Spring naar inhoud

- - - - -

Gemiste kansen, leuke onderwerpen van fotowedstrijden, VERDORIE! Ik wil mijn camera!

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2011 - 10:55

Ik baal er onzettend van. Mijn ex heeft mijn camera en hij wilt het op een of andere manier niet terug geven of hij gun het mij gewoon niet. Ik vraag hem tien duizend keer maar hij zegt dat er een vlekje in de camera zit en dat hij het voor mij wilt schoonpoetsen.

Ik heb een D50 van Nikon een spiegelreflex van het jaar 2005, het maakt prachtige foto's. Die wil ik zo graag terug en tja, ik wil geen 500+ euro uitgeven voor een camera als die Nikon D50 prima foto's maakt. Maar ik mis leuke foto's maken van m'n kittens dat ik overweeg om een nieuwe camera te kopen :(

En ik word zo jaloers van al die leuke mensjes hier die prachtige adembenemende foto's hebben van hun katten.

Ik moet het momenteel doen met mijn mobiele telefoontje camera :(
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:17

kun je niet iets proberen te regelen met je ex, ik kan wel fotos maken maar kan ze niet op de pc zetten, dus ik kan ze aan niemand laten zien, ook zonde hoor :p

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2011 - 11:23

:hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2011 - 12:27

Vervelend, kan je het gewoon niet gaan halen, is toch jouw toestel?

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:14

Solotje zei:

Vervelend, kan je het gewoon niet gaan halen, is toch jouw toestel?

Ik vind het zo moelijk om hem te vragen. We hebben een goede vriendschap die ik niet wil verbreken.

Kon nog herinneren dat ik zoveel leuke herinneringen heb met ie camera. Toen ik nog met hem een relatie had. We werkten allebei in de foto branche.

De camera Nikon D50, was een kadootje voor hem, die ik met pijn en moeite met comfort kaart/in delen heb betaald (toen nog 699 euro). Maar 3 maanden later nadat ik een D50 had gekocht voor hem, kocht hij een Nikon D80, de nieuwere versie van de D50! :o En hij zei: ik heb een D80, dus jij mag met de D50 doen wat je ermee wilt.

Hij verzamelde allemaal mooie lenzen en ik mocht zijn 50mm hebben omdat ie toch 2 van heeft. Dus ik heb met de D50 met alle plezier gebruikt. Helaas zit er een vlekje en is niet schoon te poetsen door mezelf en hij wist er wel raad mee. Jarenlang is de toestel niet meer gebruikt.

Dus zit te twijfelen, ik had de D50 gekocht omdat ik heel veel van hem hield. Maar toen die een nieuwere camera heeft gekocht (inmiddels heeft ie weer een nieuwere camera), bleek dat kadootjes hem helemaal niks kon schelen!

Ben gewoon bang om te vragen, dat ik de neiging heb om een nieuwe te kopen met de geld die ik niet eens heb (weer in delen) voor de sake voor m'n katjes :(

Als mijn dure spullen liggen nog in zijn woning, ik durf het niet te vragen... Ik weet niet hoe ik het moet oplossen :cry:

Het is gewoon dat spullen minder belangrijk vind dan een vriendschap verbreken. Ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

Relatie is afgelopen de reden omdat hij zo materialistisch is, hij hecht heel veel waarde aan zijn spullen.

Begin april ga ik naar Nederland en dan zal ik het vragen, maar ik krijg een brok in mijn keel als ik het vraag. Ik probeerde de camera te vinden en wilde meenemen maar hij heeft alles verstopt, ook mijn juwelen.

Hij is een lieve jongen maar als het hem niet zint dan veranderd hij van gedrag in agressie (ken hem jaren). Dus ik wil hem liever te vriend houden. Ik heb een nieuw leven en dat weet hij ook, maar toch knaagt het...

Het knaagt de dingen waarvoor ik heb gespaard, opgebouwd, ligt allemaal nog in zijn huis VERSTOPT!!! :(

Bewerkt door Zwerver, 24 maart 2011 - 13:20.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:19

Vriendelijk vragen en als dat niet werkt, zelf gaan halen. En kan je het echt niet over je hart krijgen dan zal je op je tanden moeten bijten en sparen om je dan een fototoestel te kopen. Hoeft daarvoor niet meteen een spiegelreflex zijn, maar een gewone compactcamera. Afbetalingen raad ik helemaal af want zo geraak je in de armoede. Je katjes zullen er heus niet om treuren dat je een foto trekt met een fototoestel van 50 € ipv van 600€ (dat is iets waar wij mensen een spel van maken)
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2011 - 13:43

Lilia2055 zei:

Vriendelijk vragen en als dat niet werkt, zelf gaan halen. En kan je het echt niet over je hart krijgen dan zal je op je tanden moeten bijten en sparen om je dan een fototoestel te kopen. Hoeft daarvoor niet meteen een spiegelreflex zijn, maar een gewone compactcamera. Afbetalingen raad ik helemaal af want zo geraak je in de armoede. Je katjes zullen er heus niet om treuren dat je een foto trekt met een fototoestel van 50 € ipv van 600€ (dat is iets waar wij mensen een spel van maken)

Volledig met eens. :)
En zeg het hem ook dat je dan genoodzaakt bent om een nieuwe te kopen, misschien helpt dat wel. ;)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 maart 2011 - 14:18

Solotje zei:

Volledig met eens. :)
En zeg het hem ook dat je dan genoodzaakt bent om een nieuwe te kopen, misschien helpt dat wel. ;)

Dus ik heb hem gevraagd op msn....

