Spring naar inhoud

- - - - -

Zwanger? Nondeju!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:28

[quote name='Ginger...maar dè reden waarom we net hààr genomen hebben is omdat haar nageltjes van de voorste pootjes verwijderd zijn, en dus meteen ook de voorste "kootjes" geamputeerd! Kunt ge u dat voorstellen?! :evil: Ze loopt dus op van die korte voetjes en zal nooit een ècht kattenleven kennen :( [/quote']

[SIZE=4] :censored: :censored: :censored: [/SIZE]
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 22 maart 2011 - 12:31

Ooh zo vreselijk seg! Ocharme :( Ik hoop dat ze toch nog gelukkig wordt bij jou :hug:

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#18 Geplaatst 22 maart 2011 - 19:49

Wat een sukkelaartje , zo erg , ik kan me daar zo boos in maken!! :trance: :trance: . Katten hun instincten beklemmen omdat het veilig is voor het meubilair ? KOM ZEG !!!! gelukkig is er nog een baasje zoals jij die wel om haar geeft O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 22 maart 2011 - 19:57

:( :( , ocharme. Ik zou haar nooit buiten laten, gewoon als binnen poes houden, zonder klauwen is ze altijd benadeeld als het tot een gevecht komt. Bovendien heeft ze het ook veel moeilijker om ergens over te geraken. Hopelijk blijkt ze toch niet zwanger te zijn en is ze gewoon wat aangekomen van het goede leventje dat jullie haar geven. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Bellingsm_*
Guest_Bellingsm_*

#20 Geplaatst 22 maart 2011 - 20:02

Niet alle asielen castreren of steriliseren.  Soms ook door overmacht.  Jarno was nog maar 6 weken en te jong. Felix zat nog maar drie dagen in asiel voor wij hem adopteerden, eerst onder voorbehoud ivm wettelijke bepalingen.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#21 Geplaatst 22 maart 2011 - 20:10

Wat voor een beul ben je als je zoiets met een katje doet :misselijk: . Arm poesje toch. Gelukkig dat ze bij jou terecht kon.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#22 Geplaatst 22 maart 2011 - 20:18

Ginger-en-Noortje zei:

T klinkt misschien niet leuk, maar zou je niet beter de kat laten steriliseren en de vruchtjes laten verwijderen? Ze is nog maar zo jong en heeft al zoveel meegemaakt, moet daar ook nog een zwangerschap bij?

Leuke optie, echter ik vrees dat wanneer dit poesje daadwerkelijk zwanger is, ze al te ver heen daarvoor is.
Ze is 4 weken bij TS, laten we er van uit gaan dat ze 1 week bij de opvang heeft gezeten, verwacht niet dat ze daar buiten is geweest of met katers in aanraking is geweest, dan zou ze nu 6 weken ongeveer zijn. Persoonlijk zou ik ze dan niet meer laten weghalen, het zijn dan al echte katjes, alleen ze moeten nog groeien.
Hopen dat alles goed gaat en dat er een gezond nestje komt.

@ TS, je vertelde dat je dan 3 katten heb ( als er 1 kitje is en die je dan houdt) maar je hebt ook 3 kinderen, dan heb elk kind zijn eigen katje hihi, wanneer het poesje er 2 bij zich heeft, dan is er voor jullie als ouders zijnde ook een mooi aantal, en 4 klinkt ook leuker dan 3 ;)  Trouwens heel erg voor het diertje dat ze ontklauwt is :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 22 maart 2011 - 20:52

Heel dubbel maar ik hoop dat het wel een zwangerschap zal blijken en geen infectie in het buikje waardoor zich vocht ophoopt en het buikje is gezwollen om maar helemaal niet aan natte FIP te denken.

Sorry als ik bot overkom, maar landerig apathisch gedrag is een indicatie dat er iets niet goed is en zwangerschap kan bijzonder zwaar zijn maar veroorzaakt als het goed is geen pijnen waardoor de kat zich niet meer wil laten aanraken.

Ik duim en brand kaarsjes voor het diertje.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#24 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:42

Eerlijk gezegd, dacht ik, bij het opmerken van dat buikje, ook aan FIP, we hebben aan die rotziekte ook een katje moeten afgeven.  Het was de natte vorm van FIP, met het opgezette buikje, vandaar dat ik daaraan dacht.  Daardoor kan ik, ook al klinkt dit enorm tegenstrijdig, 'gelukkig' een vergelijking maken.  Dat katje werd enorm mager op zijn buikje na, was niet apathisch, wel heel erg rustig en had gelukkig geen pijn als je 'm aanraakte, zijn ademhaling was ook erg 'pompachtig'.
Maar toch, elk geval is anders...en het hangt eerlijk gezegd ook nog wel een beetje in mijn achterhoofd hoor. Ben eigenlijk enorm nerveus voor morgen, nog meer voor ons kattinetje dan voor onze hond, die ocharme een sterilisatie moet ondergaan :oops:

