Spring naar inhoud

- - - - -

zomertijd

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_brit_*
Guest_brit_*

#16 Geplaatst 26 maart 2011 - 10:58

ik heb mijn uurwerk in men wagen zelfs niet verandert die is blijven staan lol handig ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 26 maart 2011 - 16:08

Normaal gesproken vind ik het niets, dat gedoe met de tijd. Ik moet ook altijd wel even een paar dagen omschakelen. Maar nu ik een pup heb is het fijn dat het s'avonds langer licht is.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:17

vind dat niet zo erg, is het langer licht

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:22

Ik heb ook liever de zomertijd, dus van mij mag het gewoon op de zomertijd blijven staan. Zelf ondervind ik er niet zoveel hinder van, maar aan de dieren merk ik wel dat het verwarrend is voor hen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#20 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:25

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:30

Heb er geen moeite mee. Als je kijkt wat je er voor terug krijgt? Lekker op een zwoele zomeravond nog lekker in de schemer buiten zitten, zonder dat je het idee heb dat het al nacht is.
In gebieden met straatverlichting is het vaak al snel licht, echter hier, waar we wonen, hebben we geen straatverlichting. Dan dat uurtje langer licht, heerlijk hoor.
Enne je bespaart wel degelijk energie met dat uurtje korter slapen eind maart. Of je om 8 uur het licht al aanknalt, of om 9 uur 's avonds da's wel een heel uur. De verlichting in korter aan, moet je kijken hoeveel dat al scheelt!

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#22 Geplaatst 26 maart 2011 - 19:37

gaat die in belgie ook een uur vooruit :lachen:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#23 Geplaatst 26 maart 2011 - 19:46

Ik vind het niet prettig maar ja went wel weer. Mag van mij ook wel afgschaft worden is volgens mij al sprake van geweest... Weet van me zusje die in Amerika woont dat het daar niet is

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 26 maart 2011 - 20:34

Ja, op het nieuws hadden ze het er ook over. Ik heb er ook last van, zowel bij het veranderen van winteruur als zomeruur.
Nu spreken ze al jaren van dat af te schaffen, maar er komt niets van in huis blijkbaar :onzeker:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 27 maart 2011 - 03:06

Ik mis het winteruur nu al :cry:

Dat ze het maar op wintertijd hielden... Nu zijn we een uur kwijt. En origineel was het ook alleen maar "winteruur" he. Nadien hebben ze zomeruur "uitgevonden".

'k Zal maar in mijn bedje kruipen zeker, 'k moet er morgen "een uur vroeger" uit... :(
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#26 Geplaatst 27 maart 2011 - 07:17

Gwynyth zei:

Dat ze het maar op wintertijd hielden... Nu zijn we een uur kwijt. En origineel was het ook alleen maar "winteruur" he. Nadien hebben ze zomeruur "uitgevonden".

'k Zal maar in mijn bedje kruipen zeker, 'k moet er morgen "een uur vroeger" uit... :(
Je had ook een uur eerder naar bed kunnen gaan.
Ga je altijd om 2 u pas naar bed?
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#27 Geplaatst 27 maart 2011 - 07:28

Jeetje wat een hoop negatieve mensen je zou er bijna depressief van worden. Maar altijd wintertijd? Dus in de zomer, dan zijn jullie niet laat meer buiten te vinden? De verlichting is al vroeg aan (wie hadden allemaal te kampen met een hoge energierekening) De kosten worden dus hoger. En ach dat uurtje slaap van vannacht minder over 7 mnd mag je een uur langer slapen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#28 Geplaatst 27 maart 2011 - 08:06

Hihi, ik kan me er ook echt niet over opjagen hoor :lachen:

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#29 Geplaatst 27 maart 2011 - 08:10

Je raakt dit ene uur niet kwijt net zo min als je het uur erbij krijgt.
Dus niets verloren maar ook niets gewonnen, over een paar maanden krijg je het uur weer terug.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 27 maart 2011 - 08:14

ik maak me er zelf ook ni al te druk in , je kan er niks aan veranderen zodus...

Alleen merk ik het lichamelijk en qua slapen wel, de eerste dagen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding