Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ervaring met Cattery Het Goesenhof uit Lummen?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 maart 2011 - 18:57

Ik had dit al ergens anders geplaatst, maar misschien staat het hier beter.

Ik heb vanmiddag contact gehad met iemand die haar Brits Korthaar van 5 maand wil herplaatsen. Het poesje zou van Cattery Het Goesenhof uit Lummen komen. Heeft er iemand ervaring met deze Cattery? Is deze betrouwbaar?
De vrouw waar ik contact mee had, zei dat het katje weg moet omdat ze bij haar schoonmoeder gaan inwonen. Aangezien het katje nog maar 5 maand is, vraag ik me dan af of ze dit nog niet wisten toen ze het katje kochten, en of er misschien geen andere reden achter zit.
Ik heb al eens op de site gekeken van de Cattery, maar ik ben geen kenner, dus veel leer ik daar niet uit.
Ze hebben zelf 450 euro betaald voor het katje, en ze vragen er nu nog 300 euro voor.

Groetjes

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:00

Is dat het enige katje dat ze weg doet?
Want ik zie dat ze 17 katten heeft, dan lijkt het me vreemd dat de andere 16 wel zouden mogen blijven. Verder vind ik nergens terug op welke ziektes ze test :catnoknow .
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:23

Cilia zei:

Want ik zie dat ze 17 katten heeft, dan lijkt het me vreemd dat de andere 16 wel zouden mogen blijven. Verder vind ik nergens terug op welke ziektes ze test :catnoknow .

Het is niet de Cattery zelf die een katje wegdoet, maar iemand die daar een katje gehaald heeft. Maar omdat het katje nog maar 5 maand is, en ze het dus nog niet lang hebben, vind ik het toch maar raar. Het gebeurt  natuurlijk wel vaker dat mensen impulsief een kat aankopen, en dan daarna moeten herplaatsen, maar ik vraag mij dan af of ze 2 maand geleden nog niet wisten dat ze zouden verhuizen en dat er misschien een andere reden is waarom ze het wegdoen. Misschien is er iets mis met het katje. Daarom zou ik graag weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze Cattery.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#4 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:15

MiekeV zei:

Het is niet de Cattery zelf die een katje wegdoet, maar iemand die daar een katje gehaald heeft. Maar omdat het katje nog maar 5 maand is, en ze het dus nog niet lang hebben, vind ik het toch maar raar. Het gebeurt  natuurlijk wel vaker dat mensen impulsief een kat aankopen, en dan daarna moeten herplaatsen, maar ik vraag mij dan af of ze 2 maand geleden nog niet wisten dat ze zouden verhuizen en dat er misschien een andere reden is waarom ze het wegdoen. Misschien is er iets mis met het katje. Daarom zou ik graag weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze Cattery.

Ik zou bij de cattery eens vragen op welke ziektes ze testen,
mss zijn die mensen er achter gekomen dat het katje een erfelijke ziekte heeft
en willen ze hem/haar daarom weg?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:21

Cilia zei:

Ik zou bij de cattery eens vragen op welke ziektes ze testen,
mss zijn die mensen er achter gekomen dat het katje een erfelijke ziekte heeft
en willen ze hem/haar daarom weg?

Ja, ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar de cattery en hen om wat algemene info gevraagd : welke testen ze doen, of de kittens gechipt worden (op de site staat enkel dat ze ge├źnt en ontwormd worden), welke garanties ze geven,...
Over de herplaatsing heb ik nog niks gezegd.
Ik wacht nog op hun antwoord.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:45

Ik stuur je een pb!

Guest_Ilse123_*
Guest_Ilse123_*

#7 Geplaatst 02 april 2011 - 22:38

Cilia zei:

Als je goed leest, is het niet de cattery, die het kitten weg doet, maar de mensen die het kitten hebben aangeschaft!

Guest_Ilse123_*
Guest_Ilse123_*

#8 Geplaatst 02 april 2011 - 22:42

Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met de cattery. Ze hebben wel veel katers en poezen, maar het is hun passie en ze zijn er dan ook constant mee bezig.

Ons Lena werd altijd gedekt door een kater van hen. En vrienden van me hebben zich bij hen ook een kitten aangeschaft. Ze weten echt wel wat ze doen, en staan je met raad en daad bij, zelfs lang nadat je het kitten hebt aangeschaft. Ze willen dan ook een perfecte plaatsing voor hun kittens.
:catlick