Spring naar inhoud

- - - - -

Zwanger? Nondeju!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:15

amai zeg, wat een verhaal, ik zou zeggen proficiat met de kittens, maar mss ook innige deelneming voor de poes, wel erg zeg wat ze allemaal heeft meegemaakt, super van jou dat ze nu bij jou zit, nu heeft ze eindelijk een goed leven

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#47 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:43

Ginger zei:

Eerlijk gezegd, dacht ik, bij het opmerken van dat buikje, ook aan FIP, we hebben aan die rotziekte ook een katje moeten afgeven. Het was de natte vorm van FIP, met het opgezette buikje, vandaar dat ik daaraan dacht. Daardoor kan ik, ook al klinkt dit enorm tegenstrijdig, 'gelukkig' een vergelijking maken. Dat katje werd enorm mager op zijn buikje na, was niet apathisch, wel heel erg rustig en had gelukkig geen pijn als je 'm aanraakte, zijn ademhaling was ook erg 'pompachtig'.
Maar toch, elk geval is anders...en het hangt eerlijk gezegd ook nog wel een beetje in mijn achterhoofd hoor. Ben eigenlijk enorm nerveus voor morgen, nog meer voor ons kattinetje dan voor onze hond, die ocharme een sterilisatie moet ondergaan :oops:

Idd, abortus zou ik het ook heel erg moeilijk mee hebben. Aan haar buikje te zien lijkt het me ook niet zo recent, eerlijk gezegd. Ik heb deze middag nog even gebeld en men vroeg aan de telefoon of het dan meteen voor sterilisatie zou zijn dat ze langskwam, want als het nog kan, kunnen ze die meteen uitvoeren, met het weghalen van de vruchtjes/kittens (wat het dan ook mag zijn) incluus...ik vrees dat het niet zal doen, ook al riskeer ik tal van reakties op mijn dak. Ik zal er persoonlijk wel voor zorgen dat ze dan goed terechtkomen! En eentje houden...mjaah, als je de bevalling zou meemaken, ze een aantal weken gaat verzorgen...vrees ik dat ik er niet aan ga kunnen weerstaan :)

En ja hoor, ze verblijft binnen. Ook al moet ik toegeven dat ze al een keertje ontsnapt is, maar ze was niet alleen, het zonnetje scheen en ik ben erbij gebleven, genoten dat ze heeft!!
Je zag dat ze het wel gewend is om buiten te gaan (bij vorige eigenaars mocht ze ook buiten -waren niet de mensen die de haar ontklauwt hebben, maar die haar gevonden hadden-) Ik ga in elk geval trachten haar binnen te houden, maar als ze het er moeilijk mee zou hebben is het ook niet echt een probleem omdat onze tuin volledig omheind is tot 1m70 en er geen gaatjes in de draad zijn, en vermits ze geen klauwtjes heeft vooraan zal het al erg moeilijk zijn om haar zo hoog te begeven.

Deze middag heb ik haar extra verwend, iets meer bij haar gaan zitten, geknuffeld...en ze genoot, ze volgt me nu ook meer. Misschien voelt ze wel aan dat ik een beetje begrijp waarom ze zo pissed is op onze kater en dat ik een beetje weet wat ze doormaakt.

Is er echt geen kans dat ze in haar situatie die draad van 1.7m toch omhoog kan????? Dat ze zich toch zou kunnen vasthouden aan de draad en zo erover kan geraken? :oops:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 24 maart 2011 - 12:05

Gelukkig dat ze geen enge ziekte heeft, en na alles wat het arme poesje al meegemaakt heeft is ze nu bij jullie in goeie handen he, dus gefeliciteerd met de zwangerschap van het mooie meisje :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#49 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:16

Nadine zei:

Is er echt geen kans dat ze in haar situatie die draad van 1.7m toch omhoog kan????? Dat ze zich toch zou kunnen vasthouden aan de draad en zo erover kan geraken? :oops:

Nope, geen schijn van kans...en weet je waarom niet??

Gisteren bij de da kreeg ik me daar een uitleg over huidkanker!?! Witte poezen zijn daar nogal vatbaar voor naar 't schijnt, vermits ze geen pigment hebben.  Vooral de lichtbehaarde lichaamsdelen, oren en neus dienen met extra zorg behandeld te worden wanneer je poes buiten komt.  Niet eventjes of wanneer ze zou ontsnappen, maar dus ècht buiten komt.
Ten stelligste wordt dan aangeraden om een sunblock te gebruiken, zodat de oortjes en neus optimaal beschermd worden.  

Deze huidkanker is te merken aan de randen van de oren, wanneer daar korstjes voorkomen.  Net zoals wij een klein wondje hebben en daar bloedstolling opzit.  Deze korstjes zitten dus eerst aan de rand van de oren en gaan niet weg, ze vermeerderen ook.  (of op het neusje uiteraard)

Wat kan eraan gedaan worden? Amputeren aub! :trance:  De oorschelp wordt weggenomen en het poesje heeft daar schijnbaar weinig last van.  Zo ook op de neus, daar kan een stukje weggehaald worden.  

Vermits Missy nu niet meteen interesse heeft in de natuur aan de andere kant van het glas, ga ik haar ook niet stimuleren.  Ik wil nog wel iet of wat kat overhouden :o

Indien ik haar echt ongelukkig binnen zou zien, zou ze wel mogen, maar dan eerst lekker smeren met de sunblock, en om heel eerlijk te zijn...als je die katjes al zo lang binnen hebt, durf ik hen ook niet goed alleen buiten te laten, dus dan arrangeer ik het wel dat ze samen met mij buiten zijn.
Het worden verwende nesten :oops:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:20

amai dat is toch wel extreem om zo een stuk van het oor of de neus te amputeren. :trance:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#51 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:39

Voor 1 keer ben ik blij dat een htk-tje zwanger is, ik was ook al bang voor FIP, dat blijkt het gelukkig niet te zijn, proficiat en veel succes met de komende bevalling en de kittens binnenkort.  Je houdt ons toch op de hoogte hé ?
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#52 Geplaatst 24 maart 2011 - 14:11

Tuurlijk, maar moet ik me dan niet introduceren bij "kittentijd"? :)

Ze eet en slaapt...dat zijn haar hoofdbezigheden op een dag.
Daarnet heb ik mijn hand op haar buikje gelegd, en dat voelt voor haar precies wel een beetje onwennig, maar ik had het gevoel dat ik op een bepaalde plaats wat beweging gevoeld heb :LOL: Ze wordt echt met de dag ronder, dus ben ik aan het snorren naar foto'tjes van hoogzwangeren, qua vergelijk hè :oops: , ik weet dan ook niet sinds wanneer ze precies zwanger is, zeer ambetant :catscratchhead
(heb net mail gekregen van de dame waar ze opgevangen was, daar is ze 15 februari binnengekomen en ik heb haar 21 februari meegenomen, ze zat daar bij een gecastreerde kater en eentje van bijna 5 maanden plus een paar kattinetjes, dus was al zwanger bij het binnenbrengen)

Bewerkt door Ginger, 24 maart 2011 - 14:13.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#53 Geplaatst 25 maart 2011 - 00:50

Als de castraat nog niet zo lang geleden is ontbalt dan kan hij nog wel de pappa zijn hoor, een kater kan nog wel zes tot acht weken na de ingreep een poes zwanger maken en sommige jonge katertjes zijn er al heel vroeg bij en daardoor zou het het kittenventje ook in aanmerking kunnen komen als pappa.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#54 Geplaatst 25 maart 2011 - 12:05

Sihirci zei:

Als de castraat nog niet zo lang geleden is ontbalt dan kan hij nog wel de pappa zijn hoor, een kater kan nog wel zes tot acht weken na de ingreep een poes zwanger maken en sommige jonge katertjes zijn er al heel vroeg bij en daardoor zou het het kittenventje ook in aanmerking kunnen komen als pappa.

Amai, dat is eigenlijk nog erg lang hè, 6 tot 8 weken vruchtbaar? :o
We zullen het misschien zien aan de kleintjes...welke kleur ze zullen hebben, want hoe dàt precies in elkaar zit, daar heb ik geen enkel idee van... welke kleuren tolerant zijn en wie de kleur exact overdraagt...of je bij een witte moeder ook witte kittens hebt ed...

De dag dat ze bevalt geeft ook al een beetje uitsluitsel, indien ze in de opvang bevrucht is zou ze binnen een 3-tal weken bevallen, is het vroeger, dan is ze waarschijnlijk bij haar vorige baasjes bevrucht...ben benieuwd :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 25 maart 2011 - 18:53

:geluk: :geluk: :geluk: , hier ook een witte poes, en ik smeer haar oortjes ook in met zonnecrème als ze in de kattenren gaat hoor. De witte poes van de buren die hier regelmatig in de voortuin zit heeft al afgestorven oorpuntjes van teveel in het zonnetje te lopen :( . Dit wil ik echt voorkomen voor mijn meisje, al heeft ze het niet graag dat ik een crème'pje aan haar oortjes smeer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag