Spring naar inhoud

- - - - -

stamboom

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:08

hallo,

graag zou ik eens willen weten of je als je geen catterie bent maar wel je raskat met stamboom laat dekken door bv een dekkater van een catterie,
of ik dan op een of andere manier voor mijn kittens dan aan een stamboom kan geraken. of is dit niet mogelijk als je geen catterie bent?

grtjs

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:27

Je vraagt je stambomen aan via je vereniging dus als je geen cattery naam hebt die geregistreerd is bij een vereniging kun je geen stamboom aanvragen. Waarom wil je je kat laten dekken dan eigenlijk? Een 1-malig nestje?

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2011 - 07:28.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:33

wil later supergraag een catterie starten, maar heb nu nog de plaats niet, dus zou ik als ze oud genoeg is eens een nestje van haar willen zodat ik ook weet hoe het is en of dit mij wel goed afgaat. zou dit wel doen met de hulp van de catterie waar ze van komt. heb ook de studie dierenzorg op school gevolgd. alleen wist ik dit niet zeker hoe dit zit dus wou ik dit dus eerst even rondvragen he. want ik wil het dan ook wel goed doen met alle nodige papieren en testen enzov...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:36

Het is geen grote moeite om je aan te sluiten bij een vereniging en dan de stambomen aan te vragen. Het gaat alleen moeilijker zijn om je poesje zolang open te houden zonder dat ze gedekt wordt. Aangezien je dierenzorg gestudeerd hebt, zul je dan ook wel weten waarom. Wanneer is later, dat is een belangrijke vraag waar je toch wel best het antwoord op weet.
Geplaatste afbeelding

magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:52

ja dat aansluiten is mij nix hoor. maar kan ik mij aansluiten zonder cattery te zijn of? ik weet al heel veel maar in verband met aansluiten bij verenigingen enzo weet ik mij nie egt raad hoe dit in elkaar zit. mijn maine coon poesje is nu nog maar 5 maand dus het zou maar voor binnen een jaar zijn hoor, maar wil mij nu al goed informeren en dingen die mij niet duidelijk zijn opzoeken he.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:56

Zonder catterynaam kan je wel stambomen aanvragen dacht ik, gewoon op je eigen naam ofzo. Informeer eens bij de vereniging waar je stambomen zo willen aanvragen ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:57

magali zei:

ja dat aansluiten is mij nix hoor. maar kan ik mij aansluiten zonder cattery te zijn of? ik weet al heel veel maar in verband met aansluiten bij verenigingen enzo weet ik mij nie egt raad hoe dit in elkaar zit. mijn maine coon poesje is nu nog maar 5 maand dus het zou maar voor binnen een jaar zijn hoor, maar wil mij nu al goed informeren en dingen die mij niet duidelijk zijn opzoeken he.

Dat weet ik eerlijk gezegd niet of het gaat om je aan te sluiten bij een vereniging zonder dat je een cattery bent, wij zijn geen cattery meer en ook nog aangesloten bij een vereniging, maar eerst waren we dit wel dus staat het nog altijd op onze cattery naam. Zoals je wel weet staat de stamboomnaam van je poes voor haar cattery dus moet je wel een cattery hebben als je stambomen wil aanvragen. Als je je poes op 1,5 jaar leeftijd wil laten dekken na de bijkomende tests uitgevoerd te hebben, lijkt het mij geen probleem om gewoon aangesloten te zijn bij de vereniging en stambomen aan te vragen.

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2011 - 07:58.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 maart 2011 - 07:58

Smitten Kitten zei:

Zonder catterynaam kan je wel stambomen aanvragen dacht ik, gewoon op je eigen naam ofzo. Informeer eens bij de vereniging waar je stambomen zo willen aanvragen ;)

Echt? Maar hoe verloopt het dan met de stamboomnamen?
:oops: Sorry ik wist dit niet en aangezien niemand al gereageerd had en ik toch wakker was, dacht ik te antwoorden :oops:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 24 maart 2011 - 08:03

Spanishke zei:

Echt? Maar hoe verloopt het dan met de stamboomnamen?
:oops: Sorry ik wist dit niet en aangezien niemand al gereageerd had en ik toch wakker was, dacht ik te antwoorden :oops:

