Spring naar inhoud

- - - - -

Maya heeft een teek......... HELP !!!

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:41

Ik had nog nooit zo'n beest gezien, maar deze avond zei Bernard dat er iets in Maya's nek zat....! Ik heb vlug naar afbeeldingen van teek gegoogled; en inderdaad, het is een teek!!
Een tekentang heb ik niet........., dus heb ik het "ding" met een draai in een kleenexdoekje eraf getrokken.
Nu zie ik dat er nog een "dikte" zit, ik heb geen idee wat. Maar nu merk ik ook dat haar oog langs die kant wat rood ziet .............
HELP !!!!!!!!! Wat moet ik nu doen????? Ik kan nu toch geen DA meer opbellen??
Morgen ga ik zeker onze DA contacteren. Zal wel schipperen worden, want ik moet om 10u15 in het ziekenhuis zijn voor mijn rug, en in de namiddag om 15u30 bij de ostheopaat...........!! Dat laatste zou ik eventueel nog kunnen laten annuleren....... , Maya gaat vóór!!

Is er iets wat ik nu nog kan doen????

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#2 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:59

Zou dat bultje niet een bultje van het bloed zijn dat de teek opzoog?
Heb je de pootjes of kopje mee van de teek?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:00

Heb je eventueel gezien of je alle pootjes "meehad" van de teek ?? Dat is blijkbaar heel belangrijk...vandaar dat de tangetjes zo goed zijn ! Met de juiste draaibeweging heb je het lijfje + de pootjes mee van de teek.

Mauro kwam vroeger bijna dagelijks thuis met teken, was dit op den duur zodanig gewoon dat dit routine was geworden... :(

Het is wél normaal dat er nadien nog een hele tijd een dik bultje blijft op de plaats waar de teek zat. Dit kan zelfs weken te voelen zijn. Daar zeker geen zorgen in maken.

En het is heel uitzonderlijk dat dit kwaad kan ! Was het al een grote teek ? Of een heel kleintje ?
Indien ze redelijk groot was kan het zijn dat ze al een tijdje "verbleef" op Maya haar lichaampje :(
Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#4 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:00

Hier een interessante site:

Teken verwijderen

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:03

Het bultje is wel normaal hoor dat je dat kan hebben als je een teek verwijderd heb, wel moet je zeker weten dat hij er uit is, en na dat hij er uit is kan je het plekje ff ontsmetten, en dan daarna in de gaten houden hee als de teek er al langer zat , kan je een rode kring krijgen om de plek van waar de teekzat , dus dat moet je ff goed na blijven kijken..
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:04

Je krijgt de uitleg via msn. ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:04

Ze kan er nog niet lang gezeten hebben, want ze wordt elke dag uitgebreid geaaid!! Mijn man zegt dat hij het zeker al gevoeld zou hebben!

Het onding was vrij groot vind ik, zo de grootte van een appelpit.

Ik heb niet gezien of er nog kop en pootjes aanzaten, was teveel in paniek.............

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:07

Voor een verdikt plekje na verwijderen van een teek hoef je niet naar de da... Rustig aan en niet panikeren.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:08

Sihirci zei:

Voor een verdikt plekje na verwijderen van een teek hoef je niet naar de da... Rustig aan en niet panikeren.

Ook als ik dat kopje en de pootjes heb laten zitten???

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:18

Lut zei:

Dat kan gaan ontsteken maar als jij er morgen mee naar de DA gaat is er geen directe reden tot paniek.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:20

Ginger-en-Noortje zei:

Dat kan gaan ontsteken maar als jij er morgen mee naar de DA gaat is er geen directe reden tot paniek.

Aw OK!!! Bedankt voor het geruststellen!!! :hug:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:21

Lut zei:

Als de kop is achtergebleven dan is er gevaar voor onsteking en is behandeling noodzaak. Heb je gekeken of de teek compleet was?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:28

Sihirci zei:

Als de kop is achtergebleven dan is er gevaar voor onsteking en is behandeling noodzaak. Heb je gekeken of de teek compleet was?

Euh.........nee, ik had nog nooit eerder zo'n ding gezien.... . Het zit nu in een kleenexdoekje gedraaid; ik durf het echt niet opendoen....

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:32

Lut zei:

Euh.........nee, ik had nog nooit eerder zo'n ding gezien.... . Het zit nu in een kleenexdoekje gedraaid; ik durf het echt niet opendoen....

Gewoon ff kijken, het ding kan niet springen of lopen ;) Daarna door de wc weg spoelen... Nooit kapot maken omdat dat eitje vrijkomen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:33

Sihirci zei:

Gewoon ff kijken, het ding kan niet springen of lopen ;) Daarna door de wc weg spoelen... Nooit kapot maken omdat dat eitje vrijkomen.

Door de wc? Ik dacht dat dit niet mocht!??