Spring naar inhoud

- - - - -

gecastreerd toch geur ?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 28 maart 2011 - 00:15

dusk rigid zei:

ik heb er net een paar minuten luid en duidelijk naast gezeten dat gijs niet in de bak plast maar gewoon op verborgen plaatjes in het huis waar je het niet zo snel merkt...
net deed hij het in de folderbak...
de kattenbak verschoon ik 2 x in de week en die poets ik ook 2x in de week..
ik gebruik houtvezelkorrel omdat dat goed is voor het milleu en niet schadelijk is voor de kat.
maar wat ik wel gemerkt heb is dat als gijs vind dat zijn bak te vies is hij niet gaat want hij kijkt eerst naar zijn bak gaat erin komt eruit en beslist dat de bak naar zijn zin te vies is en gaat dan in huis plassen....
ik ga denk ik maar aan de cat off spray beginnen...
:(

Ga toch naar de dierenarts, dit kan ook een blaasontsteking zijn!

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#17 Geplaatst 28 maart 2011 - 14:03

dat denken wij niet aangezien het niet voortdurend gebeurd.. het is nog maar 2x gebeurd dat hij in huis geplast heeft en normaal gaat hij echt heel netjes op de bak... waarschijnlijk wilde hij niet omdat hij zijn bak te vies vond...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 28 maart 2011 - 15:42

Denken en zeker weten zijn twee verschillende dingen.
Hopelijk is het er niets aan de hand lichamelijk en is het alleen gedrag, maar voor alle zekerheid laat je het beste even de urine testen. 90% van alle onzindelijkheid wordt veroorzaakt door lichamelijke problemen!

Een plasje laten testen kost bijna niets en geeft je zekerheid. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Wij waren er heel vroeg bij bij onze Senin, hij was nog niet onzindelijk.... Maar had wel een blaasontsteking en blaasgruis!
Als je er niet op tijd bij bent kun je je kat verliezen. Het was bij Senin al kantje boord, en wij waren er echt heel vroeg bij. Dat vertelde zelfs de da. Dus aub, laat dat plasje nou testen.

Kleine moeite voor meer zekerheid!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#19 Geplaatst 29 maart 2011 - 15:46

ginnie zei:

Denken en zeker weten zijn twee verschillende dingen.
Hopelijk is het er niets aan de hand lichamelijk en is het alleen gedrag, maar voor alle zekerheid laat je het beste even de urine testen. 90% van alle onzindelijkheid wordt veroorzaakt door lichamelijke problemen!

Een plasje laten testen kost bijna niets en geeft je zekerheid. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Wij waren er heel vroeg bij bij onze Senin, hij was nog niet onzindelijk.... Maar had wel een blaasontsteking en blaasgruis!
Als je er niet op tijd bij bent kun je je kat verliezen. Het was bij Senin al kantje boord, en wij waren er echt heel vroeg bij. Dat vertelde zelfs de da. Dus aub, laat dat plasje nou testen.

Kleine moeite voor meer zekerheid!

ja goed plan ookal is het niet meer voorgekomen sinds we de bak steeds schoonmaken nadat hij geweest is , maar voor de zekerheid zal ik het wel laten testen :)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 30 maart 2011 - 14:34

Knighty was 5-6 maanden en gecastreerd, maar na zijn castratie stonk hij ook. Dat gaat vanzelf weg. Als hij door blijft sproeien, dan moet je even terug naar de DA. Misschien is er iets fouts gegaan tijdens de operatie.

Want als een kater gecastreerd is, is hij nog 4 weken vruchtbaar.
Geplaatste afbeelding