Spring naar inhoud

- - - - -

Daisy verdacht van droge FIP

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:12

Net weer van de dierenarts. Daisy is weer ziek. Sinds dat haar maatje vorig jaar juli is overleden is ze aan t sukkelen. Daisy is 12 jaar en is voor september 2010 nog nooit ziek geweest.

In september is er na enig overleg een kitten bijgekomen om haar gezelschap te houden, ze begon een verlatingsangst te ontwikkelen en advies van de dierenarts was dat een kitten hierbij kon helpen. Enfin in september over stag gegaan en na een week met het kitten erbij werd ze ziek. Begon met overgeven en diaree met bloed erbij en weigerde ineens te eten. Diagnose: uitgedroogd dus o.a. infuus gehad en moest haar een paar dagen A/D voer geven. Dit ging niet over en toen werd er preventief tegen giardia medicijnen meegegeven. Gelukkig ging het toen over, maar een maand later begon ze te snotteren en weigerde weer te eten, ze vermagerde van de een op andere dag extreem veel. Daignose: zware luchtweg infectie, synolux meegekregen en heb haar een aantal dagen weer moeten dwangvoeren. Ook was er bloed afgenomen en daaruit bleek dat ze beginnend nierfalen had. Eind vorig jaar wederom zelfde verhaal, nu andere antibiotica meegekregen. Deze vond ik niet zo goed helpen en ze bleef niesen. Toen weer synolux gehd. Begin dit jaar zelfde verhaal, nu 2 weken synolux. Het vervelende voor Daisy is dat ze er elke keer wel bovenop komt maar het niet kan vasthouden, ze heeft totaal geen weerstand meer. Dus ze komt weer aan en valt weer af, zo gaat het nu al vanaf september en nu dus weer.
Ik vind het niet eerlijk meer tegenover Daisy dat ze zo ziek is elke keer, want ze lijkt niet beter meer te worden maar enkel tijdelijk. De DA beaamde dat het niet normaal was en gaf een van de laatste keren al aan dat het op chronische niesziekte begon te lijken. Maar nu werd tussen neus en lippen gepraat over FIP, droge FIP dan wel. Een blijkbaar niet te bewijzen ziekte maar alle symptomen lijken er wel te zijn. Dan te veel eiwit in bloedonderzoek, en daarna weer niet, het schommeld dus. Het zou langzaam haar nieren, lever enzo aantasten. Elke keer als ze ziek is is er ook weer wat anders bij, nu een ontstoken kies. Ik heb met de DA wel afgesproken dat dit de laatste keer is dat ik Daisy behandel, ik zou zelf ook niet willen sukkelen dan mogen ze bij mij ook de stekker eruit trekken. Dit verdiend ze gewoon niet, hoe moeilijk ik het ook vind maar haar elke keer zo ziekjes te zien doet mij zoveel pijn en haar uiteraard ook, je ziet haar dan zo sipjes zitten kijken. Oh ik hoop zo dat ze er toch blijvend bovenop komt.

Sorry voor t lange verhaal moest het effe kwijt

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:27

OOh wat veel zorgen en verdriet :cry: Heel veel kracht en moed voor jou en Daisy :hug

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 22 maart 2011 - 23:50

:hug: :hug: Hopelijk sterkt Daisy toch nog aan. :rub: :rub:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 maart 2011 - 06:19

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#5 Geplaatst 23 maart 2011 - 07:00

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 maart 2011 - 09:51

Ik hoop t ook, maar als het echt FIP is weten we eigenlijk wel beter :cry:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 23 maart 2011 - 10:06

Pffft... zo triestig :( , goed dat je er zo over denkt, het is soms beter als het niet meer gaat om haar te laten gaan want zo lijden is echt zo erg, niet alleen voor haar maar ook voor jouw, veel sterkte meid en een dikke knuffel voor Daisy! :hug: :hug: :hug:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 23 maart 2011 - 10:27

wat vreselijk nieuws zeg....

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 maart 2011 - 10:41

:rub: :rub: :rub: , Als ze er weer bovenop is, is er dan niets dat je DA kan aanraden om haar weerstand wat te versterken ? :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 23 maart 2011 - 11:46

:hug: :hug: :hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#11 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:45

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 23 maart 2011 - 13:10

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 maart 2011 - 13:14

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#14 Geplaatst 23 maart 2011 - 13:37

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 23 maart 2011 - 13:48

Bedankt allemaal.

Nee dat heb ik al eerder gevraagd aan de DA. Ze krijgt al viyo kattenmelk met weerstandverhoogers en heb nog echinea staan maar ja als ze niet eet dan kan ik dat ook niet door haar voer doen.
Net heeft ze wel weer zitten smikkelen, oh je blijft hoop houden