Spring naar inhoud

- - - - -

Zwanger? Nondeju!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#1 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:07

4 weken geleden hebben wij een kattinetje geadopteerd. In april wordt ze 1 jaar. Het is een mooi wollig sneeuwwit kattinetje...maar dè reden waarom we net hààr genomen hebben is omdat haar nageltjes van de voorste pootjes verwijderd zijn, en dus meteen ook de voorste "kootjes" geamputeerd! Kunt ge u dat voorstellen?! :evil: Ze loopt dus op van die korte voetjes en zal nooit een ècht kattenleven kennen met klimmen in de bomen ed...dus vooral uit medelijden hebben we haar gekozen.
We hebben haar niet krols geweten, althans bij ons toch niet. En buiten is ze hier ook nog niet geweest natuurlijk (bij ons, bij de vorige eigenaars wel naar het schijnt, en in de opvang zat ze ook met verschillende katten samen)

Maar bon...sinds anderhalve week begint ze een beetje "op te bollen", en dus zit ik met een donkerbruin vermoeden dat ze misschien zwanger zou kunnen zijn. :oops: Ze heeft zo van die rondingen, achteraan haar buik (dus voor de billetjes zal ik maar zeggen) De rest van haar lichaam is niet meteen veranderd.
Ze is ook enorm kittig naar onze kater (die overigens gecastreerd is), we mogen enkel aan haar hoofdje komen, de rug en buik is ze niet happig op, net alsof ze pijn heeft :s . Ze eet niet meteen veel meer dan anders, maar gedraagt zich wel in zichzelf gekeerd. Ze zit zelfs achter onze hond aan wanneer die toevallig in haar buurt is (golden retriever, die het dan op haar beurt op een lopen zet :d , jaja,dan is 't een pittige dame, en onze hond een sloef)
Verder ligt ze vooral veel te liggen, beetje te veel naar mijn bescheiden mening voor een katje van haar leeftijd.

Morgen ga ik naar de dierenarts om zekerheid te hebben, maar ik wou het hier toch al effe luchten...
Ik vind het vreselijk...er zal nu al een overschot aan kittens zijn, de sukkeltjes, en weet me niet meteen raad :(

Bewerkt door Ginger, 22 maart 2011 - 10:08.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:15

Oei, was ze dan niet steriel gemaakt in die opvang voor ze verhuisde ?
Zwangerschap kan je laten vaststellen bij de dierenarts en als ze nog niet zo ver is kan je haar laten steriel maken en alles laten verwijderen.

Maar eerst laten nakijken of ze wel zwanger is.
Ze kan ook gewoon dikker worden door de goede verzorging die ze nu krijgt.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:18

Mss eens naar de tepels kijken?  ken er niks van maar dat hoor ik toch altijd :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:19

Vroeg ik mij ook af Nathalie, normaal doet een opvang dat toch?
Wat je eigelijk altijd moet doen als je een kat adopteert van een opvang voor dat je ze bij je andere katten zet is langst de dierenarts gaan voor nazicht en vooral voor een felv en fiv test, dit voor de veiligheid van je andere katjes!

Bewerkt door Solotje, 22 maart 2011 - 10:20.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:23

:o kootjes geamputeerd????

Klacht indienen!!!! dat is een illegale operatie in de hele EU! Dat is al jaren wettelijk verboden omdat dit dierenmishandeling is. Echt waar, als een DA zich daar mee bezig houdt, dan moet dat gemeld worden!

er is een topic over dierenmishandeling waar staat hoe en waar je klacht kan indienen.

straf dat je een zwangere kat uit een asiel hebt, een goed asiel steriliseert en castreert voor plaatsing en een schitternd asiel doet zelfs aan vroegcastratie zodat ook kittens als gesteriliseert/gecatreerd zijn.

:hug:

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#6 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:24

feroesti zei:

Oei, was ze dan niet steriel gemaakt in die opvang voor ze verhuisde ?
Zwangerschap kan je laten vaststellen bij de dierenarts en als ze nog niet zo ver is kan je haar laten steriel maken en alles laten verwijderen.

Maar eerst laten nakijken of ze wel zwanger is.
Ze kan ook gewoon dikker worden door de goede verzorging die ze nu krijgt.

Ze wisten niet of ze al dan niet steriel was in de opvang.  Ze zou de week nadat wij haar adopteerden normaal gezien naar de da gebracht worden, samen met een ander poes om het te laten checken. Maar ik vond dat niet meteen een probleem omdat onze kater al gecastreerd was en ik haar zowieso een 6-tal weken wou binnenhouden vooraleer ze de eerste stapjes hier buiten zou zetten.  

Morgen wordt onze hond gesteriliseerd dus was het al voorzien om haar dan ook mee te nemen om te checken of ze al dan niet steriel was.  Indien niet, zou ik dan meteen een afspraak maken voor haar sterilisatie, uiteraard.  

Maar sinds ik de afspraak voor morgen gemaakt heb, bijna 2 weken geleden, bemerk ik dus dat bollende buikje :( En eigenlijk zijn de tepeltjes ook wel heel duidelijk te voelen, ze zijn wel nog lichtroze, niet donker, dus ik koester nog een beetje hoop!

