Spring naar inhoud

- - - - -

Maya heeft een teek......... HELP !!!

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#16 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:35

Die krengteken spoel ik altijd al weg nazemet de blote hand te hebben verwijderd :x

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:36

waarom zou je die niet mogen doorspoelen?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:38

Zou toch ook echt eens kijken, Lut ! Dan heb je zekerheid of je ze volledig hebt... de eerste keer is het wel een beetje vies, maar dan weet je of er eventueel iets is achtergebleven bij Maya. Als je de teek volledig hebt hoef je je volgens mij echt geen zorgen te maken.

Mauro heeft er zelfs eentje gehad vlakbij zijn oogje en zelfs dit is zonder antibiotica goed gekomen.

Maar toch eens kijken... ;)

Na het verwijderen stak ik de teek in een leeg lucifer doosje, plakband errond en in de vuilbak ;)

Bewerkt door Mauro, 22 maart 2011 - 22:39.

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:40

Tja t is simpel, zit er niks meer in, dan hoef je niks te doen... zit er nog wel iets in, dan kan de DA dat eruit halen en krijgt ie evt een antibioticakuur. Als t er nu verder goed uitziet maar later ineens gaat opspelen, krijgt ie ook antibiotica. In beide gevallen heb je dan in verreweg de meeste gevallen de ziekte van Lyme al bestreden.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 23 maart 2011 - 06:15

Ginger-en-Noortje zei:

Tja t is simpel, zit er niks meer in, dan hoef je niks te doen... zit er nog wel iets in, dan kan de DA dat eruit halen en krijgt ie evt een antibioticakuur. Als t er nu verder goed uitziet maar later ineens gaat opspelen, krijgt ie ook antibiotica. In beide gevallen heb je dan in verreweg de meeste gevallen de ziekte van Lyme al bestreden.

Volledig mee akkoord :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 23 maart 2011 - 09:47

Ik heb het daarnet toch nog even gewaagd om dat rotbeest eens te bekijken... ! Ik zie pootjes!!! Of de kop er ook aan zit, dat weet ik niet.
Deze avond om 17u45 heb ik een afspraak bij de DA!
Wish us luck!! :duim:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 23 maart 2011 - 09:53

Lut zei:

Ik heb het daarnet toch nog even gewaagd om dat rotbeest eens te bekijken... ! Ik zie pootjes!!! Of de kop er ook aan zit, dat weet ik niet.
Deze avond om 17u45 heb ik een afspraak bij de DA!
Wish us luck!! :duim:

:geluk: :geluk: :geluk: En ga even langs bij de dierenwinkel om een tekentang te kopen ;) (je hebt er zo bij waarmee je ze er gewoon kan uitwippen).

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 23 maart 2011 - 09:59

Bah een vieze teek... hopelijk krijg je dat beest te pakken en veel succes bij de dierenarts! :geluk:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 23 maart 2011 - 10:09

Sihirci zei:

Die krengteken spoel ik altijd al weg nazemet de blote hand te hebben verwijderd :x

Zo doe ik het ook :x dit is blijkbaar wel niet de beste manier want teken zouden ons ook kunnen besmetten
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 23 maart 2011 - 17:12

Solotje zei:

Bah een vieze teek... hopelijk krijg je dat beest te pakken en veel succes bij de dierenarts! :geluk:

Inderdaad het is een écht vies beest.......

Hey Anjake, weet je nog van ons bezoekje bij jou toen jij me zo vroeg "een T-ke ?", en ik toen volmondig zei: "OH Nee, dat hadden mijn poezen nog nooit!! :lachen: :lachen: :lachen:

@ Joloka: ja hoor, zal ik zéker doen!!!!!

Bewerkt door Lut, 23 maart 2011 - 17:12.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 23 maart 2011 - 20:09

En wat heeft de da gezegd? Ik klop de teek altijd tss keuken papier met een hamer plat dan ben ik zeker ervan dat ze dood is. :)
Mijn zoon heeft verleden jaar de ziekte van Lyme gehad, dacht niet dat katten de ziekte van Lyme kregen hoor!
Zorg dat je een pincet of tekentang in huis hebt. En vooral laat je paniek achterwege dat beestje gaat je niet opeten hoor. ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:26

Maya was héééél braaf bij de DA!! In de wachtzaal vond ze het wat eng, want er zat ook zo'n grote "boe boe" (golden retriever), en dat had ze nog nooit gezien!!

Ik had voor de zekerheid die teek meegenomen.
Ik heb een complimentje gekregen van de DA: ik was er in geslaagd om het beestje volledig te verwijderen: mét kop en poten dus :thumb: !! Hij zei ook dat het prima was dat ik het goed ontsmet had. Ik zei toen dat ik al die goeie raad op KS gekregen had!!
Maya is er dus gemakkelijk vanaf geraakt, ze had niet eens een spuitje nodig volgens hem!! Hij zei ook dat het bultje dat er nu nog zit normaal was en dat het wel geleidelijk zal verdwijnen. Ikke dus blij, Maya ook!!

Nog eens van harte bedankt aan iedereen die me hier goeie raad gegeven heeft!! Enne ook een dikke SORRY omdat ik zo paniekeerde......... !! IK had nog nooit zo'n beest gezien, en wist echt niet wat gedaan............ :kboe

ps. Ik heb van de DA een tekentangetje gekregen!!! Lief he!!!

Bewerkt door Lut, 23 maart 2011 - 21:27.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:30

Blij te horen dat alles okè is met Maya Lut :) en wat een lieve da :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:32

babetatilla zei:

Blij te horen dat alles okè is met Maya Lut :) en wat een lieve da :)

Is ook de da van onze poezeltjes :) . Dus die maakt wat mee :lachen: :lachen: :lachen: .

Super Lut :dancer: :dancer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:33

:thumb: :thumb:  super Lut

Geplaatste afbeelding
:paw :paw