Miranda says
ik wil die d50 hebben
of zal ik een nieuwe kopen
een nieuwe spiegelreflex
want ik wil mooie foto's maken voor m'n schatjes
H. says
goeie compact werkt ook hoor

Hij wil het gewoon niet geven. :cry:

Lilia2055 zei:

Nadeel is van een compacte camera dat de katten vervormen als het om portret gaat. En huisdieren fotograferen is met een compacte camera te hopen op lucky shots!

Met een spiegelreflex, er zit een een spiegeltje in die reageert op licht en je kan op 1 druk op de knop de gewenste foto maken, met een compacte camera, die moet altijd nadenken. Maar als je op daglicht fotografeer is het nog wel te doen alleen vind ik een compacte camera dat een foto niet de diepte creeerd als met een spiegelreflex.

Ik zag op marktplaats een D50 voor 175 euro maar dan doe ik liever 175 euro erop voor een canon 1000d maar dan heb je een ongestabiliseerde lens wat ook moelijk is om te fotograferen vooral huisdieren.

Ik word bijna 28 misschien vragen als verjaardagscadeautje? Ik vind zo afgezaagd om te laten blijken dat ik een camera wilt op m'n verjaardag.

Nog een poging wagen om te vragen. Wat een gedoe :(

Miranda says
maar ik wil studio like foto's maken
je hebt die d50 toch niet uitgeleend he?

Bewerkt door Zwerver, 24 maart 2011 - 14:29.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 24 maart 2011 - 14:22

:(  Ja als geen ruzie wil dan heb je geen keuze meer he, ofwel geen foto's ofwel een nieuw fototoestel.
Misschien een tweedehands, ik weet misschien iemand die haar nikon fototoestel wilt verkopen maar ja die woont in zoersel en ik denk niet dat je dat ziet zitten om helemaal tot hier te komen.

Bewerkt door Solotje, 24 maart 2011 - 14:22.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 24 maart 2011 - 14:25

Pfff... eerlijk gezegd denk ik dat hij het oftewel niet wilt geven of wilt dat je "voor hem kruipt"... Ik zou de eer aan mezelf houden en zelf sparen voor een nieuwe camera. Een spiegelreflex tweedehands kopen of een instapmodelletje kopen. Je weet ook dat body uiteraard wel iets uitmaakt, maar dat je met één goede lens en een instapmodel ook al echt heel leuke foto's kan maken he 8)

Ik zou wel niet op afbetaling kopen, maar ik ben sowieso voorzichtig met zo'n dingen. Heb zelf ook lang gespaard voor mijn camera's, maar het is zo'n fijn gevoel om jezelf eens in de watten te leggen (zonder jezelf in de problemen te werken uiteraard).

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 maart 2011 - 14:37

Smitten Kitten zei:

Pfff... eerlijk gezegd denk ik dat hij het oftewel niet wilt geven of wilt dat je "voor hem kruipt"... Ik zou de eer aan mezelf houden en zelf sparen voor een nieuwe camera. Een spiegelreflex tweedehands kopen of een instapmodelletje kopen. Je weet ook dat body uiteraard wel iets uitmaakt, maar dat je met één goede lens en een instapmodel ook al echt heel leuke foto's kan maken he 8)

Ik zou wel niet op afbetaling kopen, maar ik ben sowieso voorzichtig met zo'n dingen. Heb zelf ook lang gespaard voor mijn camera's, maar het is zo'n fijn gevoel om jezelf eens in de watten te leggen (zonder jezelf in de problemen te werken uiteraard).

Ik ga je advies volgen en voor sparen.

Ik heb hem gevraagd, hij zegt dat binnenkort een Nikon dag komt en dat hij voor mij gaat schoonmaken. Maar dat heeft hij mij tig keren beloofd en is niets van gekomen.

Het kan hem helemaal niets schelen want ik heb hem al maanden gevraagd en de katten zijn inmiddels bijna 9 maanden.

Toen hij dat zei veranderde hij meteen van andere onderwerp daar is hij goed in.

Ook al vraag ik tig keren ik krijg die camera toch niet.

Mijn ex denkt dat ik portretjes wilt maken van mij en mijn nieuwe vriend en dan op facebook showed maar zo ben ik niet. Ik wil gewoon mooie foto's voor m'n katten!

Ik geeft het op. Ik spaar gewoon voor een nieuwe.

Zelfs mijn kleding van het merk sarah pacini (die we samen in belgie hebben gekocht) kan ik niet vinden, en sinds hij verhuisd is en ik niet meer zijn sleutel heb (tja daar ben je ex voor) is het moelijk.

Een ding is zeker die ik terug wilt, mijn juwelen van m'n familie, maar zit ook een verlovingsring in die ik heb van hem heb gekregen, die hoeft ik niet. Ik wil gewoon m'n spullen. :(

Bewerkt door Zwerver, 24 maart 2011 - 14:40.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 maart 2011 - 17:29

waarom zou hij hem moeten moeien met de foto's die jij maakt, tuurlijk willen jij en je huidige vriend ook foto's van jullie als koppel.  Zo erg veranderd is hij dus niet...
Geplaatste afbeelding