En ja, ik weet het, het is voorbarig dat ik dit hier nu schrijf terwijl ik morgen zekerheid heb, maar soms moet je dat eens van je af kunnen schrijven hè O:)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:26

Solotje zei:

Vroeg ik mij ook af Nathalie, normaal doet een opvang dat toch?
Wat je eigelijk altijd moet doen als je een kat adopteert van een opvang voor dat je ze bij je andere katten zet is langst de dierenarts gaan voor nazicht en vooral voor een felv en fiv test, dit voor de veiligheid van je andere katjes!

Optimistisch gedacht Solotje: in B is het minsten 1/3 van de asielen die niet steriliseren/castreren voor plaatsing.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#8 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:34

wea zei:

Klacht indienen!!!! dat is een illegale operatie in de hele EU! Dat is al jaren wettelijk verboden omdat dit dierenmishandeling is. Echt waar, als een DA zich daar mee bezig houdt, dan moet dat gemeld worden!

er is een topic over dierenmishandeling waar staat hoe en waar je klacht kan indienen.

straf dat je een zwangere kat uit een asiel hebt, een goed asiel steriliseert en castreert voor plaatsing en een schitternd asiel doet zelfs aan vroegcastratie zodat ook kittens als gesteriliseert/gecatreerd zijn.

Ik weet het, vreselijk! Maar ik weet niet waar ze precies vandaan komt.  Men heeft haar gevonden. Dus wie die da is???
Maar ik ga toch dat topic even opsnorren...indien de mogelijkheid bestaat om het te melden zal ik dat zeker en vast niet nalaten.
Het is idd illegaal binnen Europa.  In Amerika is het schering en inslag heb ik me laten wijsmaken.
Op een ander forum is er ook een discussie ontstaan na het plaatsen van een topic over het feit dat ik dit katje geadopteerd heb en dat haar kootjes geamputeerd zijn.  Iemand heeft ook overwogen om dit met haar katje te doen omdat ze wegens allergie zichzelf kaal en tot bloedens toe krabte...dus om medische redenen.  Ik heb me daar maar wijselijk buiten gehouden O:)

't Is heel zielig haar te zien krabben aan de krabpaal, wrijven dus, en klimmen kan ze niet.  Ze heeft dan ook van die kleine voorpootjes.
Zichzelf verdedigen doet ze door erg hard te blazen en eventueel te bijten, "boksen" doet ze ook (al denkt onze kater dan wel eens dat ze wil spelen vermits ze haar nageltjes niet gebruikt) Als het echt moet laat ze zich niet doen, al chance, ze heeft een karaktertje. En het is niet dat ze er geen last meer van heeft, want ze vindt het niet leuk als je aan haar pootjes wil wrijven.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#9 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:36

Normaal gezien doen ze dat daar wel hoor, steriel maken, vanaf de leeftijd van 6 maanden, soms vroeger, maar ze zat daar nog maar pas.  (stond wel al op de lijst)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:37

ja in amerika is dit vrij algemeen, maar daar is wel een anti-lobby. In Canada heb ik gehoord is het standaard. daar vind je soms moeilijk een huis om te huren als je kat niet ontklauwd is.

nog veel werk aan de winkel op gebied van kattenwelzijn....

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 22 maart 2011 - 10:41

wea zei:

Optimistisch gedacht Solotje: in B is het minsten 1/3 van de asielen die niet steriliseren/castreren voor plaatsing.
Jammer :(

Is inderdaad echt vreselijk van die kootjes, zoiets begrijp ik ook totaal niet! :evil:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#12 Geplaatst 22 maart 2011 - 11:54

Och arme poes.... wie weet wat ze nog heeft mee moeten maken :cry:

Gelukkig is ze nu bij jullie en krijgt ze de juiste hulp.
Mss kan ze nu alsnog gestereliseerd worden indien ze nog niet te ver is.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#13 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:18

Bedankt alvast voor de reakties!!

Ja, dat meiske heeft al wat moeten meemaken :( .

Ik breng jullie allezins op de hoogte morgen.  

't Is een mes dat aan 2 kanten snijdt.  Enerzijds hoop ik dat ze zwanger is en niet ziek, anderzijds, hoop ik dan ook dat het niet teveel kittens zijn, want waar moet je d'ermee naartoe hè. Er is al zo'n overvloed aan sukkeltjes die misschien geen nieuwe thuis zullen vinden. Eentje willen we misschien wel overwegen te houden, maar dan staat de balans op 3 katten, een hond, 2 vissen en 3 kinderen :o en die wil ik dan ook allemaal het beste van het beste geven.

ALS ze zwanger blijkt, hoop ik dat de da kan zien hoeveel het er ongeveer zullen zijn, en dan ga ik elk forum, familie en vrienden terroriseren om een goede thuis te vinden :x

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:25

wea zei:

Volgens mij mag het alleen in uiterste gevallen waarbij een zeer vernielzuchtige kat anders niet plaatsbaar is en zou worden ingeslapen.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:27

Ginger zei:

Bedankt alvast voor de reakties!!

ALS ze zwanger blijkt, hoop ik dat de da kan zien hoeveel het er ongeveer zullen zijn, en dan ga ik elk forum, familie en vrienden terroriseren om een goede thuis te vinden :x

T klinkt misschien niet leuk, maar zou je niet beter de kat laten steriliseren en de vruchtjes laten verwijderen? Ze is nog maar zo jong en heeft al zoveel meegemaakt, moet daar ook nog een zwangerschap bij?

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 22 maart 2011 - 12:27.