Spring naar inhoud

- - - - -

kiepraambescherming, iemand ervaring?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:40

Heeft er iemand ervaring met deze manier van een raam afsluiten?

http://www.zooplus.n...scherming/21717
Is dan de bovenkant van het raam op dezelfde manier afgesloten als de onderkant die je op de foto ziet?
En hoe kan het raam dicht (waar blijft die rooster dan?)

Wij hebben in het huis dat we gekocht hebben ook zulke ramen en dat zou een ideale oplossing zijn!
Maar... wij hebben hele brede ramen... Dat zijn toch maar korte stukjes? Of vergis ik mij? :catnoknow

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:55

Het lijken inderdaad kleine stukjes. Zou dit niet beter zijn? Kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Bernina raambeveiliging

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 maart 2011 - 20:07

Ik denk dat het de bedoeling is als je je raam terug dicht wil doen dat je het telkens weg neemt en enkel plaatst als je raam open zou staan. Als je raam echt een kantelraam is, zal je ook voor de bovenkant zo'n raambescherming moeten aanschaffen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#4 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:39

Ik heb die bernina raambescherming en die kun je altijd laten zitten. Je klemt de hele constructie vast in het kozijn door middel van een verstelbare  stang en het rooster ligt dan bovenop het raam. Wanneer je het raam dicht doet  gaat het raam gewoon onder het bovenste rooster door.

Die van mij is voor een enkel raam maar je hebt ze ook voor dubbele ramen. Ik heb ooit een filmpje gemaakt hoe je de raambeveiliging moet monteren, helaas was er toen zoveel tegenlicht dat je niet precies ziet hoe het eindresultaat zit, maar het geeft een idee:

In de keuken hangt de beveiliging sinds februari 2007 en in de logeerkamer sinds augustus 2008, blijft prima hangen.

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2011 - 08:59

@Joloka; Zo een raam hebben we niet denk ik, het kantelt om zijn as...
Zou nog eens tegoei moeten gaan kijken :) Maar dat was toch wel het eerste wat ik tegen mijn vriend zei, toen we het huis hadden gekocht "ik kan geen hor voor de ramen zetten voor onze Rosse"

@PeggyJ; Ja, aan de bovenkant komt zeker een afscherming, zou niet willen dat ik zo een situatie mee maak, dat onze Rosse vast geklemd zit :trance:

@Mimosa; dat is idd ook wel iets handig! Bedankt voor het filmpje! Het geeft al een veel beter gedacht.

Alvast bedankt voor de reacties!