Spring naar inhoud

- - - - -

Zwanger? Nondeju!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:20

Arm beestje zeg! Gelukkig woont ze nu bij jou :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:10

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#33 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:26

en toch blijven er verhaal komen waar ik "paf" bij sta ... :(
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:23

Weet je intussen al meer?

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#35 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:58

Denk dat ik moet verhuizen...naar het kittentopic :oops:

Binnen een 2 à 3-tal weekjes mogen we een nestje verwachten van ons Missy.  Ik weet eigenlijk niet goed of ik moet juichen of net droef zijn...het is zo dubbel.

In elk geval, ga ik me nu volop informeren hoe ik het haar zo aangenaam mogelijk kan maken natuurlijk!!
Ik begrijp nu wel erg goed waarom ze zicht gedraagt zoals ze doet...lichtgeraakt, je zou voor minder O:)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#36 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:04

Ginger zei:

Denk dat ik moet verhuizen...naar het kittentopic :oops:

Binnen een 2 à 3-tal weekjes mogen we een nestje verwachten van ons Missy.  Ik weet eigenlijk niet goed of ik moet juichen of net droef zijn...het is zo dubbel.

In elk geval, ga ik me nu volop informeren hoe ik het haar zo aangenaam mogelijk kan maken natuurlijk!!
Ik begrijp nu wel erg goed waarom ze zicht gedraagt zoals ze doet...lichtgeraakt, je zou voor minder O:)

Hoewel er al te veel kittens geboren worden wil ik je feliciteren en ben ik blij met deze uitslag. Ik was echt bang dat het wel eens een dodelijke uitslag had kunnen worden en ben dus opgelucht en heb er alle vertrouwen in dat jij voor de kittens een goed thuis zult zoeken als ze klaar zijn geplaatst te worden.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 24 maart 2011 - 06:25

Gelukkig geen FIP :rub: T is niet anders he, en jou treft geen blaam. Verzorg haar maar goed, dit zal nog zwaar worden voor dat jonge ding! Konden ze zien hoeveel kittens erin zitten?

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#38 Geplaatst 24 maart 2011 - 08:17

Dankjulliewel, 't is de eerste keer dat ik gefeliciteerd word met de zwangerschap van een huisdier, maar wel leuk :love3:

Daarom is het net zo dubbel hè...FIP, buikholteontsteking...vanalles raast door je hoofd, en stiekem hoop je dan wel op een zwangerschap natuurlijk.  
De dierenarts zei nog dat het een geluk is dat ze zo vroeg op het jaar zal bevallen, dan is het gemakkelijker een thuis te vinden voor de kleintjes...ik dacht meteen aan de sukkeltjes die later dit jaar geboren zullen worden :(

Hoeveel het er waren kon hij niet zeggen (er is geen echo gemaakt) en door te voelen en te schatten heb ik al vaak gelezen dat er serieuze misrekeningen kunnen voorvallen, dus heb ik liever dat ze geen gok wagen. Ze waren wel niet meer zo klein.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 24 maart 2011 - 08:26

Allereerst proficiat met de zwangere dame(is niet wat ik normaal zeg, maar in dit geval was het de beste uitkomst). Een geluk dat ze bij jullie terecht is gekomen, in deze toestand worden katjes al eens snel opnieuw gedumpt.
Ik merk dat je toch al enige ervaring met katten hebt, maar mss niet met zwangerschappen. In het kittentijd-deel van dit forum vind je heel veel informatie over de dingen die je in huis moet halen voor de kittens. Zo kan je mss nu al eens beginnen kijken voor een werpdoos/kist. Een doos van chips is hier bv. geschikt voor.
En als je hier regelmatig foto's post dan zullen ze wel vrij snel een gouden mandje vinden.
Nog veel succes en hopelijk gaat alles goed. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#40 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:06

Lilia2055 zei:

