Spring naar inhoud

- - - - -

Stil krols

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:37

Wie heeft er een poes die altijd stil krols is? Komt daar nog verandering in? Ik merk het zelden maar dit is de 2de keer dat we het opmerken dat ze krols is. Waarschijnlijk is ze het tussen die 2 keer ook geweest maar niks gezien/ op gelet. Laten dekken doe ik voorlopig nog niet. Ze is pas 10 maanden dus echt te jong (vind ik). Wilde haar dus iets verder laten groeien. Ik vind dit vervelend zeker wanneer ik haar wel wilde laten dekken.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:46

Onze Elmira is stil krols.

Als ze even een pauze heeft (wat niet zo vaak is :( ) merken we pas het (minieme) verschil. Het is erg lastig om erachter te komen of ze nu krols is of niet.
Tot nog toe is het niet veranderd. Ze is vanaf de eerste dag dat ze krols werd stil krols. Ik vraag me zelfs af of we die eerste keer wel gemerkt hebben :s

Je zult dus goed moeten opletten op haar gedrag en trucje uithalen om erachter te komen of en wanneer ze krols is.

Het enige voordeel vind ik dat je lekker kunt doorslapen snachts ;) ze zingen je niet wakker

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 23 maart 2011 - 21:56

Nee daar hgeb je gelijk in. Maar hoor ze toch liever zingen. Ik twijfel nu of ik er de pil in moet proppen bij haar of niet. Hoe vaak ze krols is weet ik dus ook niet.
Geplaatste afbeelding

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:08

Miura is ook stil krols,
enige wat je aan haar merkt is dat ze wat minder eet en meer aandacht wil.
Zij is nu bijna 2jaar dus ik denk niet dat het veranderd (heb haar wel nog maar van november)

Voor het moment valt het echt op dat ze niet meer krols is, ze vreet echt heel haar bakje leeg :lachen:

Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:34

De meeste pointjes van mij zijn ook stil krols,maar door het contact wat ze zoeken met de andere poezen en vooral met de katers,merk ik het toch wel gelijk.
Meestal hoor ik wel een prrrrrrr geluidje en het hevig kopjes geven duidt toch ook wel aan,dat ze krols zijn.
Gewoon wat meer haar gedrag in de gaten houden,maar met 10 maanden is ze nog te jong om al naar de kater te gaan.
Ik zelf zou haar nog geruime tijd op de pil zetten,zeker tot dat ze een jaar is.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:39

Ja ik vind haar ook nog te jong en wilde het ook niet onder een jaar doen. 23 mei is ze een jaar en 27 mei gaat ze mee voor de HCM test. Mijn DA raad de pil af onder een jaar. Ga het wel doen hoor de pil geven denk ik. Maar is het dan niet zo als ik haar de pil nu geef en ik stop over weet ik veel hoeveel weken dat ze het dan maanden niet meer is?
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:41

Mira maakt altijd tijd om te eten

Alleen in de periode dat ze gedekt werd had ze daar geen tijd voor. En dat is wel jammer :( ze weegt al niet zoveel. Maar goed, daar is wel wat aan te doen natuurlijk (een zwangerschap of castratie ;) )

Mira is trouwens ook 2 :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#8 Geplaatst 23 maart 2011 - 22:56

britjes zei:

Ja ik vind haar ook nog te jong en wilde het ook niet onder een jaar doen. 23 mei is ze een jaar en 27 mei gaat ze mee voor de HCM test. Mijn DA raad de pil af onder een jaar. Ga het wel doen hoor de pil geven denk ik. Maar is het dan niet zo als ik haar de pil nu geef en ik stop over weet ik veel hoeveel weken dat ze het dan maanden niet meer is?

De DA kijkt alleen maar naar de bijsluiter van de poezenpil,maar een poes die keer op keer krols is vind ik een groter probleem.
Poes blijft niet eeuwig krols,meestal stopt het wel na 4 of 5 keer,maar dat is voor mij te lang en ook een risico op BMO.
Na die krolse periode moet je ook maar afwachten,wanneer ze weer krols wordt.
Planning is leuk,maar het klopt lang niet altijd. :catscratchhead

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:17

Hahahah dat is waar. Als deze krolsheid voorbij is dan stoppen we er een pil in. Want ze is zekers te jong en een BMO wil ik al helemaal niet.
Geplaatste afbeelding