op, wat je ook besluit te doen met die waterput? :oops:
Want er zijn al meerdere dieren in zo'n put terechtgekomen, sommigen gelukkig op tijd gevonden, de anderen, daar zwijg ik liever over...
Daarom ben ik altijd bang dat zo'n put open blijft staan... :(

Die ligt niet open en bloot hoor. Deksel ligt er terug op en hebben aan de randen zand gelegd zodat er zeker niets kan gebeuren. Onze katten mogen nu niet buiten voor de veiligheid (je weet nooit als er een baksteen los komt) Onze hond als hij gaat plassen houden we hem nu gewoon in het oog.

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#11 Geplaatst 22 maart 2011 - 13:00

dusk rigid zei:

jeetje een waterput nee ik zou er niet zomaar wat puin in gaan gooien :s dan zou ik het inderdaad als je die put zou willen vullen zou ik het vullen met natuurlijke materialen zoals inderdaad grond of steentjes.. vraag het anders na bij de gemeente?
of die weten waar jou put toe leid zo niet.. dan gewoon vullen met grond ofso ;) success !!

Met puin bedoel ik zand en steentjes. We zijn de tuin aan het aanleggen maar er moet redelijk veel zand weg en is kiezen tussen het in die put gooien of een container laten komen en die zijn prijslijk (400 euro zonder btw in).

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 26 maart 2011 - 21:02

Kan je dat water niet gewoon gebruiken? Voor de tuin, om de auto of tuinmeubelen te wassen,...
Zo zonde om die put niet meer te gebruiken. Ook zonde dat er geen regenwater wordt opgevangen bij jullie. Daar kan je zoveel mee doen.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 26 maart 2011 - 21:51

Joske zei:

Kan je dat water niet gewoon gebruiken? Voor de tuin, om de auto of tuinmeubelen te wassen,...
Zo zonde om die put niet meer te gebruiken. Ook zonde dat er geen regenwater wordt opgevangen bij jullie. Daar kan je zoveel mee doen.

ja lijkt me ook! Is toch leuk zoon wensput :LOL:

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#14 Geplaatst 26 maart 2011 - 23:10

sneeuwwitje zei:

ja lijkt me ook! Is toch leuk zoon wensput :LOL:

We hebben het water er uitgepompt deels. en hebben hem vol gegooid. Hij was zon 10 m diep. Er was nog een buis die naar de oude pomp gaat, maar die is afgebroken en ligt onder de aanbouw.

Hij was inderdaad gemakkelijk geweest, maar vriend wou hem weg.

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#15 Geplaatst 26 maart 2011 - 23:11

Joske zei:

We hebben nog een ton die aangesloten is op het regenwater van ons tuinhuis.