Allereerst proficiat met de zwangere dame(is niet wat ik normaal zeg, maar in dit geval was het de beste uitkomst). Een geluk dat ze bij jullie terecht is gekomen, in deze toestand worden katjes al eens snel opnieuw gedumpt.
Ik merk dat je toch al enige ervaring met katten hebt, maar mss niet met zwangerschappen. In het kittentijd-deel van dit forum vind je heel veel informatie over de dingen die je in huis moet halen voor de kittens. Zo kan je mss nu al eens beginnen kijken voor een werpdoos/kist. Een doos van chips is hier bv. geschikt voor.
En als je hier regelmatig foto's post dan zullen ze wel vrij snel een gouden mandje vinden.
Nog veel succes en hopelijk gaat alles goed. :)

Ook bedankt!!
We hebben dan bewust puberkatjes geadopteerd (vorig jaar 2 katertjes waarvan eentje helaas overleden is aan FIP)vermits die al minder kans op adoptie maken èn er al teveel mensen zijn die per sé een kitten willen (ook al worden die ook al heel snel groot hè, maar soit) en nu zitten we zelf met "het probleem" (negatieve bijklank voor nieuw leven eigenlijk)

Ikzelf ben opgegroeid met katten, maar toen waren de tijden heel anders. We woonden heel landelijk, met naast ons een boerenerf...je kan het je wel voorstellen zeker? Vele katjes kregen bij ons te eten, en legden hun nestjes af en toe wel eens in ons stalletje.  Dus in dat opzicht heb ik wel ervaring ja.  Maar een thuisbevalling? Neen, niet echt...
Die tijd werd er helaas weinig gedaan ivm steriel maken.  Die van ons wel, maar die van de buren :catscratchhead (het waren er 13, dus begin er maar aan hè)

Een werpdoos heb ik ondertussen al, nu nog wat vulling voor erin bij elkaar scharrelen..en een redelijk rustig hoekje heb ik ook al gevonden, ik hoop dat zij dat ook vindt, want helaas is het hier redelijk druk in huis.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#41 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:13

...en ik heb nu ook het vermoeden dat dit dè reden is waarom haar vorige baasjes haar naar de opvang gebracht hebben.  Zij hadden haar gevonden, hun naam en adres was ingevuld in het boekje, ook hebben ze haar een naam gegeven... Ze hebben haar in september gevonden en gehouden tot februari...  Ze is ècht superlief, is wel pittig, maar da's niet erg, zonder nageltjes lijkt ze op die manier haar mannetje wel te staan, maar ze kan best samenleven met hond, kat èn kinderen.  Naar mensen toe is ze heel zacht van karakter.
Dus ja, krols geweest en een kater gepasseerd zeker, een nestje niet zien zitten en buiten?  (vermoedens, ik weet het, maar kan me nu echt geen andere reden bedenken waarom ze haar weg gedaan hebben :s )

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:22

ja dat zie wel vaker. Heel erg spijtig voor het katje natuurlijk.

Als opvulling voor de doos gebruiken sommige hier fleecedekentjes en dan daarbovenop zo van die onderleggers die verpleegsters gebruiken.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#43 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:28

Gelukkig is het dan een zwangerschap. Heb het vermoeden dat dit arme schatje een pracht toekomst tegemoet gaat!
Als werpdoos geen fruitdoos gebruiken, ivm de pesticiden die in die doos achterblijft.
Heel veel sterkte met de bevalling, waar je ineens mee opgescheept wordt ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:02

toch straf zeg....

Ik vind echt dat dit niet kan: alle katten zouden gesteriliseerd moeten zijn voor ze het asiel uitgaan. punt. Ik zie dat jij je taak goed gaat opnemen en de kittens ook wel zult verzotgen zoals dat moet (best 16 weken bij moeder, vaccineren, ontwormen en ideaal ook al steriliseren/castreren voor plaatsing).

maar voor hetzelfde geld was die kat bij andere terecht gekomen die dat niet zo zagen zitten om die kittens te verzorgen en te waken bij de moederpoes. Ik duim dat de bevalling spoedig verloopt, zonder complicaties en ik zou toch ook een snap test laten doen op je kat.

dat snap ik dus al helemaal niet: wel geld steken in het ontklauwen van de kat (als ze dat al niet zelf hebben gedaan...), maar niet steriliseren.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:09

Wat een verhaal weer.  Super van jullie dat jullie deze mooie meid een super mandje gegeven hebben en hopelijk verloopt de bevalling vlot!

Geplaatste afbeelding