Idd, abortus zou ik het ook heel erg moeilijk mee hebben.  Aan haar buikje te zien lijkt het me ook niet zo recent, eerlijk gezegd. Ik heb deze middag nog even gebeld en men vroeg aan de telefoon of het dan meteen voor sterilisatie zou zijn dat ze langskwam, want als het nog kan, kunnen ze die meteen uitvoeren, met het weghalen van de vruchtjes/kittens (wat het dan ook mag zijn) incluus...ik vrees dat het niet zal doen, ook al riskeer ik tal van reakties op mijn dak.  Ik zal er persoonlijk wel voor zorgen dat ze dan goed terechtkomen!  En eentje houden...mjaah, als je de bevalling zou meemaken, ze een aantal weken gaat verzorgen...vrees ik dat ik er niet aan ga kunnen weerstaan :)

En ja hoor, ze verblijft binnen. Ook al moet ik toegeven dat ze al een keertje ontsnapt is, maar ze was niet alleen, het zonnetje scheen en ik ben erbij gebleven, genoten dat ze heeft!!
Je zag dat ze het wel gewend is om buiten te gaan (bij vorige eigenaars mocht ze ook buiten -waren niet de mensen die de haar ontklauwt hebben, maar die haar gevonden hadden-) Ik ga in elk geval trachten haar binnen te houden, maar als ze het er moeilijk mee zou hebben is het ook niet echt een probleem omdat onze tuin volledig omheind is tot 1m70 en er geen gaatjes in de draad zijn, en vermits ze geen klauwtjes heeft vooraan zal het al erg moeilijk zijn om haar zo hoog te begeven.

Deze middag heb ik haar extra verwend, iets meer bij haar gaan zitten, geknuffeld...en ze genoot, ze volgt me nu ook meer.  Misschien voelt ze wel aan dat ik een beetje begrijp waarom ze zo pissed is op onze kater en dat ik een beetje weet wat ze doormaakt.

trees
trees
  • 398 berichten

#25 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:52

Jeemig zeg wat een verhaal,
maar wat ik wel gevaarlijk vind,
is dat je ze naar een paar weken buiten wilt laten,
vind je dat niet gevaarlijk,
zo zou ze nooit een boom in kunnen klimmen,
als ze achterna word gezeten door bv een hond,
of als ze aangevallen word door een andere kat,
nee vind dit echt een binnenkat.
Hopelijk valt het morgen mee bij de dierenarts,
en heeft ze gewoon een heerlijk buikje van het eten gekregen.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#26 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:04

trees zei:

Jeemig zeg wat een verhaal,
maar wat ik wel gevaarlijk vind,
is dat je ze naar een paar weken buiten wilt laten,
vind je dat niet gevaarlijk,
zo zou ze nooit een boom in kunnen klimmen,
als ze achterna word gezeten door bv een hond,
of als ze aangevallen word door een andere kat,
nee vind dit echt een binnenkat.
Hopelijk valt het morgen mee bij de dierenarts,
en heeft ze gewoon een heerlijk buikje van het eten gekregen.

Dat zou dan wel bijzonder krachtvoer zijn als je haar zo ziet, maar kom, ik hoop het ergens ook wel heel erg hoor!!!

Laat ik stellen dat de katten de keuze geef of ze al dan niet buiten willen.  Ik had gedacht van ons katertje ook een binnenkatje te maken, gewoon uit veiligheid.  Maar na zijn castratie is hij al enkele keren buiten geweest, al was het maar voor 10 min. (onder ons toezicht dan nog)  Maar hij is echt geen held, heeft de volle 10 min nodig om een kleine vierkante meter te ontdekken :LOL: .  Hij wil wel, maar is enorm behoedzaam.  Doch hem alleen buiten laten, nope, nog lang niet hoor, hij is nog steeds mijn baby'tje O:)

Maar ons Missy was dus gewend om buiten te zijn volgens de dame van de opvang, dus was het de bedoeling af te wachten wat ze zou doen.  Wat de hond betreft maak ik me geen zorgen, ze kent haar al erg goed en het is duidelijk wie van hen de baas is, de poes dus.  De hond zal ook niet achter haar aan gaan.  En àls ze buiten zou gaan, zal de deur openstaan zodat ze ten allen tijde binnen kan. (we hebben ook nog een schuurtje waar ze zich in hoogste nood wel kan verschuilen moèst er echt gevaar dreigen)  Het buiten laten op zich maakte ik me niet veel zorgen om, vermits de tuin echt wel compleet omheind is, en ze dus niet naar de straat of de buren kan.  (klimmen kan ze niet in de draad of de haag die ervoor staat, en zo hoog springen ook niet)

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#27 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:10

Geplaatste afbeelding
Nog een foto'tje van Missy 3 weken geleden.
Zo staat ze er iets deftiger op dan op mijn profiel, voor het geval ik haar nageslacht aan de man zou moeten krijgen ;)

Bewerkt door Ginger, 22 maart 2011 - 22:12.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:13

Ik denk ook dat je met die omheinde tuin haar wel veilig buiten kan laten. Bovendien is het zowieso niet aan te raden om een kat die gewoon was om buiten te gaan, enkel als binnenkat te gaan houden. Ik duim mee voor morgen!

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#29 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:16

Toch nog even een welgemeende dikke merci voor jullie reakties, doet deugd :hug:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#30 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:19

Wat een mooi mopje  :heart: :heart: :heart: