Spring naar inhoud

- - - - -

Vandaag was het echt schrikken!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 maart 2011 - 22:52

Kwartier geleden heeft mijn hart nog nooit zo snel gebonkt!

Katten waren aan het spelen en ik was aan het leren. Toen zat een van m'n katten vast aan de speeltunnel. Ik hoorde een kreet en de tunnel raasde naar de keuken en de waterfontein adapter lag op de grond, alle lege flesje bier die in een hoekje stond lagen verspreid op de keuken vloer!

De katten waren beiden gerend naar de slaapkamer en ik zag Zwerver op de venstarbank. Dikke staart naar beneden en rug omhoog. Mijn vriend Jesper ging naar haar toe en probeerde haar gerust te stellen, maar ik waarschuwde hem om niet dichter bij haar in de buurt te zijn.
Knighty zat onder de bed, echt helemaal bang in een hoekje. Ik was echt zo ontzettend geschrokken en ik was zo bang dat er iets mankeerde.

Ik pakte de whiskas snoepjes doosje en zei tegen Zwerver: Snoepje? Maar ze weigerde en gromde tegen me! :o

En toen zei ik tegen Knighty onder de bed vandaan: Snoepje? Vrolijk liep hij naar me toe, maar zag Zwerver. Ze was zo boos en gromde naar Knighty. Hij negeerde haar totaal en accepteerde mijn snoepje. Maar toen kwam Zwerver, staart naar beneden, dikke staart en gromde naar Knighty.

Ik werd gek! Klapte met mijn handen, vraag of ze een snoepje wilde, maar ze was helemaal in TRANCE! Helemaal kwaad was ze op Knighty.

Gelukkig heeft ze hem niet aangevallen alleen maar gegromd. Maar ik herkende mijn eigen lieve kat Zwerver niet! Toch bleef ik volhouden met het vragen of ze een snoepje wilde, maar ze heeft me genegeerd.

Maar Knighty kwam vrolijk naar me toe en we gingen spelen. Zwerver kwam erbij maar nog steeds met dikke staart en grommen. Toen pakte ik een laserpoint en Knighty en ik gingen vrolijk verder spelen. En ze kwam erbij, ik gaf haar een snoepje en ze accepteerde, haar staart werd normaal en ze was zo blij. En ze gaf Knighty een kus!

Eind goed al goed! ;)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 maart 2011 - 23:40

Zowel zij als jij zullen hard verschoten zijn geweest. Ocharme Zwerver ze was helemaal van haar stuk gebracht, gelukkig is het nu terug in orde. :hug: :rub:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 maart 2011 - 07:37

Ohhh zoiets had ik hier ook eens, Ginger speelde in een papieren tas, zo een met hengsels eraan..... erin, er weer uit, enz
maar bij de laatste keer eruit ging zijn kop door een hensgel en zat die tas aan hem vast. Hij helemaal in paniek de kamer door razen met die tas achter zich aan... t was een heel grappig gezicht maar hij was echt heel erg geschrokken!

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 23 maart 2011 - 07:37.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 maart 2011 - 08:17

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 maart 2011 - 09:36

Ginger-en-Noortje zei:

Ohhh zoiets had ik hier ook eens, Ginger speelde in een papieren tas, zo een met hengsels eraan..... erin, er weer uit, enz
maar bij de laatste keer eruit ging zijn kop door een hensgel en zat die tas aan hem vast. Hij helemaal in paniek de kamer door razen met die tas achter zich aan... t was een heel grappig gezicht maar hij was echt heel erg geschrokken!

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ik werd er zelf bang van Zwerver. Het is omdat de bierflessen vielen en het het harde miauw.

Ook dat ze de snoepje niet accepteerde vond ik het raar.

De hele sfeer als ze in trance is dat ze bang, kwaad of geschrokken is voel ik. Zelfs Knighty, de vriendelijkste kat, trok terug en kroop terug onder de bed.

Vanwege de incident ben ik om 12 uur naar bed gegaan. Toch gingen ze achterna hollen en stoeien. Ik weet niet of Zwerver deed, maar het leek op Knighty straffen. Knighty holde onder de bed en ik hoorde gegrom van Zwerver, ze zijn aan het vechten en stoeien weetikveel maar Knighty zegt AUW, en dit ging 8 keer achterelkaar totdat ik inslaap viel.

Knighty slaap altijd in zijn mandje maar vandaag sliep hij naast me. Ik denk dat ie toch benauwd is van Zwerver! :o

Bedankt voor de lieve reacties, ik hoop dat het goed gaat tussen die twee. Kan het ook zo plots zijn dat ze elkaar niet meer mogen?

Soms vind ik Knighty een mietjes kat! Hij doet geen vlieg kwaad, zal nooit uitzichzelf slaan of uitdagen. Hij ligt wel vaak op zijn buik in verdedigings positie. Zwerver mept hem op zijn hoofd, hij staat gewoon en doet niks. Hij sist niet of hij blaast niet of grommen. En dan kijkt ie naar mij! Zovan: WTF heb ik iets verkeerds gedaan?!

Wat hij dagelijks doet is prrrrr roepen, de hele dag door. Mankeert er iets aan hem? BTW: hij is wel klein, 3 kilo voor bijna 9 maanden...

Bewerkt door Zwerver, 23 maart 2011 - 09:42.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:51

Dat ze zo plots elkaar niet meer mogen lijkt me onwaarschijnlijk. Zwerver zal heel erg geschrokken zijn waardoor hij zich zal willen verdedigen. Hier gebeurt het ook wel eens dat er plots eentje heel erg schrikt van iets, ze schieten weg en op hun vlucht nemen ze nog van alles mee met een hoop lawaai als gevolg waardoor ze nog erger schrikken. Het duurt wel eventje alvorens ze helemaal terug in hun normale doen zijn hoor. :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2011 - 06:00

Zwerver zei:

Soms vind ik Knighty een mietjes kat! Hij doet geen vlieg kwaad, zal nooit uitzichzelf slaan of uitdagen. Hij ligt wel vaak op zijn buik in verdedigings positie. Zwerver mept hem op zijn hoofd, hij staat gewoon en doet niks. Hij sist niet of hij blaast niet of grommen. En dan kijkt ie naar mij! Zovan: WTF heb ik iets verkeerds gedaan?!

Wat hij dagelijks doet is prrrrr roepen, de hele dag door. Mankeert er iets aan hem? BTW: hij is wel klein, 3 kilo voor bijna 9 maanden...

Hahaha lees de beschrijving maar eens van Ginger... die is precies zo :LOL:

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:53

Ginger-en-Noortje zei:

Hahaha lees de beschrijving maar eens van Ginger... die is precies zo :LOL:

Gewoon een heerlijke mietjes kat! Heb je profiel gelezen. LOL! Gewoon expressie, de beschrijving dat ie niks uithaalt. Echt een heerlijke kat! Luister goed naar zijn naam, wordt nooit gestraft, hij bekijkt altijd de ander wat zij fout doet! :)

En ook commandeer ik hem: Val haar aan Knighty! Hij overweeg het, maar doet toch wat ik zeg LOL! Hij krijgt wel patsen van het meisje xD

:LOL:
Geplaatste afbeelding