Moet je toch helemaal geen sorry voor te zeggen ;)

Hoe het dan precies op de stamboom komt te staan weet ik eigenlijk niet, maar ik weet wel dat er door (sommige?) verenigingen de mogelijkheid wordt geboden een stamboom aan te vragen zonder catteryregistratie. Ik vermoed dat er dan gewoon wordt aangegeven op de stamboom dat er geen catterynaam is.

magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 maart 2011 - 08:36

K danku, zal mij eens informeren bij een vereniging.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:05

In BelgiĆ« weet ik niet hoe het gaat.  Maar mijn Loesje die ik heb uit Nederland, heeft een felikat stamboom.  In plaats van de naam komen er dan 2 letters te staan die het jaar aanduiden.  Zo is de stamboomnaam van Loesje: Loesje AO (dit omdat ze in 2007 geborenwerd).
Je moet eens aan je vereniging vragen hoe het zit. Of enkele vereningingen aanschrijven met die vraag.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:09

Randa zei:

In BelgiĆ« weet ik niet hoe het gaat.  Maar mijn Loesje die ik heb uit Nederland, heeft een felikat stamboom.  In plaats van de naam komen er dan 2 letters te staan die het jaar aanduiden.  Zo is de stamboomnaam van Loesje: Loesje AO (dit omdat ze in 2007 geborenwerd).
Je moet eens aan je vereniging vragen hoe het zit. Of enkele vereningingen aanschrijven met die vraag.
Idd, zo zat het! Met een jaarindicatie.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#13 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:20

Ik heb een poes die van iemand komt die geen cattery heeft. Maar ze heeft wel een stamboom. Er komt dan (in nederland) een letter voor te staan en dan de naam van de poes.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 24 maart 2011 - 09:59

magali zei:

hallo,

graag zou ik eens willen weten of je als je geen catterie bent maar wel je raskat met stamboom laat dekken door bv een dekkater van een catterie,
of ik dan op een of andere manier voor mijn kittens dan aan een stamboom kan geraken. of is dit niet mogelijk als je geen catterie bent?

grtjs
het is idd mogelijk zoals Hanne ook al aangeeft, echter het is toch leuker om gewoon een catterynaam aan te vragen, zodat de kittens jouw naam ook krijgen. Ook als je slechts 1 poes heb kan je een cattery starten, dat hoeft echt niet altijd met een stuk of 10 tot 20 of meer katten te zijn.

magali zei:

wil later supergraag een catterie starten, maar heb nu nog de plaats niet, dus zou ik als ze oud genoeg is eens een nestje van haar willen zodat ik ook weet hoe het is en of dit mij wel goed afgaat. zou dit wel doen met de hulp van de catterie waar ze van komt. heb ook de studie dierenzorg op school gevolgd. alleen wist ik dit niet zeker hoe dit zit dus wou ik dit dus eerst even rondvragen he. want ik wil het dan ook wel goed doen met alle nodige papieren en testen enzov...

Je zou ook evt kunnen vragen aan de cattery waar ze van af komt of je met hun begeleiding en onder hun naam een nestje mag fokken.

magali zei:

Hoe bedoel je bovenstaande pcs?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 maart 2011 - 12:08

Smitten Kitten zei:

Moet je toch helemaal geen sorry voor te zeggen ;)

Hoe het dan precies op de stamboom komt te staan weet ik eigenlijk niet, maar ik weet wel dat er door (sommige?) verenigingen de mogelijkheid wordt geboden een stamboom aan te vragen zonder catteryregistratie. Ik vermoed dat er dan gewoon wordt aangegeven op de stamboom dat er geen catterynaam is.

Jawel ik vind van wel, want ik zit hier zo maar foutieve informatie door te geven of tenminste onvolledige :oops:

Mij was altijd gezegd dat het enkel kon met een catterynaam, maar de onjuiste info die ik heb gekregen, heb ik dus doorgegeven dus ja wel een welgemeende sorry, ook vooral naar TS toe :oops:

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2011 - 12:08.

Geplaatste afbeelding