Spring naar inhoud

- - - - -

Waar staat bij jullie de werpkist/doos ?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#1 Geplaatst 24 maart 2011 - 16:37

Zoals titel zegt...welk plaatsje in huis is/was (concreet)voor jullie ideaal?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2011 - 16:46

Bij mij staat die in de kattenkamer maar je kan ze ook naast je bed zetten of in de living, wat voor jouw het gemakkelijkste is.
Wel rekening houden dat je ze ergens plaatst waar dat het rustig is. ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 24 maart 2011 - 18:42

Bij ons naast de tv.
Zo hebben we hen goed in het zicht.

Cats in Zen
Cats in Zen
  • 292 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2011 - 18:48

Bij mij ook in mijn living, dicht bij de TV, zo kan ik ze altijd in 't oog houden, en het geluid staat altijd op 'zacht'. De poezen zijn het gewend om een beetje gepraat of muziek te horen en de kittens ook !

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2011 - 23:15

Bij ons in de slaapkamer ;)  
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 25 maart 2011 - 08:38

ik heb een klein kamertje zo een 3m op 2,20 naast mijn slaapkamer dat helemaal ingericht is voor de kittens, kast, krabpaal, mandjes en als de geboorte nadert uiteraar de grote bench tot hiertoe, die dan volledig wordt ingericht voor de komst van de kleintjes, warmte matje, mandje, zachte kussens en dekens. Er is heel de tijd radio aan het spelen!

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#7 Geplaatst 25 maart 2011 - 08:53

Ok! Dank voor de reacties!!  Er mag dus leven in de brouwerij zijn :oops:

We hebben gisteren een doos in elkaar geknutseld met opening en "dak boven het hoofd", en toch ruim genoeg...ze staat nu in de living in een hoekje waar 'weinig volk komt' (hebben 3 kinderen, vandaar ;) ) Helaas heeft onze kater er meer interesse voor dan Missy, hij ziet het zo'n beetje als speeldoos :oops:

In de keuken hebben we zo 2 rieten mandjes ingewerkt in de kast. In het onderste lagen de keukenhanddoeken, en dat interesseerde haar wel.  Heb die handdoeken eruit gehaald en een paar fleece-dekentjes ingelegd, daar lag ze meteen in.  Helaas is dat mandje wel te klein om in te werpen.

Ze begint aan alle kasten te snuffelen om erin te kunnen, soms lijkt ze te zoeken...iemand een idee in welk stadium van de zwangerschap ze een plaatsje beginnen te zoeken om te bevallen?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 25 maart 2011 - 09:21

Een paar weken er voor proberen ze hier ook in de kasten zitten enzo... maar als het zo ver is dan komen ze mij altijd halen, ook als ik slaap dan maken ze mij wakker en dan ga ik samen met de poesjes naar de werpkist en dan bevallen ze daar, dus daar in heb ik nog nooit problemen mee ondervonden. ;)

Cats in Zen
Cats in Zen
  • 292 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 maart 2011 - 09:46

Bij mij hetzelfde als bij Solotje, ze komen mij halen en ik mag dan niet meer van ze weggaan. :d

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#10 Geplaatst 25 maart 2011 - 12:17

Oooh, ik hoop dat ze dit ook zal doen...onze 'band' is nog niet zo close vermits we haar nog maar 5 weekjes hebben.  Ook door de zwangerschap is ze niet echt aanhankelijk geweest. 't Was ook wel veel voor haar...naar de opvang, geadopteerd worden, en dat allemaal in het begin van een zwangerschap.  Van in het begin heb ik de indruk dat ze wel wil, maar niet goed durft.  Ligt ze op een van haar plaatsjes en je gaat naar haar toe begint ze al te spinnen en rolt ze op haar rug om over haar buikje te wrijven, maar zelf afkomen om te knuffelen...neen, dat doet ze jammer genoeg niet.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 25 maart 2011 - 12:26

Oh maar dat doet mijn Chanel ook niet. ;)
Ik ga altijd naar haar toe om haar te strelen en te steunen, heel haar zwangerschap praat ik en knuffel ik haar en toch als het zo ver is komt ze mij halen.
Ik heb zelfs al eens gehad dat haar eerste kitten was geboren en ze lag daar te rusten, wou ik eventjes iets te drinken halen voor mij en ze kwam mij achterna en begon echt te schreeuwen tegen mij en moest haar terug volgen naar de werpkist, daar heb ik haar dan de hele tijd haar buikje gemasseerd en genieten dat ze dan doet :love4: , dus geen drankje voor mij. :lachen:
Als ze je vertouwen dan hebben ze heel veel aan je steun, echt ongeloofelijk, ook al is mijn Chanelleke geen knuffel poes, ze vertrouwt mij gewoon. :)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 25 maart 2011 - 13:54

Bij mij staat die in de woonkamer, achteraan. Ze hebben graag rust. Een paar dagen voor ze gaan bevallen, slaap ik beneden in de woonkamer en na de bevalling ook een paar dagen.

Zsophia is mij ook komen halen, maar het was dan ook haar eerste bevalling tov Athena, die doet het wel zelf, die heeft mij zo niet nodig maar ik ben er wel altijd voor haar. Ze heeft heel graag dat ik tijdens de bevalling praat tegen haar en dat ik haar buikje streel.

Guest_Ginger_*
Guest_Ginger_*

#13 Geplaatst 25 maart 2011 - 14:15

Man, man, man...ik begin er ècht al naar uit te kijken :LOL:
Ze vertrouwt me volledig, dat ondervind ik wel.

't Zou natuurlijk wel vervelend zijn dat ik boven slaap en dat ze me nodig zou hebben.  We laten de katjes bewust niet boven, omdat ze ten eerste de kinderen wakker zouden maken, en ten tweede kunnen ze dan aan de voordeur...en daar staan ze vrijwel meteen op straat.

Ik zou er niks mee inzitten om beneden te slapen...als ik maar een datum wist hè, een paar weken op de zetel zie ik niet zo meteen zitten :o

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 25 maart 2011 - 14:19

Dat is juist nu heel moeilijk in jouw situatie, als je nu eens wist op welke dag ze was dan kon je de periode wanneer ze zou moeten bevallen beneden slapen.
Weet je echt niet ongeveer?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#15 Geplaatst 25 maart 2011 - 14:21

Bij mij staat de werpkist ook in de huiskamer,zo komen de kittens gelijk met allerlei in aanraking,zoals geurtjes,geluiden en de andere poezen,die een kijkje in de werpkist komen nemen.
Tussen de 3 en de 4 weken verhuizen ze naar de kittenkooi.
.
Tegen dat poes onrustig wordt zou je beneden op een matrasje kunnen gaan slapen

Bewerkt door Karwendel, 25 maart 2011 - 14:22.