Spring naar inhoud

- - - - -

Maya heeft een teek......... HELP !!!

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:47

Goed nieuws hé. Gelukkig is er ks en msn. :thumb:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:13

Fijn te horen dat alles ok is met Maya !! En hopelijk ben je ook van de  teek af geraakt... ;)

Gelukkig heb je nu een tangetje, dat maakt het verwijderen een stuk evidenter.

Hopelijk springen er niet teveel meer van deze beestjes op Maya... :duim:
Geplaatste afbeelding

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#33 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:25

Fijn dat je die teek gelijk in één keer helemaal had. Wij hadden hier anderhalf jaar geleden twee kittens die helemaal onder zaten, ik werd er helemaal paranoide van want ik vond het zulke vieze beestjes ! Op een gegeven moment liep ik de kittenkamer in en verschoot ik flink omdat ik dacht dat ik een enorme teek over het raam zag lopen. Dat was een lieveheersbeestje aan de buitenkant van het venster :oops:

Ik deed de teken na het verwijderen tussen een stukje plakband. daar konden ze niet uit en als je ze platmaakte kwamen ook de bacteriën niet vrij.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#34 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:25

Hey Lut, nooit met je blote voeten in het gras lopen of er hangt ook een teek aan je grote teen zoals ik al voor gehad heb. :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:50

Goed gedaan Lut! :thumb:

Gelukkig is alles ok met Maya!

Misschien handig, een link met meer info over teken!
En een behandeling met Frontline kan dit in het vervolg voorkomen! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#36 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:55

Heel goed gedaan Lut :d Ik haal(de) teken altijd met de hand weg en heb de tekentangetjes daarom maar weg gegeven ;)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:49

heel goed gedaan en fijn dat het in orde is nu :d
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 24 maart 2011 - 15:58

haemoglobine zei:

En een behandeling met Frontline kan dit in het vervolg voorkomen! ;)

Alle 4 mijn poezen krijgen élke maand een pipetje Frontline!!
Blijkbaar hadden we hier een bijzonder hongerige teek :lachen:

technozino zei:

Hey Lut, nooit met je blote voeten in het gras lopen of er hangt ook een teek aan je grote teen zoals ik al voor gehad heb. :LOL:

Yakkes........... dat mee, je niet....... :scared: :scared: :scared:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 25 maart 2011 - 19:01

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 26 maart 2011 - 11:31

Dat bultje is al kleiner aan het worden!!
:cheer: :dancer: :cheer:

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#41 Geplaatst 26 maart 2011 - 11:51

goedzoo hopen maar dat het snel mag genezen :LOL: en jakkes ik vind teken ook altijd vieze beesten !! als ik met mijn vriend naar het bos ga in de zomer zeg ik hem altijd zichzelf te controleren op teken en ik controleer mijzelf er ook altijd op ! zou er geen op mijn lichaam willen aantreffen

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#42 Geplaatst 26 maart 2011 - 13:51

Lut zei:

Alle 4 mijn poezen krijgen élke maand een pipetje Frontline!!
Blijkbaar hadden we hier een bijzonder hongerige teek :lachen:

[/color][/font]

Yakkes........... dat mee, je niet....... :scared: :scared: :scared:

Ik was net gister bij de da voor nieuwe pipetjes, die zei me dat Frontline niet zo effectief is tegen teken. Nou heb ik voor de rest niet opgelet, want Zwartje heeft nog maar één keer een teek gehad. Wij gaan dus vooral anti-vlooien en anti-oormijt met de pipetjes ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 26 maart 2011 - 14:14

Vosse zei:

Ik was net gister bij de da voor nieuwe pipetjes, die zei me dat Frontline niet zo effectief is tegen teken. Nou heb ik voor de rest niet opgelet, want Zwartje heeft nog maar één keer een teek gehad. Wij gaan dus vooral anti-vlooien en anti-oormijt met de pipetjes ;)

Dat zei de mijne ook, ik had immers al een pipetje in haar nek gedaan nadat ik die teek zag. Frontline helpt wel, maar dan amper voor 2 weken of zelfs minder... !
Het beste is dus inderdaad om te behandelen tegen oormijt en vlooien, en voor de rest regelmatig de poes controleren op teken...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 27 maart 2011 - 17:50

Sihirci zei:

Gewoon ff kijken, het ding kan niet springen of lopen ;) Daarna door de wc weg spoelen... Nooit kapot maken omdat dat eitje vrijkomen.

Vertel daar eens wat meer over? Als ik teken uit Snoet heb getrokken maak ik die altijd kapot :oops: Enige manier om die rotzakjes dood te krijgen dacht ik. Natuurlijk doe ik ze nooit kapot op Snoet want dan braken ze hun maaginhoud en bacterieën in hun gastheer. Maar eenmaal los, prik ik ze bijvoorbeeld open en doe ik ze in de vuilbak. Beter heel laten en doorspoelen?

Jakkie wat zijn het toch vieze beesten he.

Frontline helpt bij Snoet een beetje en niet zo lang. Maar het helpt echt wel iets hoor.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#45 Geplaatst 01 april 2011 - 22:57

Nathalie zei:

Vertel daar eens wat meer over? Als ik teken uit Snoet heb getrokken maak ik die altijd kapot :oops: Enige manier om die rotzakjes dood te krijgen dacht ik. Natuurlijk doe ik ze nooit kapot op Snoet want dan braken ze hun maaginhoud en bacterieën in hun gastheer. Maar eenmaal los, prik ik ze bijvoorbeeld open en doe ik ze in de vuilbak. Beter heel laten en doorspoelen?

Jakkie wat zijn het toch vieze beesten he.

Frontline helpt bij Snoet een beetje en niet zo lang. Maar het helpt echt wel iets hoor.

Er is mij ooit door een da verteld dat als je teken kapot trapt of slaat de eitje vrijkomen en je een heuse plaag zou kunnen krijgen, volgens haar zou door de wc spoelen de beste manier zijn. Voor dat verhaal trapte ik ze ook wel eens aan gort, maar als er echt eitjes vrijkomen waar weer nieuwe teken uit komen is doorspoelen en dus verdrinken voor mij de betere optie al is dit naar de teken een beestonvriendelijke manier :misselijk: