Spring naar inhoud

- - - - -

Aargh, mooie spoelbak, maar veel te duur!

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#16 Geplaatst 24 maart 2011 - 10:51

Ik heb destijds een gelijkaardige spoelbak gezien bij Desco voor een redelijke prijs.

Zelf ben ik toch voor inox gegaan, enerzijds omdat dat mooier stond bij de andere materialen, maar anderzijds omdat die spoelbakken wel vaker durven barsten.

Ik ken iemand met zo'n porseleinen ikea spoelbak en die heeft toch al veel barstjes in de toplaag, wat niet zo geweldig proper is natuurlijk.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:03

Ja, ik heb dat ook al gehoord van die ikea spoelbak. Het prijsverschil moet ergens zitten hé. :s
Het zou nu een kost minder zijn maar ik denk dat ik het mij ga beklagen na enkele jaren.
Die echte ouderwetse kraken toch niet zo? (Annelore??)

Thx voor de tip van Desco!

Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:07

Ik ken die bak, mijn ex schoonouders hadden ook zo'n een. Maar ze waren ook niet arm :LOL:

Als je mijn spoelbak ziet ga je huilen van medelijden, denk dat het jaren 70 vandaan komt :LOL:
Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#19 Geplaatst 24 maart 2011 - 19:57

Die van ons heeft toch ook barsten hoor. Maar je moet wel rekenen dat die bak er dus al van 1958 staat... Dus al bij al vind ik dat hij er nog goed uitziet!
En 't is idd een enkele bak

Bijgevoegde thumbnails

• Afbeelding 025.jpg

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#20 Geplaatst 24 maart 2011 - 23:48

Mn boma had die in der oud huis ook gecombineerd met een nieuwe keuken...Deze was wel oorspronkelijk van het huis. Vaak kun je zulke spoelbakken krijgen op de vrijdagsemarkt (antwerpen) of in de kloosterstraat  (antwerpen). Heb je van die antieke winkeltjes (niet allemaal duur maar je moet ze wel afgaan)

Ik ken ook iemand die in een grootkeuken winkel werkt, vaak weet zij waar je die vrij goedkoop kunt vinden

Bewerkt door ZoeB, 24 maart 2011 - 23:50.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 25 maart 2011 - 01:07

Ik zou echt graag een dubbele hebben. De meeste oude spoelbakken zijn enkel.

Zoeb: Kan je eens vragen aan je kennis of zij weet waar ik zo'n spoelbak kan krijgen die iets minder prijzig is?

Zwerver: Jammer dat het je ex-schoonouders zijn anders zou ik zeggen: inpakken die handel. :x

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 25 maart 2011 - 01:08

Annelore, toffe spoelbak! Maar ik wil zo een die nog uit het aanrecht steekt (om ff moeilijk te doen. :ha )
Is het met een pomp? Zalig!

Geplaatste afbeelding

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#23 Geplaatst 25 maart 2011 - 01:28

elixeryen zei:

Ik zou echt graag een dubbele hebben. De meeste oude spoelbakken zijn enkel.

Zoeb: Kan je eens vragen aan je kennis of zij weet waar ik zo'n spoelbak kan krijgen die iets minder prijzig is?

Zwerver: Jammer dat het je ex-schoonouders zijn anders zou ik zeggen: inpakken die handel. :x

Zal het dit weekend eens vragen als ik mijn vader bezoek

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 25 maart 2011 - 01:29

Merci. :cheer:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 25 maart 2011 - 06:53

elixeryen zei:

Merci voor deze tip!
Ik zie die spoelbak niet op de site staan, maar wel een paar leuke retro kranen!!!   :x Super!

Ze hebben een vrij groot aanbod, en qua prijs vallen ze nog goed mee vind ik! Wij hebben onze huidige keuken daar ook van. 750 euro inclusief toestellen 8)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#26 Geplaatst 25 maart 2011 - 11:09

Wat de dubbele betreft: bij mijn vader is het een enkele maar die is zo groot dat ze er gewoon twee teiltjes in zetten voor het gewone afwassen. En is wel véél goedkoper en eigenlijk ook hoe ze't vroeger deden ;)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 25 maart 2011 - 11:14

elixeryen zei:

Gnegnegne :goofy:
Geplaatste afbeelding

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#28 Geplaatst 25 maart 2011 - 12:06

ZoeB zei:

Zal het dit weekend eens vragen als ik mijn vader bezoek

Ik ga ook bij een vriend vragen of hij er nog 1 heeft in zijn hoeve. Op dit moment woont daar een oud vrouwtje maar hij gaat die hoeve verbouwen en bijbouwen. Maar daar ben ik niet zeker van.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 25 maart 2011 - 14:50

:catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead Dames, dames

Een keuken mag toch net als een badkamer ineens van fatsoenlijke kwaliteit zijn??? Niet...
Allé dat is dan toch mijn idee... Ik zal nu niet zeggen als je tijdelijk een keuken nodig hebt maar voor vele jaren moet je toch niet op een centje zien.

Wij hebben dit huis 3 jaar geleden gekocht en er stond twee jaar deze GAMMA keuken in. Dus in totaal is onze keuken nu zo'n 5 jaar oud. De deurtje hangen schots en scheef en bijdraaien gaat al niet meer. Twee deurtjes zijn al voorzien van nieuwe grotere vijzen maar toch vallen ze er telkens weer uit. Eén kastdeur hebben we gewoon maar dichtgeplakt wegens niet meer te repareren. Een nieuwe wasbak hebben we ook al geplaatst de oude was echt ontgrond en gescheurd (waarschijnlijk niet gebruikt voor wat het diende)

Wij gaan hier ook een nieuwe keuken en badkamer plaatsen maar wel een degelijke van de keukenwinkel, liefst op maat en smaak gemaakt, gene gamma brol meer ze. Dat moet 25 jaar meegaan geen 5 jaar.

Wij gaan natuurlijk ook wel een beetje kijken naar onze centjes maar degelijke kwaliteit betalen we er graag bij.

Ps: een antieke wasbak kan nog van uitstekende kwaliteit zijn, begrijp me daar niet verkeerd in.

Bewerkt door dorien_951, 25 maart 2011 - 14:52.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 25 maart 2011 - 15:16

Ik heb al eens gehoord dat de gamma keukens echt niet goed zijn.

Ik ben ook van mening dat een keuken wel wat mag kosten, maar je moet het wel nog kunnen betalen hé. :wi
Ons keuken gaat van Ikea komen omdat ik gehoord heb dat dat qua prijs/kwaliteit erg goed zit.

Geplaatste afbeelding