Spring naar inhoud

- - - - -

stamboom overzetten Belgie

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_elkedeproost_*
Guest_elkedeproost_*

#1 Geplaatst 25 maart 2011 - 09:08

Hallo allemaal,
Ik ben Elke en trotse eigenaar van een bengaal kattin.
Zij is afkomstig van Engeland en heeft een tica stamboom.
Ze heeft hier al wel enkele shows gelopen en mooie punten behaald.
We willen haar graag eens een nestje geven maar willen dan eerst haar stamboom over zetten naar een belgische stamboom. Met onze hond hebben we dit ook kunnen doen... maar het is bij een kat precies helemaal anders? iemand ervaring mee? info? alvast bedankt! :)

henny
henny
  • 1.601 berichten

#2 Geplaatst 25 maart 2011 - 09:25

Een kat behoort zijn originele stamboom te behouden.
Alle Belgische verenigingen zullen een TICA stamboom accepteren.

Henny

Guest_elkedeproost_*
Guest_elkedeproost_*

#3 Geplaatst 25 maart 2011 - 11:37

hallo Henny, en weet je misschien naar waar ik haar stamboom + andere gegevens? moet sturen om de stamboom op mijn naam te plaatsen?

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 25 maart 2011 - 11:49

Normaal word een stamboom niet op een andere naam gezet, sommige verenigingen hebben wel eigendomspapieren die je op naam kunt laten zetten.
Waarom wil je jouw naam op de stamboom hebben, je hebt haar immers niet zelf gefokt he...

henny
henny
  • 1.601 berichten

#5 Geplaatst 25 maart 2011 - 11:57

elkedeproost zei:

hallo Henny, en weet je misschien naar waar ik haar stamboom + andere gegevens? moet sturen om de stamboom op mijn naam te plaatsen?

Je moet hiervoor lid worden van een kattenvereniging.

Henny

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 25 maart 2011 - 12:47

Normaal gezien heb je tesamen met de TICA stamboom ook een groene/grijze slip gekregen, het zogenaamde "Certificate Of Ownership".

Als daar jouw naam als eigenaar op staat, moet je er bij de meeste verenigingen (bijvoorbeeld SVERAK in Zweden is een uitzondering daarop...daar moeten ze de originele stamboom wel inzenden om voor de nakomelingen FIFE stambomen aan te vragen) niets mee doen en is het voldoende dat je een kopie van zowel de stamboom als het certificate of ownership mee zend bij het aanvragen van de stambomen van de kittens.

Als er op het certificate of ownership als Owner nog de naam van de fokker vermeld staat, moet de achterzijde ingevuld worden en ondertekend door de fokker met de datum van overdracht.
Dat stuur je dan tesamen met de betaling van 7 USD (als je TICA lid bent van TICA in Amerika) of 9 USD als je geen lid bent naar het TICA EO (Excecutive Office).
Een paar weken later krijg je dan het certificate of ownership op jouw naam aan en de datum waarop je eigenaar werd (date of transfer) staat er rechts bovenaan op vermeld.

TICA ge-affilieerde verenigingen helpen hun leden met alle documenten en papierwerk voor TICA.  Meestal wordt wel de dollar gelijk gerekend aan de euro omdat er toch ook wel tijd en postzegels, enz in kruipt voor de vereniging.